Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gjorde precis Aysus lilla "kvällsövning" för benet. Insåg att hon faktiskt är helt stabil nu, vilket hon inte var i början. Förut gick det inte ens att göra de här övningarna för att knäskålen riskerade att hoppa ur led och nu är det inga konstigheter alls med något alls, inga som helst tecken på smärta/obehag/irritation heller. Hoppas att hon snart är lika stabil när hon är ute på långpromenader!

Hur bra det gick? Du menar vår 7:e-plats och disk? :rofl::rofl:
Aja. Känslan på diskloppet var ju på topp :D
Precis! Känslan på tävlingen måste ju ändå vara det viktigaste! Jag har tävlat flera gånger och haft fantastisk känsla men dåliga poäng, och flera gånger fått riktigt bra poäng trots sämre känsla.

De tävlingarna med bra känsla och dåliga poäng, det är de tävlingarna som får mig att le stort när jag tänker tillbaka på dem senare. De andra, de minns jag knappt. Bäst är såklart om det går att kombinera fantastisk känsla och bra poäng, men det har jag hittills inte riktigt lyckats med :p

Precis! Känslan på tävlingen måste ju ändå vara det viktigaste! Jag har tävlat flera gånger och haft fantastisk känsla men dåliga poäng, och flera gånger fått riktigt bra poäng trots sämre känsla.

De tävlingarna med bra känsla och dåliga poäng, det är de tävlingarna som får mig att le stort när jag tänker tillbaka på dem senare. De andra, de minns jag knappt. Bäst är såklart om det går att kombinera fantastisk känsla och bra poäng, men det har jag hittills inte riktigt lyckats med :p
Jag måste bara öva på att inte gå in för att vinna. Jag hade ingen aning om att jag var en sån vinnarskalle innan jag började tävla :rofl: Jag är ju verkligen inte sån när det kommer till typ sällskapsspel!

Jag härmar dig lite @machafuko och skriver av mig lite icke hundrelaterat :p

Jag är så trött på sjukvården..

Sover skitdåligt, har PTSD, ångest och depression sen innan och nu när min nära vän/pojkvän/whatever the fuck man vill kalla det gick bort så har det blivit värre igen. Han var dessutom den som fanns där när jag mådde skit..
Och jag fick 2 veckors sjukskrivning.. Sen ska jag börja leta jobb igen. Jag är trött konstant och just nu är det en lagom nivå det som hundarna kräver. + att jag mår bättre av det. et har alltid fått mig att må bättre.

Har varit som en jojo hela arbetslivet för att jag går in i väggen i alla jobb då jag jobbar tills jag inte pallar mer och aldrig får chansen till att bli tillräckligt frisk innan. Tom soc tycker jag ska bli sjukskriven. Men läkaren vill mest bara skriva ut mediciner, som dessutom får mig att må sämre och bli ännu tröttare :(

Förstår inte hur dom tänker att jag ska kunna jobba såhär.

Blev ingen kurs för oss denna terminen heller..
Var till vet i veckan, och på röntgen hittades små förändringar där senorna fäster på bogen. Kexet är fortfarande inte bra i sitt ben, och man misstänker rejäl sträckning i muskulaturen kring bogen p g a eventuell överrörlighet till följd av att senorna kan vara utsträckta.
Nu koppelvila i ytterligare 2 veckor innan återbesök och eventuell fortsatt undersökning om han inte blivit bättre.. Inte kul tycker varken hund eller matte, hund är låg både av uttråkning och medicin..

Känns så trist om han ska få besvär fram också, tyckte det räckte med besvär i bakkärran :cry:

Så jäkla trist, träningskompisen som var med igår har fått en c-höft på sin fina ungtik :down: Han samäger den med uppfödaren, de hade stora planer för henne.

Nu blev jag jättenervös inför Floyds röntgen :arghh: de är inte släkt eller så, men nu började jag noja. Han är ju drygt 11 månader nu, det närmar sig! Han har ju 4st helsyskon som är ett år äldre, och de är fria på höfterna, men en har en etta på en armbåge.

Annars hade vi en bra träning igår. Unghundarna fick gå med och lägga ut lite linjer som vi suddade med några tennisbollsmarkeringar, innan de fick hämta dem. Efter det fick de köra närsök. Först på kort avstånd för att hjälpa dem med området, sedan skickade vi dem från kanske typ 30m. Duktiga! :)

Wachtlarna fick gå långprommis med husse :heart

Hur vanligt är det att ett litet överbett kan rätta till sig? Floki har ett litet överbett nu och blir fem månader den 25 Augusti. :nailbiting:

Hur vanligt är det att ett litet överbett kan rätta till sig? Floki har ett litet överbett nu och blir fem månader den 25 Augusti. :nailbiting:

Ladda hade ett litet överbett som valp/unghund, men har ett perfekt saxbett nu :)
Jag vet inte om det stämmer, men då fick jag förklarat att så länge hörntänderna ligger rätt så finns det goda chanser att ett litet överbett rättar sig.

Ladda hade ett litet överbett som valp/unghund, men har ett perfekt saxbett nu :)
Jag vet inte om det stämmer, men då fick jag förklarat att så länge hörntänderna ligger rätt så finns det goda chanser att ett litet överbett rättar sig.

Ursäkta skitbilder, men så här ser han ut. Hörntänderna har han inte tappat än. :laugh:
YDRt5hc.jpg

hsYpk0s.jpg

Jag hoppas verkligen att det kan rätta till sig! :nailbiting:
Min (4mån) ser ut såhär:
q7BWrhC.jpg

Inga huggisar kvar! :D Men jag tycker hon har ett ganska så stort överbett. :( Men läste någonstans att underkäken växer långsammast så jag hoppas att det stämmer.

Nu har jag anmält mig till en tävlingsinriktad spårkurs! En hel helg med spår i November, perfekt ju! :love:

Ska nog ut och lägga ett spår och köra lite lydnad istället för agility på klubben :D
Måste bara vänta tills ikväll. Det är för varmt och soligt för mig :cautious:

Nu har jag anmält mig till en tävlingsinriktad spårkurs! En hel helg med spår i November, perfekt ju! :love:

Ska nog ut och lägga ett spår och köra lite lydnad istället för agility på klubben :D
Måste bara vänta tills ikväll. Det är för varmt och soligt för mig :cautious:

Åh vart finns den kursen och vad ska hunden kunna innan man går den kursen? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka