Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
River lite i halsen...Hoppas det bara är mitt snarkande och inte förkylning ovanpå skiten som är kvar efter influensan, nån måtta får det fasen vara 😏.
Nåja, varit och handlat åt morfar och vilken skillnad det ju blir så fort lite trän tas ner/gallras bort. Nu kan man se det lilla torpet uppe i skogen/vid skogsvägen från grusvägen, kunde man inte förr 😄.
 
IMG_20220401_102555290_HDR.webp

Trule hälsar att den som beställde snö kan ta tillbaka den bums 😂 Han vill inte ha någon snö ..
 
Jag blir tokig. Chefen ringer och frågar vad jag gör halv tolv på måndag. Inget svarar jag. Då bokar han in ett möte med mig svarar han, för det är lite vi behöver prata om.
Får direkt klump i magen och frågar vad det gäller. Nej det kan han inte säga, men det är nog positivt tror han, så jag behöver inte oroa mig.

Nog positivt? Vadå han kan inte säga vad det gäller? Vad fan tror han jag kommer fundera över hela helgen? :banghead: Är så pisstrött på hans mystiska "kom med mig till mitt kontor" härskarteknik där det är 50% negativt, 10% positivt och 40% varför i helvete var detta så himla hyschpysch. :arghh::meh:
 
Jag blir tokig. Chefen ringer och frågar vad jag gör halv tolv på måndag. Inget svarar jag. Då bokar han in ett möte med mig svarar han, för det är lite vi behöver prata om.
Får direkt klump i magen och frågar vad det gäller. Nej det kan han inte säga, men det är nog positivt tror han, så jag behöver inte oroa mig.

Nog positivt? Vadå han kan inte säga vad det gäller? Vad fan tror han jag kommer fundera över hela helgen? :banghead: Är så pisstrött på hans mystiska "kom med mig till mitt kontor" härskarteknik där det är 50% negativt, 10% positivt och 40% varför i helvete var detta så himla hyschpysch. :arghh::meh:
Kan du ta med dig någon kollega eller fackombud på mötet? Kanske blir lite annat när ni är två, i och med att han vägrade säga vad det gällde.
 
Ska se om någon kollega vill följa med, tilliten är inte på topp så att säga. :meh:
Förstår det. Dock kan det vara bra om någon mer är med ifall chefen beter sig som vanligt, då står det inte ord mot ord mellan dig och chefen.

Alternativt skickar du ett mail nu där du skriver att du vill skjuta på mötet så du kan ta med dig en facklig representant då du får anta att det gäller något som kan beröra din arbetssituation när han vägrar tala om vad det gäller. Du har rätt att ta med dig en stödperson på relativt många typer av möten med din chef, vilket kan vara ett sådant där du inte vet varför du kallas(även om det går att lista ut varför i det här fallet).
 
Förstår det. Dock kan det vara bra om någon mer är med ifall chefen beter sig som vanligt, då står det inte ord mot ord mellan dig och chefen.

Alternativt skickar du ett mail nu där du skriver att du vill skjuta på mötet så du kan ta med dig en facklig representant då du får anta att det gäller något som kan beröra din arbetssituation när han vägrar tala om vad det gäller. Du har rätt att ta med dig en stödperson på relativt många typer av möten med din chef, vilket kan vara ett sådant där du inte vet varför du kallas(även om det går att lista ut varför i det här fallet).
Tack, satt precis och googlade på detta. Ska se om en kollega kan komma med, i annat fall får chefen vänta med mötet tills någon kan följa med helt enkelt :up: Även om det enligt honom "nog är positivt för mig" känns det bättre att ha en annan med. Vem vet vad han ser som positivt liksom? 🤷‍♀️
 
Tack, satt precis och googlade på detta. Ska se om en kollega kan komma med, i annat fall får chefen vänta med mötet tills någon kan följa med helt enkelt :up: Även om det enligt honom "nog är positivt för mig" känns det bättre att ha en annan med. Vem vet vad han ser som positivt liksom? 🤷‍♀️
Då ska du utgå från att det är något som berör din arbetssituation och ta med fackrepresentant. Sen får han väl krångla om han vill men se till att allt kommer skriftligt, ringer han upp dig så säg att han får skicka ett mail så du kommer ihåg och kan vidarebefordra information till facket om mötet.

Det krävs dock inte ett geni för att förstå att det handlar om damage control från hans sida, även om han verkar tycka att han hanterat allt på ett superbt sätt.
 
Gick först på gympa som hade en vikarie och hon körde lite mer dansinspirerad gympa... inte min kopp te, kände mig som en fågelskrämma när armar och ben inte synkade :bag: 😅 Efter det blev det iaf ett pass med styrka som var härligt!

Nu sitter jag på ridskolan och tittar på sambons lektion :)
Läste "distansinspirerad gympa" och såg framför mig hur ni stod i varsin ände av salen och gympade :D
 
Jag har stängt in mig i sovrummet för att få lite arbetsro. Sambon har ännu en hetsig arbetsdag och jag har en sådan där dag då jag är väldigt känslig för stress och behöver en extremt lugn arbetsmiljö. Vanligtvis påverkas jag inte nämnvärt av min omgivning och kan jobba i alla möjliga sorters miljöer, men inte idag. Ska koppla in mina brusreducerande hörlurar och spela lugn klassisk pianomusik nu medan jag avslutar veckans jobb.

Jag insåg igår hur stressad jag nog faktiskt är nuförtiden, utan att alltid märka av det själv. Sen började jag fundera på allt som hänt, händer och ska hända under de här första 6 månaderna av året och insåg att det är nog inte så konstigt att stressnivån är hög. Det var en bra insikt, nu vet jag att jag ska vara lite extra varsam med mig själv och lyssna lite extra noga på kroppens signaler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
74 75 76
Svar
1 511
· Visningar
42 559
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp