Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej. hästen bygger inte muskler snabbare på ett energiöverskott.
Överskottsenergi lagras i kroppen som fett, inför svåra tider. Funkar samma på de flesta däggdjur. Lite metabolism 101.
Spännande, och det gäller även vid hård ansträgning? Vi människor kan ju faktiskt ligga på ett energiöverskott utan att gå upp i fettmassa (rätt kost+träning), varför kan inte hästar det? Om en mager häst behöver gå upp i vikt, blir det bara fett då? (Förlåt för mina dryga frågor, jag tycker bara ämnet är spännande )
En mager häst har förbrukat även sin muskulatur för att få energi till att driva kroppen.Spännande, och det gäller även vid hård ansträgning? Vi människor kan ju faktiskt ligga på ett energiöverskott utan att gå upp i fettmassa (rätt kost+träning), varför kan inte hästar det? Om en mager häst behöver gå upp i vikt, blir det bara fett då? (Förlåt för mina dryga frågor, jag tycker bara ämnet är spännande )
Har en c-ponny som är född 2007 som är kraftigt överviktig. Hon får just nu knappt 4 kg hö om dagen plus lite kraftfoder (primero equine). Hinner inte rida varje dag pga mörkret. Hur ska jag göra för att få henne smalare?