Vad gör vi CLI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Stackars kaninen har nu fÄtt flytta ut till lekstugan dÀr han fÄr bo tills han Àr kastrerad. Sen fÄr vi se hur det blir, att ha nio kaniner (om det inte kommer fler, vi har tvÄ honor...) varav 8 jÀttar pÄ balkongen blir alldeles för litet. Den Àr stor men inte sÄ stor. Funderar pÄ om de kan fÄ ett hÀgn runt lekstugan men vet inte riktigt hur man gör det, det Àr knölig skog dÀr. Men tror att det hade blivit bra för kaninerna dÀr.

Nu ska jag ut vanliga kvÀllsrundan med hundarna och sedan, om jag hinner, pÄbörja golvlÀggning i köket. :)
 
Jag Àr sÄ sjukt trött. Har varit ut en sista svÀng med vÄfflan i regnrusket och sedan suttit pÄ golvet och busat med bÄda pÀlstottarna en stund... och jösses vad det lockar med en sÀng! :sleep: LÀgger jag mig nu lÀr det vara godmorgon klockan tre inatt dock.
 
Tagit ett samtal frÄn min mor, tydligen Àr hon nu sur för att jag tjÀnar bÀttre Àn vad hon gör och vÀgrar byta jobb till ett mycket sÀmre bÄde lönemÀssigt och arbetsmiljömÀssigt för att jag trivs bra pÄ jobbet efter chefsbytet.

Att jag valt att dels utbilda mig men Àven jobbar arslet av mig för att rodda ihop arbete, plugg och vardagen för att fÄ ihop ekonomiska medel till ett bÀttre liv i framtiden bryr hon sig inte i, det Àr mer synd om henne som mÄste ha en dotter som tjÀnar bÀttre Àn vad hon gör. Jag Àr ju hemskt egoistisk som inte förstÄr att jag gör henne illa genom att inte sÀga upp mig pÄ studs och ta det mycket sÀmre jobbet som hon krÀver att jag ska ta..:meh:
NÀr jag fick jobb för lÀnge sen sÄ frÄgade min syster vad lönen var.
Jag svarade: - 14 000
Hennes reaktion: - ”Varför ska du ha 14 000!? Nog kan jag gĂ„ och stĂ€da för 14 000!”

Ibland (ofta) undrar man vad man ska med familj till.
 
Senast Àndrad:
Stackars kaninen har nu fÄtt flytta ut till lekstugan dÀr han fÄr bo tills han Àr kastrerad. Sen fÄr vi se hur det blir, att ha nio kaniner (om det inte kommer fler, vi har tvÄ honor...) varav 8 jÀttar pÄ balkongen blir alldeles för litet. Den Àr stor men inte sÄ stor. Funderar pÄ om de kan fÄ ett hÀgn runt lekstugan men vet inte riktigt hur man gör det, det Àr knölig skog dÀr. Men tror att det hade blivit bra för kaninerna dÀr.

Nu ska jag ut vanliga kvÀllsrundan med hundarna och sedan, om jag hinner, pÄbörja golvlÀggning i köket. :)
NÀr mina systerdöttrar var barn hade de kaniner, de rÄkade ocksÄ fÄ tillökning. Dessutom flera kullar eftersom mamma kanin hade en kull i kojan i buren och en kull hittade de i en hÄla som hon grÀvt under kojan. :D
 
Sambon skojade om att han var depprockare etc. "SÄn dÀr ecmo-rockare" eller vad de heter. EMO alltsÄ.. Inte ecmo-maskin-rockare.. Fick sÄ sjuka bilder i huvudet nu pÄ alla ecmo-anslutna stackars rockare. :laugh:
Jag har aldrig tÀnkt pÄ nÄgot dylikt tidigare men jisses vilka bilder jag fick i huvudet av tanken pÄ ECMO-rockare som försöker rocka loss med maskinen pÄ.. :rofl:
 
Även jag har krupit ned nyduschad i en nybĂ€ddad sĂ€ng, som dessutom Ă€r bĂ€ddad med favoritlakanen. KĂ€nner mig nöjd med helgen Ă€ven om gĂ„rdagen var lite i intensivaste laget - det var full rulle frĂ„n kl 10-03 och jag tror att jag satt ner i max 20 minuter Ă„t gĂ„ngen under de 17 timmarnađŸ€Ș Och jag som skulle ta det lite lugnt... Kompenserade med en ganska lat dag idag istĂ€llet, men fick Ă€ndĂ„ en del gjort vilket var skönt. Bland annat la jag undan vinterklĂ€derna och tog fram vĂ„rklĂ€derna, sĂ„ nu mĂ„ste det ju bli vĂ„r (igen), eller hur?
 
Precis lÀst ut en bok och ska sova. Boken lÀmnade mig med en sorglig och olustig kÀnsla Àven om författaren uppger i efterordet att allt Àr pÄhittat. Fick ÀndÄ kÀnslan av att det inte stÀmmer helt igenom. MÀrkligt aldrig kÀnt sÄ med en bok tidigare och vet inte varför jag reagerar sÄ?
 
Tagit ett samtal frÄn min mor, tydligen Àr hon nu sur för att jag tjÀnar bÀttre Àn vad hon gör och vÀgrar byta jobb till ett mycket sÀmre bÄde lönemÀssigt och arbetsmiljömÀssigt för att jag trivs bra pÄ jobbet efter chefsbytet.

Att jag valt att dels utbilda mig men Àven jobbar arslet av mig för att rodda ihop arbete, plugg och vardagen för att fÄ ihop ekonomiska medel till ett bÀttre liv i framtiden bryr hon sig inte i, det Àr mer synd om henne som mÄste ha en dotter som tjÀnar bÀttre Àn vad hon gör. Jag Àr ju hemskt egoistisk som inte förstÄr att jag gör henne illa genom att inte sÀga upp mig pÄ studs och ta det mycket sÀmre jobbet som hon krÀver att jag ska ta..:meh:
Men oj! 😳
Nu kommer jag aldrig tjÀna lika bra eller mer Àn min pappa. Men om jag gjorde det hade det sÄ klart inte funnits annat Àn glÀdje och stolthet. Fattar absolut inte hur man som förÀlder kan kÀnna annat Àn sÄ.
Fy, vilket egoistiskt och ruttet beteende!
Var du stolt över vad du Ă„stadkommit och lĂ„t inte nĂ„gon annans bitterhet dra ner dig. Heja dig! 🙌
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Jag har bestÀllt ett mjukisdjur som kallas kÀrleksuttern. Det Àr alltsÄ ett mjukisdjur för vuxna som sover dÄligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 467
Kropp & SjÀl Jag har köpt hus och flyttar in om nÄgra veckor och det har varit lÄngdraget med massor av strul och oro. Jag kollade pÄ huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en slÀkttrÀff dÀr ca 40 personer Àr inbjudna, hur gör man dÄ med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp