Uppdrag bantning! Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uppdrag bantning! Del 3

Jo, han brukar stå så. Jag har tagit kontakt med en massör som ska kolla igenom honom. Min gissning är att det är något i ryggen, eller länden kanske. Det skulle förklara varför han spänner sig så.

Han hade inga känningar i framhovarna, tror jag inte iaf. Nu går han med skor dessutom så jag tror inte att det berodde på att han ömmade.
Han fick ju problem tidigt i höstas med hovarna, men det var röta och lamellrandsseparation, och det har försvunnit för länge sen.

När jag kollar på gamal bilder (några år gamla) så tycker jag att han står värre då, men han står ju fortfarande lite under sig. Jag lägger knappt märke till det själv, för jag är van vid det.

Han är ju ganska överbyggd, kanske kan det ha något med det att göra?

På denna bilden så är golvet lite högre baktill, men det spelar inte så stor roll, han står så annars med, men kanske inte riktigt lika mycket.

Min är också rejält överbyggd och rakhasig, men står inte sådär.
Däremot stod hon med frambenen rejält under sig - för att hon hade ont i hals, bog och området runt manken.

Nu är det dock fixat med hjälp av en extremt duktig massör! :bow:

Ah, då blandade jag ihop, har svårt hålla isär de olika hästarna i tråden ibland tyvärr. Ber om ursäkt.

Låter som en bra ide att kolla upp det då ja, om det är vanligt han står så. Lycka till =)

Ah, då blandade jag ihop, har svårt hålla isär de olika hästarna i tråden ibland tyvärr. Ber om ursäkt.

Låter som en bra ide att kolla upp det då ja, om det är vanligt han står så. Lycka till =)

Tror inte att du rör ihop det egentligen. För då när han började ömma pga rötan (som hade vandrat upp en bit i hoven och troligtvis inte var så skön) så var jag jätterädd att det var fångkänningar, och jag tror jag skrev om det i gamla tråden, så det är säkert det du minns.

Men det är inte lätt att hålla koll på alla heller.

Jag ringde en massör som även håller på med lite annat, bland annat jobbat med en osteopat, för några veckor sen. Hon hade lite svårt med tider som passade, så det har inte blivit av än, men jag ska försöka få en tid snart. Blev rekomenderad denna tjejen av en som har fått bra hjälp med sin häst, hon har haft ute några olika massörer och tyckte att denna var jättebra och seriös och fick bra resultat på behandlingen. Så jag hoppas att hon ska kunna hjälpa mig!

Min är också rejält överbyggd och rakhasig, men står inte sådär.
Däremot stod hon med frambenen rejält under sig - för att hon hade ont i hals, bog och området runt manken.

Nu är det dock fixat med hjälp av en extremt duktig massör! :bow:

Vad skönt att det löste sig! Jag hoppas som sagt på att massör ska kunna hjälpa.

Min blev helt perfekt på två behandlingar. :) Hoppas att det fungerar för din med.
Numera har det onda satt sig i rumpen, antagligen för att hon måste jobba mer.

Hittade två bilder, en läskig förebild och en efterbild. (Vågar inte ens lägga in bilderna från när hon var som tjockast.)

Vad säger ni? Ferrari vs. Bubbla?

Stellamage3.jpg

mage.jpg

Åh FerrariStella :love: Fast hon var mer ponnylik på den första bilden :p

Skönt att höra att hon äter igen! Hoppas de hittar något som kan förklara hennes mående.

Spännande det där ang att Stella stod med frambenen lite under sig. Det gör min arab med. Fast just nu har jag lite svårt att avgöra om det "bara" beror på spänningar/"smärta" eller på hennes fötter som inte är så fina. Men jag har planer på att kontakta massör som kan komma ut och massera henne.

Senast ändrad:

Blev lite inspirerad dock av Ironwills före- och efterbilder. Vi är ju inte i mål än. Men som lite pepp på vägen.. Bra ide lägga upp just före och 'efter', iom att det går succesivt neråt så är det svårt att se den 'totala' skillnaden, speciellt när dte går långsamt.

Före
fnghull.jpg

Efter (dålig bild men den nyaste som bäst visar hullet för dagen jag har. Ska ta nya vettiga hullbilder sen)
lillenuppsuttet20mars20.jpg

Du kan ju se att Stellas framfötter ser förjävliga ut. Men det är när vi väl försöker ändra på dom som hon får ont.
Så nu får de se ut som de gör, enligt några klinikhovslagare, min egen hovlagare + två veterinärer. Bakhovarna är väl inte superfina heller. Men, men.

Ont i kroppen hade hon i alla fall. Nu har hon inte det längre, trots att hovarna ser ut som de gör.
Hon får regelbunden massage och skos ofta och lite åt gången.

Men tack, och jag hoppas också att det finns en förklaring till hur hon mår nu. Jag sitter som på nålar inför samtalet jag får imorgon.

Senast ändrad:

Tack! Jag oroar mig dock att hon ska vara för smal när hon kommer hem, och att jag kommer övermata henne. :p
Ser ut som om din har tappat ganska mycket fett från halsen? och Rumpan!

Glöm inte vilken fin rakning hon kommer komma hem med. Det blir jättehäftiga (harkel) rakningar av buk-ultraljud :angel:

Ser ut som om din har tappat ganska mycket fett från halsen? och Rumpan!

Syns bäst där, eller det var ju mest från början. Men är generellt. Kolla på bilderna i andra inlägget hur det ser ut kring bakknäet t ex. Även bogen, över revbenen och ja generellt.

:eek: Ja och sedan så har de dragit några rejäla repor på halsen med. Jag hoppas att manen och svansen är kvar i alla fall. :p
Stackarn kommer se ut som ett Schackbräde.

De klädde tom in henne i rosa bandage runt magen innan jag åkte. Vad väntar, rosa rosetter i luggen? :angel:

Senast ändrad:

Ja nu när jag tittar lite mer så har din ju tappat en hel del över hela kroppen! Lite svårt att se när en sadel ligger på, lite störande moment. ;)

Vilken skillnad!! Heja, heja! :banana:

Iron Will: Jag tycker inte att Stella var så fet på första bilden, såklart stor skillnad från hennes nuvarande toppenhull, men inte så jag skulle stanna och skrika fetto precis.
In med de fetaste bilderna tycker jag :devil: Vi är ju många som har visat mycket mer groteska tjockisbilder. Ingen är väl precis stolt över hur hästen såg ut som fetast, men desto stoltare blir man ju över hur långt man faktiskt kommit oavsett om man är i mål eller bara kommit en bit på vägen. :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 617
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 026
Senast: lbb
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 629
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 721
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka