Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Snittade du även i snittytan? @95johsv
Jag brukar halvera dem, skära skåror/rutor i halvorna (nästan ända ner till skalet) och salta och olja, sedan köra dem i ugnen (snittytan uppåt). Tycker de vattnar ur ganska bra då :)

Snittade du även i snittytan? @95johsv
Jag brukar halvera dem, skära skåror/rutor i halvorna (nästan ända ner till skalet) och salta och olja, sedan köra dem i ugnen (snittytan uppåt). Tycker de vattnar ur ganska bra då :)

Nej det tänkte jag inte på! Toppen! Det ska jag testa nästa gång, nu funderar jag på att grilla ikväll :angel:

Några färska vaxbönor, kokade i vatten och smör, blev ett mycket gott tillbehör till grillat! Man kan dessutom äta baljan!

Sötpotatismos med stuvad grönkål. Dock har jag nog fått se mig som besegrad av grönkålen då jag nu provat både rå och tillagad och det kliar något förskräckligt i och utanför munnen..

Blev inga tacos igår, däremot en indisk daal med majsbröd till :)

img_20160831_172624_57c7cb4dddf2b33dbd8f6ce6.jpg

Ikväll blir det vegetariskt för första gången på länge!
"Lasagne" med zucchini istället för pasta. Fylld med en röra på riven zucchini, lök, färsk spenat, hackade valnötter och färskost med franska örter. Ovanpå det en tomatsås med en skvätt grädde och majs. Toppade med några skivor mozzarella. Den står i ugnen nu men jag räknar med succé. :d

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 438
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 118
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar