Nej, herregud. Nuvarande är min sista sambo vare sig hen blir kvar eller inte. Fy fan vad jobbigt att bo ihop sig med någon annan nu.
Man skulle kunna tro att vi har gräsliga samboar som för alltid skrämt oss från sambolivet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, herregud. Nuvarande är min sista sambo vare sig hen blir kvar eller inte. Fy fan vad jobbigt att bo ihop sig med någon annan nu.
Man skulle kunna tro att vi har gräsliga samboar som för alltid skrämt oss från sambolivet
Nej. Jag har varit ihop med särbon i 8 år nu och det är fortfarande 54 mil mellan oss.
Jag kommer aldrig att flytta ihop med honom, jag trivs för bra på egen hand (också). Möjligtvis att jag skulle överväga att flytta närmare när jag blir äldre.
Jag tror som @tornblomma . Det är vi som är gräsliga. Jag har hela tiden uppfattat min partner som extremt lätt för mig att vara tillsammans med. Vi var särbos de första tio åren och de här senaste tio åren har vi bott ihop. Jag är inte alls säker på att vi kommer att bo ihop resten av livet, även om vi inte gör slut.Man skulle kunna tro att vi har gräsliga samboar som för alltid skrämt oss från sambolivet
Oj, det är ju starkt att ni hållit ihop trots avståndet. Hur ofta träffas ni då ?
Jag har haft ett distansförhållande på 20 mil. De höll inte i längden. Men det är ju inte säkert de var pga distansen.
Skulle ni vilja köpa nytt hus och där du ensamt kommer att betala för (även) det nya huset så kan ni tex ingå samboavtal och, under vissa förutsättningar, reglera frågan eller ingå avtal/bekräftelse om att det nya huset är din enskilda egendom.Googlade i lite panik, och nej, min bostad kommer aldrig behöva bodelas. Däremot om jag säljer nuvarande hus, och köper ett nytt för att vi vill ha ett större/mindre, och vi flyttar in tillsammans har sambon rätt till halva värdet på huset vid en separation. Dvs att jag måste köpa ut honom, trots att han inte lagt en krona/tagit lån.
Så nej, det kommer aldrig hända!