Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Loggat 46 timmar i statens tjänst den här veckan och kan med andra logga ut med gott samvete. Ärenden handlagda. IRL-möten genomförda och Skype-möten genomlidna. Några kolleger lite nöjdare. Några kolleger en hel del mindre nöjda. Ett par medborgare har fått sina rättigheter uppfyllda. Ca 42 koppar kaffe senare kan jag stänga av tjänstedatorn.

Fredag! Nu ska jag handla till middag. Vad tycker ni? Hamburgare eller något med torsk?
 
Jag har stängt in mig i sovrummet för att få lite arbetsro. Sambon har ännu en hetsig arbetsdag och jag har en sådan där dag då jag är väldigt känslig för stress och behöver en extremt lugn arbetsmiljö. Vanligtvis påverkas jag inte nämnvärt av min omgivning och kan jobba i alla möjliga sorters miljöer, men inte idag. Ska koppla in mina brusreducerande hörlurar och spela lugn klassisk pianomusik nu medan jag avslutar veckans jobb.

Jag insåg igår hur stressad jag nog faktiskt är nuförtiden, utan att alltid märka av det själv. Sen började jag fundera på allt som hänt, händer och ska hända under de här första 6 månaderna av året och insåg att det är nog inte så konstigt att stressnivån är hög. Det var en bra insikt, nu vet jag att jag ska vara lite extra varsam med mig själv och lyssna lite extra noga på kroppens signaler.

Lite samma för mig. Det har varit mycket och kommer fortsätta så ett tag så jag får passa mig lite.
 
Jag har stängt in mig i sovrummet för att få lite arbetsro. Sambon har ännu en hetsig arbetsdag och jag har en sådan där dag då jag är väldigt känslig för stress och behöver en extremt lugn arbetsmiljö. Vanligtvis påverkas jag inte nämnvärt av min omgivning och kan jobba i alla möjliga sorters miljöer, men inte idag. Ska koppla in mina brusreducerande hörlurar och spela lugn klassisk pianomusik nu medan jag avslutar veckans jobb.

Jag insåg igår hur stressad jag nog faktiskt är nuförtiden, utan att alltid märka av det själv. Sen började jag fundera på allt som hänt, händer och ska hända under de här första 6 månaderna av året och insåg att det är nog inte så konstigt att stressnivån är hög. Det var en bra insikt, nu vet jag att jag ska vara lite extra varsam med mig själv och lyssna lite extra noga på kroppens signaler.

Planera bröllop stressade ihjäl mig. Ta hand om dig :heart
 
Det här med de långa passköerna är någon slags konspiration - har jag läst på facebook, så då måste det ju vara sant.... :D "Vi som vet vi vet"...typ.... (för övrigt skrivet av samma person som sprider antivaxx-propaganda, så jag förmodar att dessa fenomen har någon slags mystisk koppling).

Du vet..ALLT HÄNGER IHOP! :nailbiting:


...eller kanske inte. Men konspirationsteoretiker kan faen få det till att precis vad som helst hänger ihop med något helt-jäkla-annat. :cautious::banghead::angel:
 
Arbetsintervju idag åtminstone som kändes väldigt bra, vi kom så långt som att prata om löneanspråk och hur de vill ha referenser. Samt att de var intresserade av att gå vidare med mig, men de har fler de vill prata med.
Tvingade mig även på chefen, han förklarade lite mer vad som ställer till det men jag fattar inte riktigt hur han tänker.
 
Skulle ätit våfflor med sylt och grädde till lunch. Blev sen och har nyss avslutat våffelätandet. Så gott så jag åt alldeles för mkt. Sen ska jag äta igen när sambon kommer hem kl 20. Känns som jag ätit julbord och snart måste äta ett till. Blurk!
Ibland är jag så smart!✌️ 🙄
Pratade med sambon i tel och han var så hungrig och skulle stanna och äta en banan han hade med sig. Jag var mycket "omtänksam" och försökte få honom att äta middag på riktigt. Men han var leds på "äckliga vägkrogsmat" och skulle bara äta banan. Men han var iaf försenad! 👍Alltid något! :laugh:
Kanske hinner bli hungrig igen då.
 
Planera bröllop stressade ihjäl mig. Ta hand om dig :heart
Just den biten flyter på riktigt bra och allt känns verkligen bara roligt istället för stressigt, men jag får nog acceptera att det ändå finns lite undermedveten stress vare sig jag vill eller ej - helt enkelt bara för att det är ett relativt stort evenemang med så många bitar som ska klaffa. För sig själv hade det nog inte varit några problem, men i kombination med stora förändringar på jobbet, renovering x2 (varav den ena inte gick som planerat) och livet i övrigt så blir det kanske lite mycket emellanåt 😅
 
IMG_20220401_184513.webp

Har lite att fira!
 
Alltså de här hundarna.. Jag slängde ut torrfoder i köket och vardagsrummet till mycket hungriga hundar. Den glupskaste av dem blev så lycklig att hon spårade ur och bara toksprang med rumpan indragen som en räka. Runt, runt, fram och tillbaks medans kulorna sprutade runt henne. Helt logiskt att bli så glad att man glömmer äta när man är så hungrig! 😂 :heart
 
Så trött efter denna vecka så jag skippade ridningen ikväll. Ska ju jobba i helgen också och kände mig bara så osugen att stressa hem i köer, snabbt byta om och sen sitta i köer till stallet igen.
Hade nog uppskattat ridningen men orkade helt enkelt inte med åkandet dit.

Hällde upp ett glas madeira istället och åt fransk bondost. Nu blir det ett glas orange riesling och pokebowl till middag.

Näst sista jobbhelgen på detta jobba innan jag börjar nya i maj! 😃
 
Det känns som en dag när det händer. Redan haft en bra samtal med fysioterapeuten, bestämt tid i eftermiddag med målaren att hämta nycklar till nya lägenheten OCH varit i köket och hämtat te.

Planerar en sen utelunch med mamman (som vill med och se lägenheten) på byns veganhak som alltid har burgare på fredagar. Håll tummarna för att jag orkar! 🤞🏻:heart

17 grader i sovrummet. 🥶Ylle är mitt mellannamn.

Äsch, i sovrummet har jag vintertid sisådär 14 grader ;) När det är svalt sover de flesta gott :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 503
· Visningar
42 389
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp