vad är det frågan om...

Sv: vad är det frågan om...

Ja, det tycker jag att du ska göra. Dagen efter artikeln om den lilla hunden i högsbo, så gick jag ned till våran matvaruaffär, och hittade inte mindre än 3 st hundar fastbundna utanför affären :(. Nu bor jag ju inte i Högsboområdet, men ändå tycker jag väl folk borde tagit lärdom. Eller är det den typiska mentaliteten: Det händer inte här. Folk tror oftast att allt händer någon annanstans.

Fast kaxig och kaxig, det kanske är en vek rottis. Utanför vår affär brukar en kärring sätta sin Dobermann, och den hunden skulle knappast vara en svår match att ta. Tänkte då på hur hunden uppför sig då den bli ensammen utanför. Verkar vara extremt vek.

*KL*

Ska fråga om man får sätta upp en varningsskylt utanför konsum då det alltid sitter massa hundar där. I det här lilla samhället som jag bor i är det folk som jag som INTE lämnar vår hund utanför konsum med motivation att den kan bli stulen/misshandlad eller whatever som räknas som puckon. Folk tycker att man är alldeles för nojjig och paranoid för att man inte vågar lämna den utanför.:crazy:

Vad ska man skriva som varningstext??

Fast kaxig och kaxig, det kanske är en vek rottis. Utanför vår affär brukar en kärring sätta sin Dobermann, och den hunden skulle knappast vara en svår match att ta. Tänkte då på hur hunden uppför sig då den bli ensammen utanför. Verkar vara extremt vek.

Fast vem chansar:confused: om man då inte är någorlunda (huuu hemska tanke) hundkunnig

Den som inte är rädd och inte vet bättre chansar ju. Som med barn och ungdomar ( och även många gamla människor). Dom vet ju heller inte bättre alla gånger har man ju sett x-antalet gånger.

Man blir så arg och ledsen och matt, att det finns så många sjuka människor där ute. Att de kan röra sig obehindrat i samhället och kanske sitta bredvid en på bussen, fy f*n! Och att det de gör knappt ens påverkar dem om de fälls. :mad:
Förstår inte heller hur man vågar binda fast hunden utanför affären om det är ett ställe där mycket folk inte passerar hela tiden, det finns ju inget vittne då. Men jag förstår å andra sidan inte heller hur så många kan tycka det är fine att släppa ut sina katter utan tillsyn i bostadsområden heller efter allt man har hört. Ibland önskar man att det vore som i London med kameror över allt.

En bra varnings skylt kunde se ut ungefär såhär:

Härifrån hundnappades xxx
Hon återanns senare såhär:

O så en bild på den stympade hunden.

Liknande borde man sätta upp på många ställen där folk binder upp sina hundar.

Men är det någon nyhet då? Världen är inte bara positiv och trevlig.

Och ärligt talat, vad f-n tänker hundägare med??? Varför är det ok att binda upp en hund framför ICA och hoppas på att ingen tar den? Det finns ju ingen vettig människa som hade låtit sitt spädbarn ligga kvar i vagnen som man så snällt parkerade utanför ICA med tanken att det är ingen som tar mitt barn!

Jag fattar inte hur vissa människor är funtade. Sluta ta med hunden till affären! De hade inte drömt om att binda fast sin 3-åriga dotter utanför affären av rädsla att någon skulle ta henne, varför binder man då upp hunden?

Precis min tanke :bow:

*KL*
Min vovve är hemma eller i bilen (låst) om jag handlar!
Hade det inte varit för att vovven vaktar "sin" bil väääldigt mycket så hade jag knappt vågat låta henne sitta där..

Varje gång jag ser en hund utanför en affär blir jag arg :devil:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Synd att mina fördomar om den här människan hade rätt... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 098
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 737
Senast: Nota
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 040
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 292
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna