Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade förträngt precis hur backigt det är på vägen till jobbet, såna där sega, långsamt stigande uppförsbackar man knappt märker förrän man cyklar. Men fram kom jag, om än flåsandes 🥵 Vill hem och lägga mig på soffan just nu 😅 I eftermiddag blir det en tur hem... Aja, jag behöver komma i form igen och om några veckor går det säkert lekande lätt :cool:

Så jag är på jobbet... och väntar på kafferasten :d o jobbar lite under tiden förstås.
 
Jag funderar över mina konstiga tvåfärgade väggar, vilket syns nu med mer dagsljus än under vintern. Det ser lite ut som om någon börjat måla gräddvitt men tröttnade innan de finmålat runt listerna, fönstren och eluttagen, så där är det kritvitt. Nu ska det spacklas hål och tja, det kommer säkert bli hrm snyggt.
 
Visa bifogad fil 88509

Morgonen är inte komplett utan minst en rage.
IMG20220405080449.webp


Jag förstår inte vad du pratar om 🤷
#winterisback
 
Har precis skickat typ det argaste mejlet under min karriar, och klockan ar inte ens 08.30.
Mitt nuvarande project har varit en otydlig rora under ett par veckor, med alldeles flr manga kockar i koket, och jag har gang pa gang hojt olika problem ("raised issues"? Hur sager man?!) men de har mer eller mindre ignoreras - sa nu nar en del av trycket vants mot mig, sa sparkade jag bakut helt enkelt...

Jobbroran kombinerat med stress kring att jag maste hitta en ny bostad har lett till att jag inte sovit sa bra under ett par veckor, sa jag kanner mig lite som ett tjur redo att provoceras av ett rott skynke....
 
Solen skiner, och här sitter jag inne framför datorn. Ska ta en promenad sen när det är lunch. Behöver dessutom köpa sortimentslådor till mitt pyssel. Just nu ligger alla pärlor och tillbehör i plastpåsar = mycket opraktiskt.
 
Konstigt att jag är utbränd på djur? Skit bara avlöser skit hela tiden. Hästens tandhålor har precis läkt ihop, kunde sluta spola ur dem igår. Ena katten ska avlivas imorgon. Och nu hittade jag en knöl på lilla hunden. Det tar liksom aldrig slut.
Vet att jag skrivit det förut också, men jag förstår dig helt! Före jul hade vi en längre period där djurens skador bara avlöste varandra, höll på riktigt att bli galen. Hoppas verkligen oturen vänder och att löser sig på bästa sätt med alla djuren :heart
 
Jag är mest fascinerad över alla här i Dalarna som bevisligen bytt till sommardäck (dvs de som ligger i diket efter de senaste dagarna) :D Näver bäver att jag byter till sommardäck innan mitten av april! :laugh:
Här ska inte bytas till några sommardäck för ens efter Påsk. Har gjort den tabben en gång eller snarare min Pappa. Skulle vara hästvakt och det åkte på semester till Ystad. Tro inte på f+n att de kom en dm snö medan de var borta .. Fy vad arg jag var när jag fick promenera till och från stallet ..
 
Här ska inte bytas till några sommardäck för ens efter Påsk. Har gjort den tabben en gång eller snarare min Pappa. Skulle vara hästvakt och det åkte på semester till Ystad. Tro inte på f+n att de kom en dm snö medan de var borta .. Fy vad arg jag var när jag fick promenera till och från stallet ..
Samma här. Jag bytte till sommardäck tidigt ett år och naturligtvis trampar hästen av sig halva kotan plus senan samma dag som snön far både uppåt och neråt. 😑
 
Jag funderar över mina konstiga tvåfärgade väggar, vilket syns nu med mer dagsljus än under vintern. Det ser lite ut som om någon börjat måla gräddvitt men tröttnade innan de finmålat runt listerna, fönstren och eluttagen, så där är det kritvitt. Nu ska det spacklas hål och tja, det kommer säkert bli hrm snyggt.
Alltså så här ser det ut:
15D0DA37-ADA9-4ADC-BEFA-4B8D4924D950.webp


Varför har de inte målat i hörnet? :laugh: Jag kan nog fatta varför de inte målat närmast taklisten. Men hörnet?
 
Ätit frukost och kollar/lyssnar på morgonstudion.
Skulle upp 07:30, kom upp 09:30 och allt går i snigelfart... Men kroppen mycket lycklig att ha fått sova ut, så får väl vara en sån dag ☺️

Ska skriva 3 sidor idag, G-uppgift, inga källor behövs. Kan någon hälsa mig att jag inte får rida ikväll om jag inte fått in uppgiften? Tack!
 
Sitter nedbäddad i sängen och småjobbar lite. Det var på håret att jag tog en sjukdag idag, men eftersom det ändå inte gör någon skillnad för företagets del (jag får full lön oavsett om jag är sjuk eller jobbar, och är inne i en hyfsat lugn period jobbmässigt) så skippade jag det och kommer att jobba på halvfart ungefär. Detta uppblandat med tupplurer, kakor och Netflix. Hade jag jobbat för ett företag som erbjuder "mental health days" så hade jag tagit denna dag som en sådan eftersom det främst är själen som behöver en paus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 436
· Visningar
40 312
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp