Vad använder du friskvårdsbidraget till?

Inser att mitt jobb är så jävla generöst 😅 får träna flera timmar i veckan på arbetstid. Får årskort på Friskis betalt (jag betalar bara medlemsavgiften på 100kr/år), kommer massör en gång i månaden som man får gå på om man vill (aldrig gjort dock), vill man delta i idrottsevenemang får man göra det på arbetstid + får ofta anmälningsavgiften betald etc. Får 1500 varannat år att spendera på träningsskor vilket jag nyttjar. Mitt jobb är bäst ❤️

Just det får simma gratis en gång i veckan också. Jag älskar att simma men gör det sällan, gör det mest på sommaren utomhus istället.
 
Jag har 3000:-/år. Har använt det till liftkort, massage, etc genom årens lopp. Ser det som lön så jag tänker att jag går miste om pengar ifall jag inte använder det.

I år kommer allt gå till ridning för tränare. Tack och lov rider min chef också så hon tyckte att det var en skitbra idé.
 
Har aldrig utnyttjat, kollade precis upp det hela igen och som enskild firma är det vad jag förstår fortfarande inte ens tillåtet eller möjligt, aningens trist kan man tycka.
 
Vi har 2500. Försvinner snabbt på friskvård för mig. Kiropraktor, osteopat, feldenkrais, ridning, massage är vad jag använt det till.
 
Rider och får massage. Ridit hade jag gjort oavsett. Massagen hade jag antagligen haft råd med men inte unnat mig. Höll på att glömma agilityn, ska faktiskt komma ihåg och ansöka för de 2 tävlingarna nu i januari och februari.
 
Kiropraktor, osteopat, feldenkrais, ridning, massage är vad jag använt det till.

Jag var hos kiropraktor och försökte dra det, men fick avslag på grund av att det räknas som sjukvård. (Lustigt det inte går på högkostnadsskyddet då.. 🤦🏻‍♀️)

Eller beror det på vilket företag som handhar utbetalningarna?
 
Jag var hos kiropraktor och försökte dra det, men fick avslag på grund av att det räknas som sjukvård. (Lustigt det inte går på högkostnadsskyddet då.. 🤦🏻‍♀️)

Eller beror det på vilket företag som handhar utbetalningarna?
Friskvården ska vara förebyggande fick jag höra å kiropraktik är tydligen inte de... 🤷‍♀️
 
Jag var hos kiropraktor och försökte dra det, men fick avslag på grund av att det räknas som sjukvård. (Lustigt det inte går på högkostnadsskyddet då.. 🤦🏻‍♀️)

Eller beror det på vilket företag som handhar utbetalningarna?

Det har varit olika för olika jag varit för. Numera bara skickar jag in kvittona och är de godkända fortsätter jag, är de inte så skickar jag inte in fler från samma ställe. Har aldrig riktigt fattat friskvård/högskostnadsskydd/fast lågt pris osv 🙈 Testat många olika ställen genom åren pga petig med vem jag tar hjälp av.
 
Friskvården ska vara förebyggande fick jag höra å kiropraktik är tydligen inte de... 🤷‍♀️

Ja precis, jag tycker reglerna är luddiga och konstigt motiverade så jag pallar inte försöka förstå. Tex kunde jag inte tidigare dra av för "vanlig" ridning (det är väl mer godkänt numera tror jag?) men däremot när jag red för min feldenkraisare.
 
Jag var hos kiropraktor och försökte dra det, men fick avslag på grund av att det räknas som sjukvård. (Lustigt det inte går på högkostnadsskyddet då.. 🤦🏻‍♀️)

Eller beror det på vilket företag som handhar utbetalningarna?
om kiropraktorn har landstingsavtal går det på högkostnadsskyddet
 
Jag var hos kiropraktor och försökte dra det, men fick avslag på grund av att det räknas som sjukvård. (Lustigt det inte går på högkostnadsskyddet då.. 🤦🏻‍♀️)

Eller beror det på vilket företag som handhar utbetalningarna?
Aldrig fått igenom kiropraktor. Det är sjukvård.
 
Jag har också använt friskvårdsbidraget till kiropraktor i flera år. 😅 Mycket möjligt att mitt förra jobb hade dålig koll dock.
 
Tidigare har jag använt det till fysiska yogakurser. Förra året köpte jag prenumeration på yogobe. I år vet jag ännu inte vad jag ska göra med pengarna (1200 kr/år).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 361
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp