Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Snittade du även i snittytan? @95johsv
Jag brukar halvera dem, skära skåror/rutor i halvorna (nästan ända ner till skalet) och salta och olja, sedan köra dem i ugnen (snittytan uppåt). Tycker de vattnar ur ganska bra då :)

Snittade du även i snittytan? @95johsv
Jag brukar halvera dem, skära skåror/rutor i halvorna (nästan ända ner till skalet) och salta och olja, sedan köra dem i ugnen (snittytan uppåt). Tycker de vattnar ur ganska bra då :)

Nej det tänkte jag inte på! Toppen! Det ska jag testa nästa gång, nu funderar jag på att grilla ikväll :angel:

Några färska vaxbönor, kokade i vatten och smör, blev ett mycket gott tillbehör till grillat! Man kan dessutom äta baljan!

Sötpotatismos med stuvad grönkål. Dock har jag nog fått se mig som besegrad av grönkålen då jag nu provat både rå och tillagad och det kliar något förskräckligt i och utanför munnen..

Blev inga tacos igår, däremot en indisk daal med majsbröd till :)

img_20160831_172624_57c7cb4dddf2b33dbd8f6ce6.jpg

Ikväll blir det vegetariskt för första gången på länge!
"Lasagne" med zucchini istället för pasta. Fylld med en röra på riven zucchini, lök, färsk spenat, hackade valnötter och färskost med franska örter. Ovanpå det en tomatsås med en skvätt grädde och majs. Toppade med några skivor mozzarella. Den står i ugnen nu men jag räknar med succé. :d

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 422
Senast: Inte_Ung
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka