Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, hahaha.
Jag har precis haft en diskussion om tjocklabbar vs jaktlabbar på facebook, människan är inte sann. Hen hävdade att det inte finns några tjocka utställningslabradorer längre, så jag länkade in en bild på henoms tiks pappa och lade in en på Floyds pappa, och frågade om hen seriöst inte såg skillnad på formen på dem.
Kommentaren hen lade var "Jag tycker din hane har för lite muskler".
Alltså, jag orkar inte :laugh: tämligen dödfödd diskussion, som att försöka diskutera med en vägg. :banghead:

Bilderna jag lade in?

Bark_6years.jpg

vs

Nettlefields-Falco-p%C3%A5-spr%C3%A5ng.jpg
En gång när jag försökte ta den diskussionen fick jag ju höra att Benji minsann inte kunde vara renrasig, för inga riktiga labbar är så smala :rofl:
17361871_10208059546594518_2882724785907331819_n.jpg

Och han är inte ens en renodlad jaktlabbe!
(Och ja, typ bästa kroppsbilden jag har från sidan på honom :angel:)

Jag tar den här "fula" labben med felvikt öra över vilken "korrekt" fetlabbe som helst, alla dar i veckan :love:
15356557_10207349973855643_333231774955658719_n.jpg

Alltså vissa showlabbeuppfödare på Facebook är verkligen helt verklighetsfrånvända. Jag kommer ihåg en uppfödare som försökte hävda att labbarnas massa (som förstås inte aaaalls är fett utan bara muskler :angel:) visst är funktionell eftersom hundarna blir tunnformade och därför flyter bättre när de ska arbeta i vatten :laugh:

Alltså vissa showlabbeuppfödare på Facebook är verkligen helt verklighetsfrånvända. Jag kommer ihåg en uppfödare som försökte hävda att labbarnas massa (som förstås inte aaaalls är fett utan bara muskler :angel:) visst är funktionell eftersom hundarna blir tunnformade och därför flyter bättre när de ska arbeta i vatten :laugh:
Fett flyter annars bra (har jag hört :angel: ) :D :up:

:rofl:

Undrar hur de gör om de måste dyka efter en skadeskjuten and. Kan inte vara lätt om de flyter?

Det där har jag hört utställningsdomare säga också...

Alltså, hahaha.
Jag har precis haft en diskussion om tjocklabbar vs jaktlabbar på facebook, människan är inte sann. Hen hävdade att det inte finns några tjocka utställningslabradorer längre, så jag länkade in en bild på henoms tiks pappa och lade in en på Floyds pappa, och frågade om hen seriöst inte såg skillnad på formen på dem.
Kommentaren hen lade var "Jag tycker din hane har för lite muskler".
Alltså, jag orkar inte :laugh: tämligen dödfödd diskussion, som att försöka diskutera med en vägg. :banghead:

Bilderna jag lade in?

Bark_6years.jpg

vs

Nettlefields-Falco-p%C3%A5-spr%C3%A5ng.jpg

Alltså :rofl::rofl::rofl: . Vissa går inte att diskutera med! Men du ser väl hur mkt muskler utställningslabradoren har runt magen, enbart muskler så det så ;):p.
Jag gick nyligen med i gruppen Läis på FB och får hela tiden avhålla mig från att kommentera på nästan varje bild att hunden behöver banta rejält...

Alltså :rofl::rofl::rofl: . Vissa går inte att diskutera med! Men du ser väl hur mkt muskler utställningslabradoren har runt magen, enbart muskler så det så ;):p.
Jag gick nyligen med i gruppen Läis på FB och får hela tiden avhålla mig från att kommentera på nästan varje bild att hunden behöver banta rejält...

Eller så påpekar du att alla hundar behöver banta och buke kan ha en "roliga timmen"? :idea:

Ibland blir man så trött :meh: Bobber och Karin busade och han ville naffsa henne i tassarna lite. Hon får totalt aggroutbrott på Bobber och när han försökte försvara sig så råkade han bita hål i kinden på tant. :meh: :turd:
Ringde runt för att få tag på en vet och fick till slut ringa in till Helsingborg :wtf: Där fick jag iaf tag på en väldigt trevlig människa som sa att det räcker att tvätta och tejpa så kunde min egna vet ta en titt imorgon. :bow:

Så nu springer tant runt med gul vetflex med gröna fyrklöver på runt hela huvudet :rofl:

Ibland blir man så trött :meh: Bobber och Karin busade och han ville naffsa henne i tassarna lite. Hon får totalt aggroutbrott på Bobber och när han försökte försvara sig så råkade han bita hål i kinden på tant. :meh: :turd:
Ringde runt för att få tag på en vet och fick till slut ringa in till Helsingborg :wtf: Där fick jag iaf tag på en väldigt trevlig människa som sa att det räcker att tvätta och tejpa så kunde min egna vet ta en titt imorgon. :bow:

Så nu springer tant runt med gul vetflex med gröna fyrklöver på runt hela huvudet :rofl:

Bild annars har det inte hänt :angel:

Det får mig ofelbart att tänka på mig själv - jag har alltså massor, massor med magmuskler :rofl::rofl::rofl::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat