Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har stängt in mig i sovrummet för att få lite arbetsro. Sambon har ännu en hetsig arbetsdag och jag har en sådan där dag då jag är väldigt känslig för stress och behöver en extremt lugn arbetsmiljö. Vanligtvis påverkas jag inte nämnvärt av min omgivning och kan jobba i alla möjliga sorters miljöer, men inte idag. Ska koppla in mina brusreducerande hörlurar och spela lugn klassisk pianomusik nu medan jag avslutar veckans jobb.
Jag insåg igår hur stressad jag nog faktiskt är nuförtiden, utan att alltid märka av det själv. Sen började jag fundera på allt som hänt, händer och ska hända under de här första 6 månaderna av året och insåg att det är nog inte så konstigt att stressnivån är hög. Det var en bra insikt, nu vet jag att jag ska vara lite extra varsam med mig själv och lyssna lite extra noga på kroppens signaler.
För att de har kört barnvagn och minns hur bökigt det kunde vara?
Jag har stängt in mig i sovrummet för att få lite arbetsro. Sambon har ännu en hetsig arbetsdag och jag har en sådan där dag då jag är väldigt känslig för stress och behöver en extremt lugn arbetsmiljö. Vanligtvis påverkas jag inte nämnvärt av min omgivning och kan jobba i alla möjliga sorters miljöer, men inte idag. Ska koppla in mina brusreducerande hörlurar och spela lugn klassisk pianomusik nu medan jag avslutar veckans jobb.
Jag insåg igår hur stressad jag nog faktiskt är nuförtiden, utan att alltid märka av det själv. Sen började jag fundera på allt som hänt, händer och ska hända under de här första 6 månaderna av året och insåg att det är nog inte så konstigt att stressnivån är hög. Det var en bra insikt, nu vet jag att jag ska vara lite extra varsam med mig själv och lyssna lite extra noga på kroppens signaler.
Det här med de långa passköerna är någon slags konspiration - har jag läst på facebook, så då måste det ju vara sant.... "Vi som vet vi vet"...typ.... (för övrigt skrivet av samma person som sprider antivaxx-propaganda, så jag förmodar att dessa fenomen har någon slags mystisk koppling).
Pratade med sambon i tel och han var så hungrig och skulle stanna och äta en banan han hade med sig. Jag var mycket "omtänksam" och försökte få honom att äta middag på riktigt. Men han var leds på "äckliga vägkrogsmat" och skulle bara äta banan. Men han var iaf försenad! Alltid något!Skulle ätit våfflor med sylt och grädde till lunch. Blev sen och har nyss avslutat våffelätandet. Så gott så jag åt alldeles för mkt. Sen ska jag äta igen när sambon kommer hem kl 20. Känns som jag ätit julbord och snart måste äta ett till. Blurk!
Ibland är jag så smart!
Just den biten flyter på riktigt bra och allt känns verkligen bara roligt istället för stressigt, men jag får nog acceptera att det ändå finns lite undermedveten stress vare sig jag vill eller ej - helt enkelt bara för att det är ett relativt stort evenemang med så många bitar som ska klaffa. För sig själv hade det nog inte varit några problem, men i kombination med stora förändringar på jobbet, renovering x2 (varav den ena inte gick som planerat) och livet i övrigt så blir det kanske lite mycket emellanåtPlanera bröllop stressade ihjäl mig. Ta hand om dig
Ny bil? Ny lägenhet? Jobbet du inte ville ha o slapp ?Visa bifogad fil 88330
Har lite att fira!
Det känns som en dag när det händer. Redan haft en bra samtal med fysioterapeuten, bestämt tid i eftermiddag med målaren att hämta nycklar till nya lägenheten OCH varit i köket och hämtat te.
Planerar en sen utelunch med mamman (som vill med och se lägenheten) på byns veganhak som alltid har burgare på fredagar. Håll tummarna för att jag orkar!
17 grader i sovrummet. Ylle är mitt mellannamn.