Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch, i sovrummet har jag vintertid sisådär 14 grader ;) När det är svalt sover de flesta gott :)
Ja. Numera har jag tappat termostaten och har gåshud, vita fingrar och blå läppar vid den temperaturen trots yllenattlinne och dubbla täcken. :cautious:

När jag bodde i Indien hade vi ca 10 grader inne vintertid och inget varmvatten. Inte frös jag lika mycket då inte. Alltså jo precis när jag duschade kanske. 🥶
 
Skulle skriva opponering på ett examensarbete men hur skriver man en snäll opponering på något som är taget direkt från en hemsida? Vissa ord är omformulerade, och vissa meningar är nedkortade men det är mer eller mindre avskrivet rakt av. Märker verkligen nivån på utbildningen när handledarna godkänt det eftersom jag ska opponera på den :meh::cautious::arghh:
 
Skulle skriva opponering på ett examensarbete men hur skriver man en snäll opponering på något som är taget direkt från en hemsida? Vissa ord är omformulerade, och vissa meningar är nedkortade men det är mer eller mindre avskrivet rakt av. Märker verkligen nivån på utbildningen när handledarna godkänt det eftersom jag ska opponera på den :meh::cautious::arghh:
Jag skulle vara kritisk. Opponering innebär inte att man ska vara snäll. Jag har varit hård och inte fått kritik för det.
 
Kommer lägga mig tidigt. Helt slut, men lite mer behagligt efter gymmet. Har käkat godis och kollat serie, medan jag gjorde det skrev kompisen "Jag har kalkonben, mjukglass och potatis" Varpå jag skrev att hon kan komma i morgon för jag har vitlök, örter, bananer och chokladsås :D
Älskar att ha en sån kompis, som fattar precis allt. Vetefan vad jag gjort för att förtjäna en så bra kompis.
 
Jag skulle vara kritisk. Opponering innebär inte att man ska vara snäll. Jag har varit hård och inte fått kritik för det.

Jag ligger redan på lärarnas minus-lista, så en rättvist opponering riskerar att falla hårt på mig själv. Jag fotade lite text till en kompis som håller med om att det skriker plagiat. Så frågan är om jag ska ifrågasätta vad exakt det är jag ska opponera på?
 
Det är så otroligt skönt att sitta här i soffhörnet och blicka ut över rummet :) . Det blev SÅ fint med den nya tapeten. Passar så bra till möbler, tavlor, spegel, osv. Elegant och avslappnat på en och samma gång. (Det enda störningsmomentet är att klockan hänger där och retar mig med att inte fungera... :meh:)

Jag eldar, har på "Masked singer" i bakgrunden, och bara njuter av att det är FREDAG.... :) Ska nog ta några salta kex med brieost till mitt glas päroncider!
 
Jag ligger redan på lärarnas minus-lista, så en rättvist opponering riskerar att falla hårt på mig själv. Jag fotade lite text till en kompis som håller med om att det skriker plagiat. Så frågan är om jag ska ifrågasätta vad exakt det är jag ska opponera på?
Det låter märkligt att en korrekt utförd uppgift ska slå negativt mot dig?

Jag gick igenom lite källor vid en opponering och ifrågasatte vad faktan egentligen kom ifrån, för den var dels felaktig och dels inte från angiven länk. Jag skulle ha gått åt rätt hårt om jag misstänkte plagiat.
 
Det låter märkligt att en korrekt utförd uppgift ska slå negativt mot dig?

Jag gick igenom lite källor vid en opponering och ifrågasatte vad faktan egentligen kom ifrån, för den var dels felaktig och dels inte från angiven länk. Jag skulle ha gått åt rätt hårt om jag misstänkte plagiat.

Jag har mailat läraren eftersom jag kunde t om söka på meningar från uppsatsen och komma till hemsidan det var taget ifrån :crazy:
 
Kändes lagom att rida drygt en halvtimme på ridbanan 😅 (hallå flååååset!). Nåja; vi skrittade fram utanför; pållan var ju så pigg på steget på vägen ut så hon blev väl besviken när vi inte red ut...Men hoppas och tror hon blev nöjd ändå när jag överraskade henne med att efter lite krav på formen i trav och efter en liten galopp; att jag bad om ökad galopp på ridbanan och busa lite 😁😍. Efteråt lyckades jag ju tappa ridhjälmen på sadelkammarens golv...Inte alls bra..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
42 419
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp