Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars kaninen har nu fått flytta ut till lekstugan där han får bo tills han är kastrerad. Sen får vi se hur det blir, att ha nio kaniner (om det inte kommer fler, vi har två honor...) varav 8 jättar på balkongen blir alldeles för litet. Den är stor men inte så stor. Funderar på om de kan få ett hägn runt lekstugan men vet inte riktigt hur man gör det, det är knölig skog där. Men tror att det hade blivit bra för kaninerna där.

Nu ska jag ut vanliga kvällsrundan med hundarna och sedan, om jag hinner, påbörja golvläggning i köket. :)
Eftersom man i regel aldrig kan ha hanar tillsammans, kastrerade eller ej, så lär ni få sälja hanarna. Eller dela upp dem i olika burar efter kastrering, med minst vars en hona.
 
Igår blev det en lång med akvaristisk tema
Samåkte med min förening till Haninge Fiskloppis. Fyndade en hel del. Köpte fisk och växer till en vän som inte kunde följa med.
Sedan åkte vi till Sune Trygg och hans pelargoner. Han har runt 500 arter. Köpte 5 till köksfönstret
Sedan en tur till Haninge djurbutik där jag hade vunnit ett presentkort. Så lite mer fisk och levande foder
Kom hem runt 17.30, började koppa in mina nya firrar.
Min vän kom sedan för att hämta sina fiskar
Städade ett akvarium
 
Jag har vänt lite på dygnet. Inte bra. Det var nån natt som jag var uppvarvad och la mig först 3:20. Upp ca 10 nästa dag. Idag upp 9. Får ta och vända tillbaks dygnet. Det bästa är om jag stiger upp mellan 6 och 8. Är så himla känslig för rubbningar i sömnrutinerna. :(
 
Men oj! 😳
Nu kommer jag aldrig tjäna lika bra eller mer än min pappa. Men om jag gjorde det hade det så klart inte funnits annat än glädje och stolthet. Fattar absolut inte hur man som förälder kan känna annat än så.
Fy, vilket egoistiskt och ruttet beteende!
Var du stolt över vad du åstadkommit och låt inte någon annans bitterhet dra ner dig. Heja dig! 🙌
Om man säger så här, hon kan vara "stolt" när hon skryter men då är det inte en riktig stolthet utan bara en härskarteknik. Det får liksom inte vara bra för andra för då tar hennes ego stryk, vilket hennes självkänsla inte klarar utan då får hon ett utbrott. Särskilt som att hon vet om att hon inte är särskilt intelligent eller begåvad på något sätt, därför måste hon trycka ned andra för att må bra.

Men som sagt, det mesta är dåliga försök till härskartekniker. Ett yngre jag hade mått oerhört dåligt över det men som vuxen och "läkt" genom massvis av terapi så kan jag med enkelhet bara säga "jaha men så blir det inte, hej då" och göra något jag vill utan att fundera något mer över det. För mitt liv är något jag bestämmer över.
 
Startar veckan med att sitta på ett tre timmar långt utbildningspass. Det är egentligen ett intressant ämne men jag har minst en miljon andra saker jag förväntas göra idag. Den senaste månaden har varit helt galen och det ser inte ut att bli någon ljusning för april heller. Men sen kanske...

Nåja. Ingen skjuter på mig, jag kan jobba hemifrån och kaffet är gott.
 
IMG_20220404_103023269_HDR.webp

Det är måndag igen och det snöar ute 🥲
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 465
· Visningar
41 120
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp