Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 timme och 15 minuter bakom Trule Rumpan ❤️ Vi tog lång vändan upp på berget så han fick klättra ordentligt idag och rumpmusklerna fick ta i 💪 Han är ju stark som en björn av naturen men nu ska vi lägga på några kilo muskler till. Han var mycket nöjd när vi kom hem och få länga ut ordentligt på de mjuka grusvägarna var ju jätte kul 😅 Håll i dig matte här ska gasas 😂 Han är en väldigt udda typ av häst, man blir inte riktigt klok på honom.

Men nu han har fått en lång vända och kan där med gå i hagen imorgon medan matte pluggar järnet. Och kaffe och äggsmörgås när jag kom hem, kan varit det godaste jag ätit på länge!
IMG_20220403_112820755_HDR.webp
 
Förmodligen menar de att fjolårets gräs är torrt vilket det är varje vår. I Sörmland har dét stått så hela mars typ..
Jo, men det brukar vara närmare maj så känns lite onödigt varna för det när det är hyffsat blött ute och snöar 2-4 ggr i veckan 😅 Visserligen försvinner snön på bara nån dag men ändå. För tidiga varningar gör ju bara att de ignoreras när marken faktiskt blir torr.
 
Är tigerhistorien med? Han bodde på en ö i sjön valdemaren utanför Katrineholm. Där hade han två tigrar. Nångång rymde dem.
Japp. En av tigrarna ramlade i vattnet och kunde inte ta sig upp och simmade till ”fastlandssidan” istället. Väl där hälsade den på en av grannarna, utan att någon skadades. Men därefter gick det inte att ha dem kvar.
 
Senast ändrad:
Dagen blir ett litet omfall. Vakthavande befäl (en av mina favoriter) ringde och frågade om jag kan komma in till jobbet 18-22. Tydligen rörigt med Ramadan.
Jag ska således hämta dottern lite tidigare och sen köra direkt till jobbet.

Eftersom jag jobbar till 22 får jag imorgon inte börja förrän 19. Tänker därför ta stallet på morgonen så jag sen får en ledig kväll efter jobbet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 932
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp