Vad använder du friskvårdsbidraget till?

Mitt friskvårdsbidrag har jag använt till massage, gymkort, ortopediska inlägg och kiropraktor.

Nuvarande arbetsgivare ger dock inga friskvårdspengar, inte heller friskvårdstimme. Vi får bada gratis på det kommunala badhuset, men det passar inte för alla.
 
Jag använde mitt till ett medlemskap i Viktväktarna förra året. Gör nog likadant i år, det var smidigt med inlämnade av kvitto från VV - det gick att få en sammanställning utskriven som accepterades som kvitto för friskvård. Dessutom täcktes större delen av årskostnad för VV.
 
Jag får 1 500kr i friskvårdsbidrag från min arbetsgivare som jag alltid använder för att (delvis) finansiera ett av mina gymkort (har två plus köper PT-timme i princip varje vecka så 1 500kr räcker inte så långt). Hade gärna sett att bidraget höjdes eftersom satsning på friskvård ligger i linje med företagets policy. Även friskvårdstimme hade suttit fint och minskat lite på stressen kring att få ihop vardagspusslet.

Är friskvårdstimme mer vanligt inom offentlig verksamhet tro? Jag (och typ alla jag känner) jobbar inom privata verksamheter och ingen av oss har friskvårdstimme.
 
Förut hade vi valet friskvårdstimme eller bidrag. Då tog jag timmen. Nu har dom tagit bort det så nu får bidraget gå till mitt gymkort.
 
Jag får 1 500kr i friskvårdsbidrag från min arbetsgivare som jag alltid använder för att (delvis) finansiera ett av mina gymkort (har två plus köper PT-timme i princip varje vecka så 1 500kr räcker inte så långt). Hade gärna sett att bidraget höjdes eftersom satsning på friskvård ligger i linje med företagets policy. Även friskvårdstimme hade suttit fint och minskat lite på stressen kring att få ihop vardagspusslet.

Är friskvårdstimme mer vanligt inom offentlig verksamhet tro? Jag (och typ alla jag känner) jobbar inom privata verksamheter och ingen av oss har friskvårdstimme.

Det är den bilden jag har, att i offentlig sektor är friskvårdstimme men lägre bidrag vanligt, medan i privat sektor är det vanligare med ett högre bidrag men inte så vanligt med friskvårdstimme.

Saknar friskvårdstimmen sedan jag jobbade på kommunen, men har å andra sidan mycket större möjlighet att styra mina arbetstider själv nu när jag jobbar privat och kan således ändå komma ut medan det är ljust någon gång ibland även på vintern bara jag prioriterar om arbetet lite.
 
Jag får 1 500kr i friskvårdsbidrag från min arbetsgivare som jag alltid använder för att (delvis) finansiera ett av mina gymkort (har två plus köper PT-timme i princip varje vecka så 1 500kr räcker inte så långt). Hade gärna sett att bidraget höjdes eftersom satsning på friskvård ligger i linje med företagets policy. Även friskvårdstimme hade suttit fint och minskat lite på stressen kring att få ihop vardagspusslet.

Är friskvårdstimme mer vanligt inom offentlig verksamhet tro? Jag (och typ alla jag känner) jobbar inom privata verksamheter och ingen av oss har friskvårdstimme.
Jag tänker att till exempel myndigheter inte ska vara löneledande men ändå attraktiva arbetsplatser, så det finns ofta möjlighet till friskvårdstimme, flex osv. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 361
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp