Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, kolla vilken härlig bild husse till Floyds brorsa tog på oss under kennelträffen :love:
Min lilla labradåre :heart:
20838759_360876604348380_3744067075191078912_n.jpg

Som ju tydligen inte kan simma eller flyta, pga ej dubbel päls som showlabbarna tydligen har, samt ej tunnformad så han saknar flytförmåga :angel:

Snygg(ingar) :love:

Vilken nätt liten knähund du har skaffat dig @AraSlei :D Verkligen helt underbar bild på er :love:

Och jag tänker att om du tar på honom en våtdräkt samt sådana här
images

ovanpå runt mage/rygg så ska han nog kunna flyta på det grundaste iaf. Mer än så kan du nog inte önska dig med en sådan mager opälsad hund ;)

Alltså, kolla vilken härlig bild husse till Floyds brorsa tog på oss under kennelträffen :love:
Min lilla labradåre :heart:
20838759_360876604348380_3744067075191078912_n.jpg

Som ju tydligen inte kan simma eller flyta, pga ej dubbel päls som showlabbarna tydligen har, samt ej tunnformad så han saknar flytförmåga :angel:

Vilken bild! Ni är så fina! :love:

Vilken nätt liten knähund du har skaffat dig @AraSlei :D Verkligen helt underbar bild på er :love:

Och jag tänker att om du tar på honom en våtdräkt samt sådana här
images

ovanpå runt mage/rygg så ska han nog kunna flyta på det grundaste iaf. Mer än så kan du nog inte önska dig med en sådan mager opälsad hund ;)

Eller hur :D 23kg knähund som bokstavligt talat studsar upp i famnen på en :love:
Hahaha, så fina! Min magra stackare kan nog behöva dubbel uppsättning :D

Vilken bild! Ni är så fina! :love:
Tack :love: Blev verkligen så glad över denna bilden.

Här kommer alla känslor... :)
Har länge tänkt att jag ska plugga ekonomi för att bli (surprise) ekonom.

Men känner mig idag så sönderstressad på mitt jobb. Fick kritik från chefens chef för att min statistik börjar se riktigt kass ut. Först fick jag en riktig slap in the face utskällning, men då brast det för mig och jag förklarade hur stressad och slutkörd jag känner mig. Jobbet är inte heller perfekt för mig som person. Mycket telefonsamtal med människor och det är inte riktigt min grej. Då lugnade chefen sig och började helt plötsligt "förstå" mig.

Vi har några till kollegor på jobbet med lika statistik som jag (även de är på väg in i väggen) men en av dem fick istället beröm idag för att hon skulle vara produktiv. Hon blev helt ställd och hade förväntat sig samma typ av samtal som jag fick.

Nu är jag typ skrämd för att arbeta med sådant här som kan bränna ut mig igen. Tänker att jag inte vill göra det, fast jag borde vilja. Kanske ska jag satsa på min hundhobby på heltid? Men det känns inte heller som vad jag egentligen vill. Hundar är kul - men hobby. Karriär har alltid varit en annan sak för mig. Men nu känner jag mig bara utbränd och inte sugen på att göra annat än min hobby.

Har som tur var ansökt om tjänstledigt och min sista dag innan det är på torsdag nästa vecka. Sedan ska jag plugga, får se om det är nå vidare kul. Visste inte var jag skulle skriva av mig så det blev här.

Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?

Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?

Inte någon officiell utbildning, men stor erfarenhet både från egna djur och ett par års erfarenhet av att ha jobbat med hund inom området innan jag började egen verksamhet runt det. Har jobbat med annan djurträning och undervisning innan. Har idag min huvudsakliga inkomst från vallhundsträningen, både i form av privatlektioner och kurser samt att jag tar emot hundar för utbildning.

Det viktigaste för mig när jag letar instruktör är att de har gedigen praktisk erfarenhet och kan visa upp egna reslutat i form av fungerande hundar.

