Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tagit ut fyra rågkakor ur ugnen. Så nu blir det te och ostsmörgås på ljummen rågkaka :d

IMG_20220402_174657330.webp
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢
Men du har inte gjort något fel, du har gjort precis rätt för dig. Att det alltid ska finnas någon som måste vara elak eller tråkig beror helt på att denne måste trycka ned andra för att må bättre själv, vilket är oerhört kortvarigt.

Din lycka och den förståelse du kommer få kommer vara hela ditt liv så länge du är ärlig mot dig själv och världen. Idag var du oerhört modig och du är oerhört modig för att du vågar vara sårbar, något den person som skickade det meddelandet aldrig kommer vara. Du är fantastisk, med dina starka känslor och med autismen, för du är du.:heart
 
Just nu är jag faktiskt ledsen. Idag är det världsautismdagen, en dag som jag har sett fram emot länge. Jag bestämde mig redan 2020, när jag fick min diagnos, att jag ska uppmärksamma dagen genom att berätta om min autism. Men jag har inte varit redo tidigare så jag har fegat ur när dagen väl kommit.

Men idag gjorde jag det - jag har alltså "kommit ut" inför alla som autistisk 🌈
Jag har endast fått positiva reaktioner under dagen. Men nu fick jag ett riktigt tråkigt meddelande :cry:

Det meddelandet fick mig att vilja ta ner mitt inlägg och allt jag postat på min story ASAP. Jag hade räknat med att alla inte skulle ta det så bra, men jag trodde inte att jag skulle få ett sådant meddelande som jag fick. Jag må vara naiv, men det trodde jag faktiskt inte.

Så nu är jag ledsen. Ledsen för att jag fick det meddelandet, ledsen för att jag reagerar så starkt som jag gör, ledsen för att jag känner att jag åter igen gjort fel, osv 😢

Nä, inte känna att du gjort fel :heart Det är tufft att få skit när en öppnar sig om något känsligt och det är helt befogat (och naturligt!) att bli ledsen. Att någon skickar sådant säger mer om dem än mottagaren av meddelandet. Det är så modigt av dig att vara öppen med att du är autistisk 💪

Kom också ihåg att du har ett stort gäng här som backar dig, du är ju vår fina "lillasyster" :heart
 
Googlade för att veta hur mördaren (”mördaren”?) och offret såg ut. Hade missat att han hade filmat styckningen :arghh: Dvs det fanns såklart bilder på det bildsökningen. Brukar aldrig bildgoogla annars av just denna anledningen:arghh:
 
Så jäkla dumt gjort av den som skickade det elaka meddelandet! :( Du har inte gjort fel och det är inget fel att reagera starkt, klart man blir ledsen om man äntligen vågar berätta och får ett sånt meddelande :heart
Jag och katterna skickar omtanke och huvudbuffar :heart
Tack :heart
Jag ska snart gå hem till pappa för att få lite katt-gos IRL också 🐈🥰
Det är helt okej att bli ledsen. Det blir man ju av sådant, jag tänker på alla stora influencers som dagligen badar i beröm och beundran och så får man det där enstaka elaka meddelandet och luften går fullkomligt ur. Vi är ju så självkritiska, du är inte ensam.

Försök tänka på all positiv respons du fått, och att personen som gjorde dig ledsen är den som gjorde fel. Inte du. Tyvärr kan vi inte alltid skydda oss från elakheter men vi kan träna på att lägga ansvaret där det hör hemma.
Ja, men precis. Och av någon anledning så är det det där elaka meddelandet som fastnar i huvudet och spelas upp om och om igen…

Lägga ansvaret där det hör hemma, det ska jag försöka öva på! Jag är en sån som gärna tar på mig saker som inte är mitt fel. Har inte ens någon bra förklaring på varför 🙃
Men du har inte gjort något fel, du har gjort precis rätt för dig. Att det alltid ska finnas någon som måste vara elak eller tråkig beror helt på att denne måste trycka ned andra för att må bättre själv, vilket är oerhört kortvarigt.

Din lycka och den förståelse du kommer få kommer vara hela ditt liv så länge du är ärlig mot dig själv och världen. Idag var du oerhört modig och du är oerhört modig för att du vågar vara sårbar, något den person som skickade det meddelandet aldrig kommer vara. Du är fantastisk, med dina starka känslor och med autismen, för du är du.:heart
Tack! :heart

Nä, inte känna att du gjort fel :heart Det är tufft att få skit när en öppnar sig om något känsligt och det är helt befogat (och naturligt!) att bli ledsen. Att någon skickar sådant säger mer om dem än mottagaren av meddelandet. Det är så modigt av dig att vara öppen med att du är autistisk 💪

Kom också ihåg att du har ett stort gäng här som backar dig, du är ju vår fina "lillasyster" :heart
Ja, det bidrog säkert. Att det är något såpass privat och på ett sätt känsligt, att få elaka kommentarer för det tar hårdare. Hade jag fått samma kommentar på en "random" engelska uppgift i skolan hade jag nog bara viftat bort det.

Tack :heart Jag har inget emot att vara er Buke-lillasyster 😍



Tack så jättemycket för stödet allihopa, ni är fantastiska ❤️
Det kanske inte var så illa som det kändes tidigare idag. Mamma hjälpte mig att formulera ett svar, inte aggressivt eller något, utan bara sakligt och tydligt med att det var över gränsen. Och personen tog det bra (så bra som det går) 😊
 
Avmaskat liten slyngel häst 😂 Kände mig rätt elak när vi lura henne genom att stoppa in en bit morot samtidigt som avmaskningsprutan 😅 Ups .. Men nu är barnet avmaskat med, så måste skrivas in i hennes behandlingsjournal.

Duschat och ätit middag, pysslat med Trule och lite allt möjligt skrot nu på kvällen. Tror det får räcka för idag och är evigt tacksam att de vänt mot sommartid så det fortfarande är ljust ute nu 🙏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 041
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp