Vad är arbetsförmåga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min yngste son hade problem med tandläkare. Till slut fick han lugnande. I stolpiller. Har det aldrig föreslagits för dig? Skulle väl säkert funka även för provtagning.
Nej, det har inte föreslagits, men fick någon stark medicin när en tand skulle dras. Tror dock att den medicinen är farlig så jag har inte fått den fler gånger. Sen har jag fått lustgas också, men tyckte inte att jag påverkades av det.
 
Men i dagsläget är nästan inget kul. Jag existerar men lever inte. Funderar ofta på om repet skulle kunna vara lösningen på alla mina problem.

Känner lite samma pga sjukdom. Men det lär ju inte blir roligare för att jag fastnar i en dålig tanke-loop. Jag är fortfarande den som styr mitt liv, inte sjukdomen. Jag kommer absolut avsluta mitt liv om jag helt saknar mening och förmågor men fokuserar istället på de saker jag kan göra i nuläget. Du kan ju jobba. Du har ett hus, du har katter, du har en trädgård. Du kan köra bil, du kan prata/skriva. Du har ju många förmågor.
 
Känner lite samma pga sjukdom. Men det lär ju inte blir roligare för att jag fastnar i en dålig tanke-loop. Jag är fortfarande den som styr mitt liv, inte sjukdomen. Jag kommer absolut avsluta mitt liv om jag helt saknar mening och förmågor men fokuserar istället på de saker jag kan göra i nuläget. Du kan ju jobba. Du har ett hus, du har katter, du har en trädgård. Du kan köra bil, du kan prata/skriva. Du har ju många förmågor.
Exakt så.
 
Känner lite samma pga sjukdom. Men det lär ju inte blir roligare för att jag fastnar i en dålig tanke-loop. Jag är fortfarande den som styr mitt liv, inte sjukdomen. Jag kommer absolut avsluta mitt liv om jag helt saknar mening och förmågor men fokuserar istället på de saker jag kan göra i nuläget. Du kan ju jobba. Du har ett hus, du har katter, du har en trädgård. Du kan köra bil, du kan prata/skriva. Du har ju många förmågor.
Men det är väldigt lite som ger mig glädje. Jag är mest trött och ligger på soffan när jag inte tvingas till att jobba.

Hatar att klockan ringer före fem och hatar att vara trött dygnet runt.
 
Känner lite samma pga sjukdom. Men det lär ju inte blir roligare för att jag fastnar i en dålig tanke-loop. Jag är fortfarande den som styr mitt liv, inte sjukdomen.
+ på det.
Har en skröppelkropp och diverse sjuksomsproblem på det i kombo med segdragen utmattning, men jag gissar att vare sig du eller jag är som @Wille oförmögna att komma igång och göra saker, ens småsaker som dusch, disk osv.

Jag har iaf alltid varit väldigt driven, extremt energisk, positiv och framåt. Min grundpersonlighet är densamma, har inte ändrats pga skador och sjukdom som ställer till problem och stjäl både ork och energi.
För oss blir det ju "bara" en anpassning, en annan hushållning med den ork och energi som finns, men grunddrivet finns liksom kvar i botten. @Wille saknar vad jag förstår det grunddrivet sedan typ alltid och hur hon ska hantera det hoppas jag att vård och -förhoppningsvis ett fortsatt- boendestöd kommer fram till nån gång.
 
Vad ser du själv för lösning på din situation?
Tror inte det finns någon.

+ på det.
Har en skröppelkropp och diverse sjuksomsproblem på det i kombo med segdragen utmattning, men jag gissar att vare sig du eller jag är som @Wille oförmögna att komma igång och göra saker, ens småsaker som dusch, disk osv.

Jag har iaf alltid varit väldigt driven, extremt energisk, positiv och framåt. Min grundpersonlighet är densamma, har inte ändrats pga skador och sjukdom som ställer till problem och stjäl både ork och energi.
För oss blir det ju "bara" en anpassning, en annan hushållning med den ork och energi som finns, men grunddrivet finns liksom kvar i botten. @Wille saknar vad jag förstår det grunddrivet sedan typ alltid och hur hon ska hantera det hoppas jag att vård och -förhoppningsvis ett fortsatt- boendestöd kommer fram till nån gång.
Har nog driv, men det fastnar i huvudet och kommer inte ut. Vill ju massor som jag sen inte klarar.
 
Tror inte det finns någon.


Har nog driv, men det fastnar i huvudet och kommer inte ut. Vill ju massor som jag sen inte klarar.

Mitt driv gör att jag genomför saker. Innan senaste sjukproblematiken så jobbade jag heltid med 40 min pendling dit och hem, väl hemma så kunde jag gå en rask entimmesprommenad, klyva ved några timmar, klippa gräsöken (drygt 2 h), städa, diska, duscha, pkatera, gräva osv.

Att vilja, men inte göra är -för mig- att inte ha driv.
 
Mitt driv gör att jag genomför saker. Innan senaste sjukproblematiken så jobbade jag heltid med 40 min pendling dit och hem, väl hemma så kunde jag gå en rask entimmesprommenad, klyva ved några timmar, klippa gräsöken (drygt 2 h), städa, diska, duscha, pkatera, gräva osv.

Att vilja, men inte göra är -för mig- att inte ha driv.
För mig är lusten att vilja något avsaknaden av driv. Det är när man är liknöjd över tillvaron. Sån är inte jag. Jag har massor av ambitioner.
 
Mitt driv gör att jag genomför saker. Innan senaste sjukproblematiken så jobbade jag heltid med 40 min pendling dit och hem, väl hemma så kunde jag gå en rask entimmesprommenad, klyva ved några timmar, klippa gräsöken (drygt 2 h), städa, diska, duscha, pkatera, gräva osv.

Att vilja, men inte göra är -för mig- att inte ha driv.
Känner mig plötsligt så otroligt misslyckad och stämplad som ett mähä. Hatar mitt liv och mig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 889
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Du som läst på universitet eller högskola, vad har du gjort med alla de läroböcker du samlat på dig? Jag har ett tiotal läroböcker...
2
Svar
24
· Visningar
841
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp