Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det stod att det skedde plagiatkontroll när jag laddade upp min uppsats, så jag menar att skolan måste ha godkänt urkunds resultat eftersom den gått vidare till mig ?
Ta inte det för givet när det gäller yrkeshögskola, går också på en yrkeshögskola och vi har haft ett fall av plagiat och fusk som kom igenom vilket vi elever upptäckte. Gå via Myndigheten för Yrkeshögskolan om din skola inte reagerar.
 
Ta inte det för givet när det gäller yrkeshögskola, går också på en yrkeshögskola och vi har haft ett fall av plagiat och fusk som kom igenom vilket vi elever upptäckte. Gå via Myndigheten för Yrkeshögskolan om din skola inte reagerar.

Ja nackdelen, eller fördelen, i detta fall är att de skriver om SiS vilket gjorde att jag kände igen meningarna direkt i uppsatsen. Samt visste precis vart de kom ifrån. Ja, jag har fotat liknelserna men hann inte klart för min 6 månader dotter är riktigt sällskapssjuk och vill inte ligga själv. MYH är redan inblandade i denna skola så kan bli intressant igen.
 
Satte fart I stallet så vi kunde åka in till stan i em/kväll och slippa åka imorgon, skönt! :). Behövde ju köpa motorolja och så ny ridhjälm efter att jag tappade min; lite surt efter knappt ens ett år utan avramling men med flera stötar och en tappning i golvet idag ville jag vara på säkra sidan, ridhjälmar chansar man inte med! Blev en Lami-cell för första gången och hjälmen var ju superskön!! Personalen sa att den stora skillnaden jag upplevde troligen är för att denna form på hjälmen passar mitt huvud bättre än de tidigare jag ridit i. Låter rimligt!
På vägen hem tog vi med hämtmat och konstaterar att maten är som godast när ägaren är där; bara älskar hans rhode islanddressing, blev besviken sist men nu var det som det ska vara, mums!! 😋
 
Alltså KAOS. Det dök upp en artist som jag verkligen ville se på den lokala scenen i höst. Hur ofta vill jag verkligen se en artist? Eventuellt 3-4 gången i mitt liv. Bokar direkt, kostar runt 1600. Ska lägga in det i min kalender och upptäcker att det krockar med dag 1 i en familjesamankomst. 100% omöjligt att kombinera. Går självklart inte att avboka artisten jag just bokat och betalat för.

Ruskigt klantigt men blöder lite i hjärtat då jag blev genuint lycklig över att gå på artisten. Nu gäller detta september så jag behöver inte ta tag i det här än. Har inte bokar flygbiljetter till familjesamankomsten än. Tyvärr tycker inte sambon att ett dygn försenat kändes rimligt. :arghh: jag tänkte bara meddela familjen att vi råkade boka fel och låtsas som ingenting....
 
Har nyss kommit hem från stallet och innan dess fixat hemma med diverse grejer. Red ponnyn i grimma och grimskaft in från hagen, mycket undrande ponny men sen glad över att få komma in i boxen :)
Såg på täcket vart jag hade suttit, det var liksom blått där. En relativ ny färg, det har bytt till lergrå för ett tag sedan :cautious:

Funderar också på vad ponnyn ska få råka ut för imorgon. Kanske jogga lite brevid cykeln om inte ridtur. Ska fortsätta röja i det eventuellt blivande stallet hemma imorgon också. Hoppas verkligen på att kunna flytta hem hästarna, det finns så mycket trevliga ridvägar här och så kan jag vara där (här) när som då :)
 
Har kommit in efter hundpromenad och sitter och tuggar i mig ett hopkok av indiska rester och lite ris till middag. Det är gott! Försöker samtidigt motivera mig till att faktiskt kliva upp ur soffan och flytta in en del plantor för kvällen innan det blir för kallt, samt täcka över andra. Jag ska, jag ska... snaaart!
 
Jag går av jobbet vid 7 imorgon bitti. Tänkte köra till stallet direkt så har tagit med mig stallkläder och -skor. Sen funderar jag på om jag orkar åka till Lund på en hästloppis. Dottern behöver ridbyxor och 28-åringen behöver stallskor, -jacka och -byxor.
Dock vore det bättre om de kunde åka dit för att prova men dottern är hos sin pappa och 28-åringen jobbar :meh:
 
Sådärja! Plantor omstoppade och i vissa fall relokerade in i kallhallen, mina småsallader har börjat gro runt palmen (med ett anmärkningsvärt antal småsvampar som sällskap... det måste ha varit något i den påsen med jord för de växer i spindelterrarierna också :D) så här tas inga risker trots att det faktiskt är milt ute ännu. Mycket hinner hända mellan tio och tre liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp