Ok, ja det var inte min meningI och med att du frågade så lät du ifrågasättande på ett sätt som du ofta gör. Om du i stället skriver typ ”för mig är det så att” så tror jag att du skulle uppfattas på ett annat sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, ja det var inte min meningI och med att du frågade så lät du ifrågasättande på ett sätt som du ofta gör. Om du i stället skriver typ ”för mig är det så att” så tror jag att du skulle uppfattas på ett annat sätt.
Det ingår i min syn på det hela att jag inte ser det nödvändigt att spendera så mycket tid tillsammans i en relation så att en bor ihop.Fast man kanske vill bo tillsammans så man kan spendera mer tid med varann ?
Det ingår i min syn på det hela att jag inte ser det nödvändigt att spendera så mycket tid tillsammans i en relation så att en bor ihop.
Nu var ju min ingång på det helt hypotetiska scenariot just jämbördighet. Din ingång är DU.Fast är det så konstigt ? Om jag skulle ha hittat drömboendet ? Är det konstigt då att fundera över vad som händer vid en trolig separering ?
Jag misstänker att hon måste lösa mina lån då ? Det är inte säkert hon har dom ekonomiska musklerna. Men ja man vill ju ändå veta.
Nu var ju min ingång på det helt hypotetiska scenariot just jämbördighet. Din ingång är DU.
Jag har flyttat in i sambons hus. Han behöver den tryggheten det innebär att äta sitt boende. Jag har i alla fall just nu möjlighet att skaffa mig annat boende om jag behöver. Jag är helt trygg i det och ser det inte som ett jätteproblem om jag skulle behöva flytta mer än hur jag ska få med mig växthuset och alla mina växter då. Jag skulle nog tycka det var jobbigare att äta något tillsammans, det skulle tvinga ihop våra ekonomier och liv på ett sätt som hade varit jobbigt. Jag betalar dock en hel del renoveringar och liknande eftersom jag tycker jag betalar så låg "hyra" och för att jag inte står ut annars . Jag ser det som att i värsta fall om vi delar på oss så har jag sponsrat en person med små resurser att få en drägligare bostad, värre saker kan man ju göra med sina pengar. Jag har dock en egen liten arrendestuga som är min (jag äger stugan men arrenderar tomten) jag misstänker att jag hänger fast vid den mycket för att den är min egen trygghet ifall vi skulle gå isär.
Jo. Jag skulle vara intresserad av hur partner och jag kan leva jämbördigt under de förutsättningarna.Det finns ett hus och det spelar ingen roll om båda äger bostaden vid en separation. Antingen tar en över det eller ingen.
Så det berör ju båda ? Och om du bor i ditt drömboende skulle du inte fundera över din egen ingång ?
Jo. Jag skulle vara intresserad av hur partner och jag kan leva jämbördigt under de förutsättningarna.
Har någon argumenterat för det?Ja, precis. Jag ser precis som dig om jag skulle flytta in i en kvinnas bostad.
Då skulle jag kunna sälja min bostad eller använda kaptialet till att köpa en fjällstuga eller en bostad i spanien som vi båda kan utnyttja, tex. Varför måste man dela på ekonomierna rakt av förstår inte jag...
Det du visar intresse för är DIG SJÄLV.Har jag sagt att jag inte skulle vara det ? Jag pratar ju hypotetiskt då jag inte har någon partner.
Jag kanske missförstår dig då. Vad argumenterar du för ?Har någon argumenterat för det?
Och du tror inte jag skulle visa intresse för en partner om jag hade en ?Det du visar intresse för är DIG SJÄLV.
Ok, ja det var inte min mening
Bättre väg att gå, tror jag.Jag förstår din syn.
Utifrån min syn är det inte ens säkert att den man träffar bor i samma ort som mig. Så då det blir svårt att bygga en långvarig relation på distans med separata boenden.
Varför ?Bättre väg att gå, tror jag.
Jämbördighet.Jag kanske missförstår dig då. Vad argumenterar du för ?
Jämbördighet är enligt dig att båda måste stå som ägare på bostaden ?Jämbördighet.
Av det du skriver i tråden att döma; inte för hens engagemang och trygghetsbehov för hens egen del, nej.Och du tror inte jag skulle visa intresse för en partner om jag hade en ?
Nej.Jämbördighet är enligt dig att båda måste stå som ägare på bostaden ?
Men förklara konkret vad det är då ?