Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har aldrig hört talas om och förstår inte vad du menar? Gäller det koppling till yrkestrafik? Beställt glasögon på nätet utan så mycket som en receptkontroll.
Jag visste inte heller men googlade efter att optikern berättade och det stämmer.
”Optiska synhjälpmedel, med undantag av kontaktlinser, får inte, såvida inte särskilda skäl föreligger, färdigställas eller lämnas ut om receptet eller anvisningen är äldre än sex månader för barn under åtta år och tolv månader för övriga patienter.”
https://www.socialstyrelsen.se/kuns...s-arbetsuppgifter-inom-halso--och-sjukvarden/
 
Ridningen gick fint för mamma som avslutade med lite skritt ute också. Jag hoppade upp och red barbacka I grimma och grimskaft ut till hagen för att testa nya ridhjälmen; mamma som tog ut hagkompisen tyckte det såg mysigt ut och visst är det :love:. Nu ska jag sätta fart och fixa ut vatten och boxen :).
 
Jag visste inte heller men googlade efter att optikern berättade och det stämmer.
”Optiska synhjälpmedel, med undantag av kontaktlinser, får inte, såvida inte särskilda skäl föreligger, färdigställas eller lämnas ut om receptet eller anvisningen är äldre än sex månader för barn under åtta år och tolv månader för övriga patienter.”
https://www.socialstyrelsen.se/kuns...s-arbetsuppgifter-inom-halso--och-sjukvarden/

Oj, hade ingen aning!
 
Kom på jag kunde fixa iordning cykeln så nu är den uppställd i/ovanpå badkaret och torkar :D lite för stor för badkaret men kunde masa fast den hyffsat lätt så den står still. Fick den av mormor sent i höstas då hon inte använder den längre och på henne lät det som att den bara stått senaste åren så trodde det skulle krävas däckbyte och allt möjligt fix, ställde bara in den i förrådet direkt.

Var lerig och en del rost så rann massa skit när jag körde med endast vatten 😅 Efter noggrant gnuggande var det bättre skick än väntat, breda däck som är riktigt fräscha, kedjan är okej och fotbromsen tar bra.
Hoppas de har pump och olja på närbutiken imorgon, vore kul få till cykeln så jag kan cykla till jobbet nu när de flesta gångvägar är bara :laugh:
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢
Så jäkla dumt gjort av den som skickade det elaka meddelandet! :( Du har inte gjort fel och det är inget fel att reagera starkt, klart man blir ledsen om man äntligen vågar berätta och får ett sånt meddelande :heart
Jag och katterna skickar omtanke och huvudbuffar :heart
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢

Det är helt okej att bli ledsen. Det blir man ju av sådant, jag tänker på alla stora influencers som dagligen badar i beröm och beundran och så får man det där enstaka elaka meddelandet och luften går fullkomligt ur. Vi är ju så självkritiska, du är inte ensam.

Försök tänka på all positiv respons du fått, och att personen som gjorde dig ledsen är den som gjorde fel. Inte du. Tyvärr kan vi inte alltid skydda oss från elakheter men vi kan träna på att lägga ansvaret där det hör hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 041
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp