Recept!Vi har ätit en etiopisk linsgryta med bakad sötpotatis till ikväll. Äldste avkomman stod för matlagningen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Recept!Vi har ätit en etiopisk linsgryta med bakad sötpotatis till ikväll. Äldste avkomman stod för matlagningen!
Har ätit det flertalet gånger, men aldrig riktigt känt ett behov av att tillaga det hemma då det mer asiatiska köket inte riktigt har ingått i min basmatlagning. Det har dock ändrats lite nu, och jag börjar experimentera med nya smaker och råvaror, riktigt skoj!Oj! Jag äter tofu typ varje dag..
Jag äter tofu till det mesta. Typ i sallad, till potatis och gräddsås, till gratänger.. Alltså inte alls asiatiskt.Har ätit det flertalet gånger, men aldrig riktigt känt ett behov av att tillaga det hemma då det mer asiatiska köket inte riktigt har ingått i min basmatlagning. Det har dock ändrats lite nu, och jag börjar experimentera med nya smaker och råvaror, riktigt skoj!
Det samma med indiskt, något jag också börjat kika lite mer på som var helt uteslutet att tillaga förr pga feg ^^
Eller rökt tofu i baguette. Mmm...
För mig är det nog rätt neutralt, varken gillar eller ogillar typ.. Äter det för att det är lättsamt.Och jag hatar tofu, om det inte är i en "skagenröra" klarar inte av den tillagad.
Som ersättning i skagenröra har jag också provat det. Däremot tror jag att jag skulle ha haft svårt att äta det med typ potatis, då måste det finnas typ krispig sallad/kål till för att få någon skillnad i konsistensen ^^Jag äter tofu till det mesta. Typ i sallad, till potatis och gräddsås, till gratänger.. Alltså inte alls asiatiskt.
Recept!
Ingen... SÅS??!!
Rester här idag. Våfflor, pasta med sås och morotstavar med dipp.
Hm tack för middags planer
Åh du får min hjärna att snurra just nu.@Masqueradee Jag tycker kokosmjölk är gott att ha på! Passar med både hallon och banan tycker jag.