Så himla tråkigt @machafuko
Jag kan inte svara för hur det är att jobba med hund - men vill iaf säga att om du inte siktar på att göra karriär och bli ekonomichef eller jobba på en "flexibel arbetsplats med högt tempo och mycket kundkontakt" (Dvs apstressig arbetsplats som förväntar sig övertid med kort varsel och där en blir utskälld av kunder pga fakturor :grin: ) så går det att hitta trevliga och roliga ekonomjobb som inte måste innebära att en går in i väggen. Det är liksom väldigt stor skillnad på att ex jobba på Volvos ekonomiavdelning och lilla familjeföretaget där en är typ två personer som sköter allt :) Så tycker du att ekonomin är rolig när du pluggar - kör på, det är oftast ingen helt bortkastad utbildning om en vill jobba på kontor eller startar eget ifall själva ekonomjobbet inte är vad en vill göra :)

Hundskrälle! När jag gick till affären för att handla lite så tog hon sig förbi kompostgaller, till min ryggsäck, gjorde inbrott i den och stal två påsar hundgodis som hon åt upp (kanske mer, har inte hunnit kolla igenom allt överallt än). Dessutom tuggade hon på en nagelfil, en kork från någon okänd flaska och lite andra småsaker :rage: Tror att det är löp på g, för det är nästan som att hon varannan dag beter sig väldigt vuxet, varannan dag beter sig som en odräglig valp och dessutom markerade hon över Aysus kissfläck idag.

(Det är alltså Ebrah jag muttrar över. Aysu sköter sig exemplariskt och har idag fått backträna för att bygga upp musklerna i sitt skadade ben. Det gick jättebra :) )

Wissla har tältat för första gången.
Vi tog en spontantripp till en insjö igår för fiske och tältning med allt vad det innebär.
Hon hade sånt sjå med att hålla koll på allt under kvällen (vi hade lite viltpåhälsning i faggorna ett par gånger) så när det väl var dags att krypa in i tältet rullade hon ihop sig till en liten boll vid mina fötter och knölsomnade :laugh:
Jag hade väntat mej lite huffande och muttrande på ljuden under natten men inte ens när rådjuret skällde vaknade hon :)

Jaha ytterligare ett par tusen lämnade hos vetten. Bobber har en rejäl stukning och går på smärtstillande i tio dagar. Karin drogades och hennes gigant sår sköljdes och smordes in med honung och nu ska det få läka ifred. Penicilin i 10 dagar samt galastop mot skendräktigheten i 5 dagar.

Nästa vecka ska jag tillbaka för vacc av katterna och om två mån igen för kastration av dessamma.

Nån tycker definitivt att mitt sparkonto var för stort :meh:

Så himla tråkigt @machafuko
Jag kan inte svara för hur det är att jobba med hund - men vill iaf säga att om du inte siktar på att göra karriär och bli ekonomichef eller jobba på en "flexibel arbetsplats med högt tempo och mycket kundkontakt" (Dvs apstressig arbetsplats som förväntar sig övertid med kort varsel och där en blir utskälld av kunder pga fakturor :grin: ) så går det att hitta trevliga och roliga ekonomjobb som inte måste innebära att en går in i väggen. Det är liksom väldigt stor skillnad på att ex jobba på Volvos ekonomiavdelning och lilla familjeföretaget där en är typ två personer som sköter allt :) Så tycker du att ekonomin är rolig när du pluggar - kör på, det är oftast ingen helt bortkastad utbildning om en vill jobba på kontor eller startar eget ifall själva ekonomjobbet inte är vad en vill göra :)

Nej, jag hoppas det är som du säger. Vill trots allt kunna göra karriär, samtidigt som jag kommit på att jag först och främst prioriterar trivsel. Jag är tyvärr inte en sådan som kan jobba med något jag inte riktigt gillar. Går liksom in i väggen och är inte ens 23 år. Vill inte förstöra hela mitt arbetsliv redan nu.

Nej, jag hoppas det är som du säger. Vill trots allt kunna göra karriär, samtidigt som jag kommit på att jag först och främst prioriterar trivsel. Jag är tyvärr inte en sådan som kan jobba med något jag inte riktigt gillar. Går liksom in i väggen och är inte ens 23 år. Vill inte förstöra hela mitt arbetsliv redan nu.
Bra att du inser att du måste ta hand om dig! Använd buke som bollplank, det brukar ju fungera bra :D

Är helt slut efter en inofftävling. Snart ska jag gå och lägga mig... Men först måste jag plocka fästingjäklar på hunden :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka