Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma på lunch. Hade ett väldigt trevligt samtal med en av mina kunder från förra jobbet (som följt med mig till nya)

Gamla jobbet hade ringt och erbjudit utbildning och att hen skulle bli rekommenderade till att vara först och den de rekommenderar vidare till.
Kunden bara Okej. Ja hade det varit Diabetikern som ringt hade jag sagt ja med en gång men nu msåte jag fundera på det.
De beslutade att de skulle höra av sig om en vecka och tja det har de inte gjort :rofl:

Känns grymt bra så nu måste jag bjude kunden på lunch :D
 
Inte mycket bättre i Skåne och blåser satan.
20220404_141006.webp
 
Haft möte med nuvarande registrator, kommer sakna hen när hen går i pension. Älskar folk som bara säger som det är utan att linda in något i bubbelplast.
Låter riktigt intressant, velar fortfarande lite. Ska ringa mamma och prata med pappa, rida lektion (:love:) och sen sova på saken. Då kommer allt bli mycket klarare!

Chefen kom in med en panettone :wtf:, och massa påskgodis :d. Så himla mycket damage control att det nästan är patetiskt :rofl:

Inte ett dugg pepp på vädret dock, riktigt äckligt väder är det.
 
Fick precis veta att en vän som åkte in på sjukhus i helgen inte alls fick åka hem idag som planerat, istället har vännen blivit sämre och måste stanna kvar, kanske hela veckan :( Jag som hade hoppats på positiva nyheter nu när jag kom hem från jobbet...

Men ja, man får vara glad åt att vården här är mycket bättre än i flera andra delar av världen. Och vännen kommer få åka hem igen, det kommer bara ta lite längre tid.

Nu ska jag dricka te, vila lite och sedan gå ner i tvättstugan.
 
Okej mötet var ändå angenämt? Jag har nu ett i-lands problem. Chefen ville fråga om jag ville ändra på mina arbetsområden lite. Skulle då lämna servicecenter och växel, och i stället bli registrator på 40%. Resten skulle jag jobba med miljö, kemi, och brandsäkerhet.
Lönen skulle bli ganska mycket mer och helt ärligt är ju servicecenter och växel det absolut tråkigaste med mitt jobb. Jag kommer att kräva en utbildning om jag väljer att svara ja. Sen gissar jag att det kan vara en bra merit och att det kommer bli ännu en grej jag kan söka mig vidare till andra jobb på.

Vet dock inte vad en registrator gör exakt, så jag har bett nuvarande registrator om att få ett litet möte med henne så hon kan berätta hur det ser ut. Så ska ha det mötet om en kvart nu :up: Hon är en sån där tant som alltid säger exakt som det är, så det känns bra.
Har dock bara fått till i morgon på mig att svara 🙈

Men så skönt :heart

Det lät som en trevlig och intressant förändring av uppgifterna så jag blir inte förvånad om du väljer att tacka ja (men bra att du sa att du ska tänka på det) :up:
 
Menar det! :D

Nej men jag är bara saknar inspiration i mitt yrkesliv. Man ska liksom jobba så många timmar av sitt liv och jag känner att jag bara slösar bort mitt liv på att sitta och jämföra hundra olika bilder på betong? Det är ju så klockorna stannar. Jag vill leeeeeeeva livet nu när jag har det.
Jämföra bilder på betong? Vad är det för jobb du har? :)
 
Sitter på kontoret och försöker förmå mig att ta itu med nästa arbetsuppgift, men det är ta mig tusan motigt idag. Jag har gjort det viktigaste, så jag funderar på att flexa ut och gå hem istället. Jag var så vansinnigt trött när klockan ringde i morse vilket inte är likt mig, men det blir väl så när man haft en intensiv helg utan att för den delen sova särskilt bra. Ikväll ska jag lägga mig i sängen senast 22, så det så!
 
Visst, fortfarande något att förundras över ibland.

(Är självklart medveten om att det både finns enskilda personer och grupper där troligtvis generellt färre än genomsnittet har (ibland möjlighet till) smartphone och jag propagerar alltså inte för något förbud av p-automater.)
Jag har smart telefon (:laugh:) men orkar inte med en miljon parkeringsappar. Har tre stycken redan så de får räcka. Brukar ta en sväng och kolla lappen vid automaten vad det står ändå trots regn eller sol eller vad nu vädret är
 
Folk har gnällt på att vi får flexa för föreläsning på plats. Samma folk som valt att sitta hemma på kurs när de ska vara på kontoret 🙄

Vi jobbar emellanåt i en sandlåda. Andra som gnäller på att ett återkommande möte inte blir av står för hälften av avbokningarna själv.

Blev ombedda att fråga en arbetsledare om flex (vilket jag gjort) men rent krasst har vi ingen arbetsledare. Och den vi hade en period arbetsledde inte särskilt mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 763
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 452
· Visningar
40 717
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp