Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår katt har dräpt sin första mus! :D:banana:

Med tanke på att han är tolv år och levt i lägenhet fram till för tre månader sedan (dvs aldrig någonsin haft tillfälle att jaga möss), så ser jag det som en stor bedrift och har berömt dräparen mycket. Hoppas bara till nästa gång att han inte lämnar sitt byte i sängen, men jag vet inte - det kanske är smällar man får ta och en god anledning att byta lakan lite oftare :idea:
 
Jag har just hittat en annan veterinar serie, den har fran Colorado Springs och Pueblo ... dar jag bott, en kort tid, men OH sa kul och jag kanner igen sa mycket. Och de gillar verkligen att visa Pikes Peak, den hogsta punkten pa sodra delen av klippiga bergen.
De har helt fantastiska "Djur Faciliteter" for "Animal law". Det ar fantastiskt att se hur val de hanterar det dar. Det ar en hel del hundar och katter som springer losa, men de har fantastiska fordon och byggnader och maste ha lagt massor av pengar pa att ta hand om djur som av nagon anledning inte har en agare.
 
Tittar på hela Sverige skramlar. Så många bra artister. Maja Francis är helt fantastisk!
Härligt att folk skänker så mycket pengar.
Tidigare har jag sprungit årets första mil i härligt väder och ätit massa tacos.
F68550C4-FBF9-46C7-8950-75BF1C5119A0.webp
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢


Du har inte gjort något fel jag tycker det är fantastiskt det du gör. Den som skickat meddelandet är ju däremot den som har gjort helfel. Ofta är det enligt min erfarenhet de människorna som är mest rädda för allt som är annorlunda som reagerar så. De vill ha en värld där inget eller ingen är annorlunda.

Jag tycker du är modig och stark det är ju bara genom att fler och fler vågar dela med sig och prata om sjukdomar som det kan bli normalt att prata om alla typer av sjukdomar. Så fortsätt att stå stark och låt inte idioter som är rädda för en värld som inte är perfekt påverka dig. Lägg ansvaret där det hör hemma. Du är grymt bra på alla sätt precis som du är kom ihåg det! ❤️👏💪
 
Du har inte gjort något fel jag tycker det är fantastiskt det du gör. Den som skickat meddelandet är ju däremot den som har gjort helfel. Ofta är det enligt min erfarenhet de människorna som är mest rädda för allt som är annorlunda som reagerar så. De vill ha en värld där inget eller ingen är annorlunda.

Jag tycker du är modig och stark det är ju bara genom att fler och fler vågar dela med sig och prata om sjukdomar som det kan bli normalt att prata om alla typer av sjukdomar. Så fortsätt att stå stark och låt inte idioter som är rädda för en värld som inte är perfekt påverka dig. Lägg ansvaret där det hör hemma. Du är grymt bra på alla sätt precis som du är kom ihåg det! ❤️👏💪
Tack så mycket! ❤️
Jag blev nog förvånad över att meddelandet kom från just den personen också, eftersom hen själv är autistisk.



Inte direkt till dig @Islandshästryttare, men jag vill dela med mig ändå :p

Har precis haft ett autistic girl moment (det är ok att skratta! :D)
Skulle svara på en kommentar men visste inte vad jag skulle skriva. Skrev ett svar men tyckte att det kändes stelt och dumt, så jag raderade det och började om från början. Insåg att inte heller det var "normalt" och började fundera på hur man svarar "normalt" på en enkel kommentar.
Sen kom jag på mig själv med att jag, under inlägget där jag berättar att jag är autistisk, sitter och funderar på hur jag ska smälta in som neurotypisk 😂
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢
Alltid tråkigt med negativa kommentarer, men som redan sagt: du har inte gjort något fel. Men det är inte alls konstigt att du reagerar som du gör heller :heart
Jag tycker att det var väldigt välskrivet och modigt att skriva så öppet om det. Verkligen jättebra jobbat!
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢
Måste säga att det var ett väldigt fint inlägg du gjorde :heart Absolut ingenting med det var fel och jag hoppas att du kan vända om din känsla du har nu till stolthet. Stor kram från mig och Sparky, vi tycker du är modig och cool! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 015
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp