Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har promenerat, ätit lite mer broccolipaj (mums :) !) och lagt upp ett nytt inlägg på instagram och bokens facebook-sida.... Har på "Husdrömmar" i bakgrunden, och denna gång handlar det om en dansk kvinna som flyttar ett vackert sekelskifteshus från Sundsvall till Blekinge. Intressant att se hur det kommer att gå... :)
 
Hemma från en intensiv dag med familjen. Bror med fru och barn kom äntligen upp och hälsade på :love: Väldigt trevligt, men barnet är (precis som det ska vara i den åldern) ett yrväder med mycket åsikter, och jag behövde passa på hundarna så att de skulle hålla lämpligt avstånd och Sparven inte skulle tycka det blev äckligt. Så imponerad av Sparven! Härligt att vår träning och strategier för att umgås med nya människor ger resultat, han var verkligen jätteduktig idag 🤩 Nu är vi helt slut båda två dock, och Humla fick stanna hos mina föräldrar där hon älskar att vara, över natten :)
 
Pratat en stund med pappa och det var skönt få släppa ut alla tankar och funderingar om allt som händer. Är i limbo angående några saker och det har tärt lite mer på energin än vad jag egentligen trott, så nu känns det lite lättare :)

Ska koka lite kaffe och ta en muffin nu + titta på En plats på landet, härlig avkoppling när det är skitväder ute ☺️
 
Lyssnar på en dokumentär om Jan Lindblad, som jag har svaga minnen av sedan barndomen.
Vi började lyssna hemma hos mina föräldrar men kunde inte lyssna klart för min mamma började gråta, hon tyckte om honom och tyckte det var jobbigt när han dog. Och då började jag gråta och där stod vi och grät i köket. Sen började vi skratta åt eländet 😂

Sp jag får lyssna klart själv någon dag!
 
För övrigt har jag lämnat barnet hos andra föräldern, handlat och ska strax äta räkmacka som börjar bli standard varannan söndag :up:

Gjorde också ett kap idag, enligt min mening. Köpte en handvävd yllefilt av en tant för 100kr! Tänkte ha den till hästen, men det sa jag inte :angel: Fast den var faktiskt riktigt fin, så hade kunnat ha den hemma också :)

Mina föräldrars granne gick också bort imorse, så nu är det huset tomt. Tråkigt, för jag har ju känt dem sedan jag var liten (mannen gick bort förra året, detta var hans fru). Får se hur det blir nu med huset och så… hade varit kul att kunna köpa det, men har inte råd och det passar inte med resten av livet heller tyvärr.
 
Känner mig nöjd med mig själv. Gett vardagsrummet en storstädning. Våttorkade bokhyllor, cd-ställ, skänk, vitrinskåp och tv-möbeln. Plockade undan matsalsstolarna och drog ut soffan och soffbordet dammsög och våttorkade golvet där de står.

När det var torrt så jag kunde ställa tillbaka det tog jag båda borden och spielselkransen och plockade bort allt och våttorkade. Avslutade med dammsuga resten av vardagsrummet inklusive listerna . Tvättade sen resten av golvet. Så nu är det fint och vårstäda. Fönstren putsade jag förra helgen. Återstår att tvätta några filtar vi har i soffan det blir när vi har tvättid på tisdag. Tog en timme och fyrtio minuter och det är så värt det. Ska köpa en fin vårbukett till spieselkransen och har också en monstera där.
 
Var på loppis idag. Undertecknad blev oerhört lyrisk när det mitt bland alla vanliga, ohästiga grejer stod en sadelhängare till det facila priset av 10 kronor. Den fick följa med hem och är nu uppsatt, så finally behöver inte alla tre sadlarna trängas på bocken vid uppställningsytan :D
 
Har tänt i kaminen och badat. Ska strax plocka in hästarna och sedan tänkte jag titta på "Hela England bakar". Såg en del av första avsnittet i veckan, men missade början, så nu tänkte jag ge det en ny chans.

Funderar på veckan som kommer. Den blir säkert rätt intensiv. Har bland annat en nätverksträff angående en bokmässa, och en dekorationskväll, att se fram emot. Det senare ser jag fram emot mer än den första :) ! Genom personalklubben ska en duktig bagare lära oss mer om att spritsa och dekorera bakverk. Låter hur kul som helst :up: !

Och sedan är det ett välförtjänt påsklov att se fram emot nästa vecka..... :)
 
Har klättrat ikväll :banana: Nu äter jag choklad, dricker te och surar lite över att messenger inte vill fungera. Kanske ett tecken på att jag borde plugga istället för att sitta och chatta med folk... Har sagt att jag kan hoppa in en del som timmis nu i veckan som kommer, så det gäller att fortsätta plugga lite då och då för att inte sitta med panik på fredag över allt som ska lämnas in på söndagen :angel: Men men, det ska nog gå bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 481
· Visningar
41 540
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp