Sv: Vad gör man?!
Tiny Winy: Jag ska fråga henne, men som jag skrivit tidigare så känns det...pinsamt. Jag är ju liksom fortfarande "ett barn" eftersom jag bor hemma osv. Jag avskyr att prata med henne om det, även fast hon om någon borde förstå. (Hon är Barnmorska!! Otroligt omtyckt och duktig sådan, vi har pratat om det förut och hon sa att hon skulle stötta mig vad jag än valde, verkar ju inte gälla nu
)
Men varför tycker du att det är pinsamt?
Jag vet att det är svårt med relationer men om du känner att du inte kan prata med henne utanvidare så kanske du inte ska prata med henne?
Jag menar, vad ger hon dej för stöd om du inte vågar prata för att det är pinsamt?
Jag vet hur det är med personer som är duktiga och omtyckta på sitt jobb men som inte kan ge sina anhöriga samma sak, båda mina föräldrar är sådana, när de tar av sig "jobbkläderna" så är de helt andra personligheter.
På sina jobb är de vänliga, omtänksamma och duktiga men som föräldrar helt värdelösa för att de inte gör det de kan längre, dvs det finns inget sätt att vara förälder de kan lära sig så som man kan lära sig att bli sjuksköterska tex. och då blir de helt handfallna.
Jag pratade aldrig med min mamma om misstänkta graviditeter, vi hade inte en sådan relation, vi pratade aldrig om sex eller ens om mens utan när jag helt förtvivlad som tioåring upptäckte att jag blödde så slängde hon till mej ett paket bindor med orden, tvätta blodiga underbyxor i kallt vatten innan du lägger dem i tvätten
Jag hade en äldre kompis som svarade på alla mina frågor och trots att hon själv bara var fjorton år sa hon -grattis nu är du kvinna välkommen
Det kommer jag aldrig glömma, hon fick allt otäckt och negativt att låta som något åtråvärt, spännande och roligt, vad jag älskade henne för det.
Hon kunde göra det, trots en oerhört trasig uppväxt med flytt från fosterfamilj till fosterfamilj, men min mamma med all sin utbildning och all sin vetskap om människans både fysik och psyke kunde inte göra det.
Så är det ibland, det är inte alltid man kan prata med den man önskar mest och då får man söka sig någon annanstans.
När jag väntade sonen fick hon veta någon gång runt femte månaden, jaha var hennes svar och sedan var det inte mer med det
Oavsett hur er realtion är så att mensen inte kommer ibland eller är sen är väldigt vanligt, om du inte får ont eller mår dåligt så vänta lugnt ut den, kanske kommer den inte förren nästa månad.
Om du mår dåligt/har ont så sök hjälp.
Kram