Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter gott!Friterade kikärtor med mynta/yoghurtsås ska det bli här imorgon. Får se om det blir gott eller ej
Häromdagen blev jag bjuden på gratinerade enchiladas fyllda med sötpotatis, svarta bönor och fetaost. Receptet var ungefär: koka eller ugnsrosta sötpotatisbitar. Mosa halvt med en potatisstomp, rör i smulad fetaost och ett paket kokta svarta bönor. Krydda med salt och peppar. Fyll tortillabröd generöst med röran, rulla ihop och lägg tätt i en ugnsform. Bred över en burk tacosås och toppa med riven ost. Gratinera i ugnen tills osten fått fin färg. Servera med gräddfil, majs, finhackad tomat och gurka samt koriander.
Det var det! Smakade lite fredagstacosliknande men i annan tappning och inte med den klassiska tacokryddanLät svingott!!
Friterade kikärtor med mynta/yoghurtsås ska det bli här imorgon. Får se om det blir gott eller ej
Haha, okej kokade den gjorde jag nog mer. Men i stekpanna! Jag har provat att ta lite olja bara, men den sugs ju liksom in och försvinner direkt, jag tror jag behöver använda minst en halv dl olja till min aubergine och det är 416 kalorier . Min dagsranson är 1100, så min nyttiga grönsak blev inte så nyttig@Monkie
Hur steker man något alls i vatten? Du kokade den alltså? Jag hävdar att aubergine ska ju stekas i rikligt med olja! Den är så kalorisnål i sig så jag tänker att då kan man med gott samvete ta oljan Men testa att pensla skivorna med olja innan du lägger dem i stekpannan, du behöver ju inte fritera i flytande olja liksom men tror det blir svårt att skippa olja helt
Haha, okej kokade den gjorde jag nog mer. Men i stekpanna! Jag har provat att ta lite olja bara, men den sugs ju liksom in och försvinner direkt, jag tror jag behöver använda minst en halv dl olja till min aubergine och det är 416 kalorier . Min dagsranson är 1100, så min nyttiga grönsak blev inte så nyttig