Fast det gör han ju uppenbarligen , då han betalar för sig? Att du renoverar huset vinner ju du mest på eftersom det påverkar värdet på din egendom ? Såtillvida att ni inte har nåt samboavtal eller nåt ?
Men du kan väl inte räkna att alla ska förstå sånt...
Men exakt! Jag och han är nöjda, och det känns 100% rätt för mig och för honom att ha det
Fast jag som kvinna skulle aldrig kunna ha det så. Inte äga någonting av det boendet jag betalar för men kan bli utkastad på studs! Aldrig i livet liksom. Noll trygghet!
@Fibusen hur tänker din man om det?
Ja, det var dom premisserna som var, och han är då här nu så...
Han tycker nog det är trevligare att bo i hus med egen trädgård än att bo i en halvdan lägenhet som han inte äger endå. Huspriserna omöjligör idag att man kan köpa ett hus ensam, iaf med dom jobben/lönen vi har. Jag fick huset löjligt billigt och det är värderat en bra bit över det dubbla redan, och då har jag inte lagt mycket pengar alls. Jag kommer ha betalt klart mitt boende ett bra tag innan min pension. Varför då blanda in en till i det? Då är det bättre att allt går till sonen den dagen jag inte orkar mer/dör, istället för att det ska in och krånglas med både tredje och fjärde part. Ifall han vill äga eget, så varsågod, jag tvingar honom som sagt inte att bo här, och jag klarar mig alldeles jättebra själv/som särbo också.
Jag sa klart och tydligt att jag kommer INTE flytta, och jag kommer INTE sälja varken en del, eller hela huset. Det accepterade han då tydligen eftersom han som sagt bor här nu.
Och åter igen så betalar han bara dom rörliga delarna, han betalar alltså inte på mitt hus, mina renoveringar osv. Det som han betalar till mig får han inte ens hyra en etta för. Jag gjorde ett fynd när jag köpte helt enkelt.
Senast ändrad: