Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De e många över hela landet som varnar för henne så vi får bara hålla tummarna att hon inte får tag på någon hundHon verkar ha en förkärlek för polarhundar och dobermann, men eftersom hon gillar "farliga" hundar kan det ju bli fler intressanta raser för henne... och tyvärr reser hon långt, men frågan är om hon har så många som står bakom henne allt för länge till? såvida inte de dreglande gubbarna fixar någon åt henne för att få hennes uppmärksamhet....
Ja, det är så att mina ögon inte kan rulla mer bakåt av det hela. Det är ganska otroligt att man väljer att bli intervjuad när det finns dokumenterat bevis som säger raka motsatsen. Neh usch, äga hund är ingen rättighet.Nu har människan blivit intervjuad i Piteå-tidningen. Hon har inte gjort fel, veterinärerna ljuger, om länsstyrelsen inte ger henne tillbaka en av hundarna så tänker hon åka och köpa en ny, osv.
Hoppas det har varnats om henne tillräckligt att ingen säljer en hund till henne igen. Finns en hemsida med all info sammanställd nu, gissar att den kommer skickas en masse till alla hon kontaktar på facebook framöver.
Såg att artikeln var låst, kan du återge lite mer om vad hon sagt?Nu har människan blivit intervjuad i Piteå-tidningen. Hon har inte gjort fel, veterinärerna ljuger, om länsstyrelsen inte ger henne tillbaka en av hundarna så tänker hon åka och köpa en ny, osv.
Hoppas det har varnats om henne tillräckligt att ingen säljer en hund till henne igen. Finns en hemsida med all info sammanställd nu, gissar att den kommer skickas en masse till alla hon kontaktar på facebook framöver.
Såg att artikeln var låst, kan du återge lite mer om vad hon sagt?
Det har egentligen aldrig varit så. Men först när djurskyddet kom över till länsstyrelsen 2009 fanns ett rikstäckande register så att det har gått att kolla över kommun- och länsgränser.Det stämmer att det var så förr, men det är längesedan nu. Typ 20 år kanske?
Tror aldrig det varit så under länsstyrelsens tid (dvs sen 2009).
Det har jag tänkt på. Hon har ju lagt upp på i alla fall FB att vad hon tycker att hundar ska se ut när de är i form, vad man ska sträva efter, och att de flesta hundar egentligen är för tjocka och inte alls i form.... Eftersom hon inte orkar eller kan träna hundarna i form så har hon svultit dem för att få dem "i form" på något vis, missat muskler osv i och med att de då bara är magra. Men hon har helt klart något stört beteende vad gäller vikten på hundarna, ätstörningsbeteende på något vis. Har reagerat på det.Typ hela artikeln finns på flashback annars. (Om man får tipsa om det).
OT men hon verkar ju ha en väldigt skev bild av sina hundars mående, tror inte att hon tycker att hundarna är för smala så därför tycker hon att länsstyrelsen har fel och antagligen har hon inte sett öroninflammation så då fanns den inte enligt henne.
Det har jag tänkt på. Hon har ju lagt upp på i alla fall FB att vad hon tycker att hundar ska se ut när de är i form, vad man ska sträva efter, och att de flesta hundar egentligen är för tjocka och inte alls i form.... Eftersom hon inte orkar eller kan träna hundarna i form så har hon svultit dem för att få dem "i form" på något vis, missat muskler osv i och med att de då bara är magra. Men hon har helt klart något stört beteende vad gäller vikten på hundarna, ätstörningsbeteende på något vis. Har reagerat på det.
Däremot tror jag visst hon sett öroninflammationen men bara inte brytt sig. Det verkar vara återkommande just att inte ha empati för djur. Hon har ju brukat våld mot dem, de är ju strykrädda tex.
Nej, men hon har kanske velat bli?Alltså är den här människan någon stor influencer eller någonting som gör att hon är så välkänd och har postat så mycket?
Ahh, jag har varken en dobermann, insta eller TikTok. Det kanske förklarar saken. Tyckte det var så märkligt att typ hela hundbuke visste vem hon var.Nej, men hon har kanske velat bli?
Hon har postat frekvent i dobermanngruppen samt ett par andra och lagt ut en hel del på både insta och tiktok så.
Hänger man lite i olika hundgrupper på sociala medier har man nog stött på henne (samt några av dessa om "totalt ointressant information") Hon sticker ut så har man sett henne så minns man henne skulle jag säga.Ahh, jag har varken en dobermann, insta eller TikTok. Det kanske förklarar saken. Tyckte det var så märkligt att typ hela hundbuke visste vem hon var.
Nästan lite synd att hon inte dykt upp här...Hänger man lite i olika hundgrupper på sociala medier har man nog stött på henne (samt några av dessa om "totalt ointressant information") Hon sticker ut så har man sett henne så minns man henne skulle jag säga.
Hon har väl en OF med samt tiggt pengar i perioder, vilket ju gör att hon såklart velat ha en del trafik till sina sociala medier med eftersom hon inte har nån annan direkt inkomst. Så ja, hon har väl gärna velat bli någon slags huntränarinfluenser.
Nästan lite synd att hon inte dykt upp här...
Fallet har dragit till sig en del uppmärksamhet också, det är väl det (tur för hundarna!). Hade inte heller någon uppfattning om personen innan, men det är hyfsat lätt att hitta nu för det varnas om henne i hundgrupper.Ahh, jag har varken en dobermann, insta eller TikTok. Det kanske förklarar saken. Tyckte det var så märkligt att typ hela hundbuke visste vem hon var.
Till och med dottern på 18 och systerdottern på 13 som inte använder Facebook har fått upp henne på instagram men framför allt TikTok med oändliga videos där. Systerdottern undrade vad det handlade om så hon hänvisades till Flaschbacktråden... Lagom att lära sig att allt inte är vad det ser ut att vara så att säga. I den åldern tror de på allt som visas trots att man pratar med dem, men här är ett klockrent exempel att lära sig baksidan om också.Hänger man lite i olika hundgrupper på sociala medier har man nog stött på henne (samt några av dessa om "totalt ointressant information") Hon sticker ut så har man sett henne så minns man henne skulle jag säga.
Hon har väl en OF med samt tiggt pengar i perioder, vilket ju gör att hon såklart velat ha en del trafik till sina sociala medier med eftersom hon inte har nån annan direkt inkomst. Så ja, hon har väl gärna velat bli någon slags huntränarinfluenser.
Hon lever i en egen värld där hon själv fantiserar ihop hur saker och ting är och upplever det därefter.En till