Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon hörde mig från annat rum när jag gick runt med ena hunden i famnen och sjöng. Han skojade om jag skulle lära henne sjunga. Jag talade om att hon tycker om när man sjunger för henne. Och att det här var en favoritsång. Hon brukar ligga och mysa ihop sig och ögonen börjar klippa.
När han sen bar henne började han sjunga. Han sa ganska direkt att "det inte har riktigt samma effekt" när hon kollade på honom som han var galen och ville ner. :laugh:
 
Vankar runt med lillan i lägenheten och drömmer om att starta en handelsträdgård. Tänk vad mysigt. Så kan man baka och ha ett café och arrangera små evenemang som typ ponnyridning för barnen. Hur drömmigt?
Jag tycker att det låter som en FRUKTANSVÄRT massa jobb..... :p Upp i ottan och baka och ta hand om hästar och plantor. Och sedan ställa sig och sälja sagda bakverk och plantor hela dagen. När det är klart och stängt, ja då ska man mocka och ta hand om hästarna..... :D
 
Fick ett infall på föreningsmötet för ett par veckor sedan och drog igång ett projekt som kommer pågå i minst två år. Idag är det dags för första mötet, det ösregnar, är iskallt och jag har mens. Jag har ingen som helst lust att diskutera det här ämnet med grannar.
 
Jag tycker att det låter som en FRUKTANSVÄRT massa jobb..... :p Upp i ottan och baka och ta hand om hästar och plantor. Och sedan ställa sig och sälja sagda bakverk och plantor hela dagen. När det är klart och stängt, ja då ska man mocka och ta hand om hästarna..... :D

Nä alltså jag tänkte nog inte ha egna hästar :D Eller sköta allt själv heller för den delen! Nån kan ju handelsträdgården och någon annan ett café, det kräver nog ett gäng denna högst fiktiva dagdröm!
 
Gläds över regnet! Det har varit/är extremt torrt här och dikena som brukar vara vattenfyllda till brädden så här års är rätt tomma. Inte har jag behövt vara ute direkt heller, vilket bidrar till att jag lyckas vara glad över pissregn såklart. Ätit mat med mamman och ligger nu på kökssoffan och kollar på himlen som är vitare än fönsterkarmen. :heart
 
Jag skulle kontakta programansvarig. Det där låter som plagiat.

Sedan är det inte handledarens uppgift att godkänna en uppsats (om inte handledaren är examinator, men det bör denne inte vara) eller kontrollera plagiat, utan studenten är själv 100% ansvarig för sitt arbete.

Trist för dig hur som helst. :(

Tillägg: Missade att det var frågan om en YH utbildning. Hur som helst, Urkund är ingen objektiv måttstock på plagiat, utan endast ett hjälpmedel. Urkund fångar både upp det som inte är plagiat och missar sådant som är plagiat.

Fick svar av uppsatsens handledaren att mitt jobb är att opponera och inget annat. Så jag mailade myndigheten för yrkeshögskolan, speciellt då jag fått mail om att handledaren ifråga begärt min uppsats till hennes urkund.

Jag har ingen aning om vem som ska ha examinationen, men antar att det är vår utbildningsledare (dvs min handledare).
 
Jahopp. Ingen "trygg" galenpanna i dag utan en annan yngre förmåga som man inte kan sitta upp på själv tydligen? Det värsta är att han och syrran är så jäkla lika och de ska gå lektion innan båda två. Måste hålla tungan rätt i mun så jag tar rätt häst sen 😂

Blir även spännande att köra hem sen med sommardäck :cautious:
 
Haft bra samtal med mina kollegor idag, de konstaterar att om jag byter jobb kommer det vara deras förlust men tycker att jag gör helt rätt i att ta det jobb som erbjuder mig fast tjänst. Så vi får väl se vad som händer. Lite intressant skvaller om jobbet och vilka som kommer få vilka tjänster hann vi också med. :) Älskar verkligen mina fina kollegor. :heart
 
Haft bra samtal med mina kollegor idag, de konstaterar att om jag byter jobb kommer det vara deras förlust men tycker att jag gör helt rätt i att ta det jobb som erbjuder mig fast tjänst. Så vi får väl se vad som händer. Lite intressant skvaller om jobbet och vilka som kommer få vilka tjänster hann vi också med. :) Älskar verkligen mina fina kollegor. :heart
Har "fördelen" att veta hur tjänstefördelningen är tänkt innan de flesta.
Som facklig :)
 
Det ska bli kul att se vad den nya chefen gor at sagan om "rekryterings bussen" ... den buss jag och en till kor runt stan och parkerar pa olika stallen under dagen med "banners" dar det star att vi behover mer folk.
Den behover en "jump start" varje morgon och varje eftermiddag nar jag hamtar den. Jag ledsnade i Fredags och pratade med nya chefen som direkt skrev en mail till verkstads formannen ... dessutom sa chefen nojt att han pratat med honom i morse sa nu var han saker pa att allt holl pa att ordnas.
Nar jag skulle kora ut rekryterings bussen 3 timmar senare sa behovde den en jump start. Igen. Jag har inte hunnit informera chefen annu, men jag ser med forvantan fram emot att meddela att den fortfarande behover en jumpstart. :cool:
 
Det ska bli kul att se vad den nya chefen gor at sagan om "rekryterings bussen" ... den buss jag och en till kor runt stan och parkerar pa olika stallen under dagen med "banners" dar det star att vi behover mer folk.
Den behover en "jump start" varje morgon och varje eftermiddag nar jag hamtar den. Jag ledsnade i Fredags och pratade med nya chefen som direkt skrev en mail till verkstads formannen ... dessutom sa chefen nojt att han pratat med honom i morse sa nu var han saker pa att allt holl pa att ordnas.
Nar jag skulle kora ut rekryterings bussen 3 timmar senare sa behovde den en jump start. Igen. Jag har inte hunnit informera chefen annu, men jag ser med forvantan fram emot att meddela att den fortfarande behover en jumpstart. :cool:
vad är jumpstart?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 452
· Visningar
40 717
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp