Vad gör vi CLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har övat inför teoriprovet sedan jag fick inlogg där i måndags, trevlig kvällssyssla. Extra roligt när det går framåt också; första gången jag gjorde sluttestet fick jag 48/65. Idag har jag fått 58/65 och 60/65 rätt :banana:
Sen finns det vissa som jag inte håller med om svaret, men jag får ju helt enkelt lära mig vad de anser är rätt oavsett.

Körningen funkar också bra, dödar bilen ibland men inte så ofta :p. Föredrar fortfarande att backa (inklusive att backa i uppförsbacke) men funkar bra fram med :)
 
Lite onödigt att vakna vid fem tiden och starta dagen redan när ingen tid finns att passa. Men jag har sovit bra i flera timmar så ska absolut inte klaga hade bara gärna kunnat vara lite längre.
Jinns har fått frukost men inte velat gå ut än. Det är kyligt ute och hon är mycket försiktig om det rör sig något vilt ute. Räv bor bara en bit bort tex. Just nu verkar det vara mer djurliv än vanligt ute.
Bra att hon är försiktig. Sen när det blir mer dag och människor ute då är det lättare som liten katt hålla ställningarna ute 💪
 
Jag har nu agnat mig att att ga igenom Dr. Pol's avsnitt under nagra veckor. Trots att jag inte varit till 100% serios :eek: i mitt tittande for att lara mig ... har jag faktiskt snappat upp en hel del "mycket viktig information" ... en av de fa jag minns sa har efter ett glas vin och en hel massa godis ar att Grisar kan inte vara for tjocka nar de ... errr ... grisar:confused:O_o da ... errr ... "fodelse kanalen" :crazy: da blir aldeles for trang.

Se? mycket viktig information som jag behover ... om jag nagon gang, helt mot allt sunt fornuft far for mig att skaffa gris som sedermera ska fa ... errr ... gris babisar.:p
 
Slömorgon

20220402_065356.webp
 
Skulle skriva opponering på ett examensarbete men hur skriver man en snäll opponering på något som är taget direkt från en hemsida? Vissa ord är omformulerade, och vissa meningar är nedkortade men det är mer eller mindre avskrivet rakt av. Märker verkligen nivån på utbildningen när handledarna godkänt det eftersom jag ska opponera på den :meh::cautious::arghh:

Jag skulle kontakta programansvarig. Det där låter som plagiat.

Sedan är det inte handledarens uppgift att godkänna en uppsats (om inte handledaren är examinator, men det bör denne inte vara) eller kontrollera plagiat, utan studenten är själv 100% ansvarig för sitt arbete.

Trist för dig hur som helst. :(

Tillägg: Missade att det var frågan om en YH utbildning. Hur som helst, Urkund är ingen objektiv måttstock på plagiat, utan endast ett hjälpmedel. Urkund fångar både upp det som inte är plagiat och missar sådant som är plagiat.
 
Jag skulle kontakta programansvarig. Det där låter som plagiat.

Sedan är det inte handledarens uppgift att godkänna en uppsats (om inte handledaren är examinator, men det bör denne inte vara) eller kontrollera plagiat, utan studenten är själv 100% ansvarig för sitt arbete.

Trist för dig hur som helst. :(

Tillägg: Missade att det var frågan om en YH utbildning. Hur som helst, Urkund är ingen objektiv måttstock på plagiat, utan endast ett hjälpmedel. Urkund fångar både upp det som inte är plagiat och missar sådant som är plagiat.
Haha ja den påstod att min unges berättelse om sitt liv var plagiat
Jamen visst
 
Ligger och drar mig i sängen, men börjar bli dags att gå upp :) två av tre planer inställda i helgen, vilket känns tråkigt men nog egentligen är positivt då jag varit väldigt stresspåverkad k veckan och nog behöver lite återhämtning. Så idag får det bli långpromenad med hundarna och resten av dagen ska det bli pyssel med alla mina fina tyger och mönster :love: Har massa kul projekt som jag ser fram emot att jobba med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 496
· Visningar
42 207
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 870
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
735
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp