vad är det frågan om...

Sv: vad är det frågan om...

Så förbannat jävla vidrigt.

Undra om man ska gå ut och faktiskt säga till/varna mer att INTE knyta fast sina hundar utanför ICA/Apoteket/Banken m.m

Helt otroligt- vilket jävla sjukt nöje. Tyvärr blir väl inte påföljden för förövaren/förövarna mer än böter...Ja jävlar om man fick tag i idioten/idioterna:devil:

144 anmälda fall hittills under 2009,enbart i Västra Götaland.
Nice...
Sen har vi resten av landet.Usch!

Studier visar att personer som plågar djur ofta går vidare till människor sen.
Högre kickar? Behöver inte vara en hundhatare alltså.
Ett ensamt djur bundet nånstans eller i en trädgård är väl ett lätt byte för de här sjuka personerna.

KL

Klarade inte av att läsa hela artikeln men det jag läste räckte för att känna mig riktigt illa till mods!
Det som skrämmer mig mest är att vi har dessa människor fria i vårt samhälle.

KL

Klarade inte av att läsa hela artikeln men det jag läste räckte för att känna mig riktigt illa till mods!
Det som skrämmer mig mest är att vi har dessa människor fria i vårt samhälle.

Samma här, fyfan för sånna idioter. :<

Jag tycker det är sjukt att sådant händer OCH att folk faktiskt lämnar sina hundar obevakade utanför affärer... Det är inget litet underbart drömsamhälle vi lever i, tyvärr, man får se till att hålla så god koll på sina fyrbeningar som det bara går.

Ja och visst är det trist att det har blivit så?! Helt sinnessjukt, för inte allt för länge sedan var det inget konstigt med att faktiskt lämna hunden utanför. Nu ca 10 år senare ses man som en dåre om man gör det i Stockholms förorter, det är som att be om trubbel.

Undra om man ska gå ut och faktiskt säga till/varna mer att INTE knyta fast sina hundar utanför ICA/Apoteket/Banken m.m
Instämmer till fullo!!

Dock måste man vara väldigt kaxig om man går på en rottweiler som är uppbunden utanför affären. Vad är det för människa?

Jag tycker det är sjukt att sådant händer OCH att folk faktiskt lämnar sina hundar obevakade utanför affärer... Det är inget litet underbart drömsamhälle vi lever i, tyvärr, man får se till att hålla så god koll på sina fyrbeningar som det bara går.

Håller med. Det är så mycket om detta i tidningar, på tv och internet så det är himla märkligt att folk inte slutar att binda upp sina hundar. Är de nonchalanta? Är det lite detta händer andra men inte mig - symptom?

Jäkligt synd bara att det ska gå ut över hundarna :(

Men fy sjutton! Stackars hundar.. Sjuka människor, att man inte ska kunna lämna hunden i 10 minuter utan att nåt sånt där händer :mad: Det är så man börjar koka av ilska!

Sjuka människor, att man inte ska kunna lämna hunden i 10 minuter utan att nåt sånt där händer :mad: Det är så man börjar koka av ilska!
Men är det någon nyhet då? Världen är inte bara positiv och trevlig.

Och ärligt talat, vad f-n tänker hundägare med??? Varför är det ok att binda upp en hund framför ICA och hoppas på att ingen tar den? Det finns ju ingen vettig människa som hade låtit sitt spädbarn ligga kvar i vagnen som man så snällt parkerade utanför ICA med tanken att det är ingen som tar mitt barn!

Jag fattar inte hur vissa människor är funtade. Sluta ta med hunden till affären! De hade inte drömt om att binda fast sin 3-åriga dotter utanför affären av rädsla att någon skulle ta henne, varför binder man då upp hunden?

Men är det någon nyhet då? Världen är inte bara positiv och trevlig.

Nej, det är jag mer än väl medveten om. Och jag personligen skulle inte ta med hunden när jag ska och handla. Men om man är på en promenad och ska springa in på kiosken två minuter för att köpa en glass.. Ska man behöva oroa sig för att hunden blir misshandlad då? Nej, nu måste man ju gå runt och vara rädd för allt möjligt!

Och fy f*n för det, måste jag bara tillägga!

Allvarligt :mad:

Passerade lilla ICA där man tog den lilla hunden utanför och sedan dödade, till min stora fasa sitter det en jäkla hund utanför ensam :eek::devil:

Är ju Ica högsbo/marklandsagatan som man passerar om man ska till Linnéplatsen ..

Funderar faktiskt på att fråga om man får sätta upp varningsskylt utanför ICA :cry:

KL

"Det högsta straffet för djurplågeri är böter eller fängelse i högst två år." Det där är också sjukt om något.
Straffet borde vara detsamma som vid misshandel av barn och vuxna människor.

Jag tycker butiker själva borde gå ut med skyltar om att INTE binda hundar utanför.

Funderar faktiskt på att fråga om man får sätta upp varningsskylt utanför ICA :cry:

Mycket bra initiativ! :bow:

Utanför flera affärer här nere finns t.o.m "koppelringar" där man kan binda upp hunden utanför. Och det sitter jyckar i dem också emellanåt...

Utanför flera affärer här nere finns t.o.m "koppelringar" där man kan binda upp hunden utanför. Och det sitter jyckar i dem också emellanåt...

Sådant finns det här med på vissa ställen.
Hundanpassat i all ära, det är guld värt många gånger, men just i sådana här sammanhang hade det nog varit bra om det inte gick att binda fast sin hund någonstans...

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Synd att mina fördomar om den här människan hade rätt... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 098
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 738
Senast: Nota
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 040
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 296
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäcka 2025
  • Nordsvensk Brukshäst