Sv: Uppdrag bantning del 5
Jag är inte snabb med bilderna (har inga aktuella utan sadel och grejjer), men ska grejja det i veckan eller i helgen!
Nu är Kastor flyttad för resten av året (fram till jul). Går nu i en hage med lite mer gräs/saker att äta, men fortfarande bara lite lite. Han får hö, som tidigare, och det ska analyseras. Druckit lite dåligt i dagarna, men bättre idag så nu börjar jag ge salt (hästen dricker dåligt, även när han behöver dricka mer, så nu blir det salt i fodret istället för saltsten) och lite mineraler. Hoppas på att kunna ha honom på bara hö tills vi ska tillbaka hem igen, hellre att bukigheten blir kvar (vilket blir resultatet om han inte får lucern, i vanliga fall) än att han är fet.
Blodprovet visade iaf på normala värden. Ska prata/bolla tankar med en tjej som forskar på IR, men vidare tester väntar jag med tills vi är hemma igen.
Idag noterade jag att kulan vid svansroten håller på att försvinna igen, och dessutom finns det en liten liten aning till "dike" på rumpan (början till "hjärtrumpa"). Det är inte mycket, och jag kan nog inte få det på bild ännu, men det är
något!
Den närmaste veckan ägnas åt uteritter för att lära känna omgivningarna medan det finns något ljus på kvällarna, och så blir det ju kondisträning samtidigt.