Vad gör man?!

Sv: Vad gör man?!

Jag har varit i liknande situation. 22år, bodde hemma, inget jobb, PV sedan 1½ år (han var fastanställd med bra inkomst)

JAG valde att ta bort barnet, mest pga att jag kände mig för ung för att få barn vid den tiden i livet, men även pga några andra omständigheter (slutliga beslutet att faktiskt utnyttja den bokade aborttiden togs kvällen innan, när jag kom hem från akuten efter en olycka). Jag kunde helt enkelt inte se mig med ett barn under de rådande omständigheterna (även om min dåvarande PV mer än gärna ville att jag skulle behålla det).

Nu är min lillasyster i nästan exakt den situationen och åldern som jag var (med den skillnaden att hennes PV studerar och de har egen lägenhet), och om 3 månader kommer deras lilla knodd. Jag är helt övertygad om att det kommer gå alldeles lysande för dem!! :laugh:

Det finns ingen mall för vad som är rätt eller fel, utan det måste varje individ/par besluta helt själva.

haha ja precis så var det för mig faktiskt. jag trodde jag höll på att dö, att alla mina inre organ typ exploderade :p
alltså först så tänkte jag bara att gud jag vill dö, jag vill inte det här. men då sa min snälla mami att jag inte fick dö och sen har det bara rullat på :p
nu har jag börjat jag vet inte, fått in det i skallen lite mer tror jag. drömde härom natten att min hund fick en valp pang bom (som iofs var hälften gris och hade tryne och det har ju inte Lykke :p), det är väl så man typ bearbetar det antar jag.
men jag har ju lixom bestämt mig för att det här ska bli bra och gå bra så det känns bra!

Ja, jag hade nog också fått panik. Normalt sett har man ju ändå de där nio månaderna att förbereda sig för en stor omställning, så det måste ju vara helt annorlunda att helt plötsligt få en bebis på bröstet. Jag tänker att det kanske måste ta lite mer tid innan man som nybliven mamma då knyter an till sitt barn..

Det är klart allt ordnar sig! Jag tycker det låter härligt ändå. Och du verkar ju ha en väldigt go mamma!

Jag har inte läst hela.

Men vill man ha barn skulle jag inte råda till abort. Pengar löser sig alltid och utbildning och sånt hinner man med när barnet är större.

njaeh, allt det där kom väldigt naturligt för mig, det förvånade förvisso mig också jävligt mycket men det bara fungerar, jag tror det är så för de flesta. det är ju typ instinkter och de funkar förvånansvärt bra sas.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 265
Senast: Squie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