Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår när jag kom hem efter att ha hämtat dottern på skolan så hade någon av hundarna kräkt på mattan. Jag misstänker att det är Karin, sen hon fick medicinen så har hon inte ätit något. Hon vill knappt gå ut för att kissa, hon gnäller om nätterna men vill inte gå ut när man går upp med henne. Funderar allvarligt på att ta bort medicinen och se om det är den som gör det.

Hon går på vetrimoxin och så får hon galastop mot skendräktigheten.

Funderar även på om jag borde ge henne lite av katternas blötmat bara för att hon ska äta nånting.
Har hon precis börjat med Galastop ? Det kan ge kräkningar - har själv erfarenhet av en tik som kaskadkräktes ca 30-45 minuter efter varje intag av medicinen.

Ge det några timmar ifrån måltiderna, så slipper maten i magen försvinna helt.
Men hon äter ju inte alls. Hon åt bara halva sin portion på kvälle efter vet besöket (i förrgår) sen dess har hon inte ätit alls, bortsett från leverpastejn där jag gömmer tabletten. Kan galastopen göra henne illamående eller något så hon inte vill äta? Jag kan leva med hennes skendräktighet tänkte det är skönare för henne att slippa, men om hon mår dåligt tar jag bort den igen.

Men hon äter ju inte alls. Hon åt bara halva sin portion på kvälle efter vet besöket (i förrgår) sen dess har hon inte ätit alls, bortsett från leverpastejn där jag gömmer tabletten. Kan galastopen göra henne illamående eller något så hon inte vill äta? Jag kan leva med hennes skendräktighet tänkte det är skönare för henne att slippa, men om hon mår dåligt tar jag bort den igen.
Absolut kan den göra det. Antingen står du ut några dagar eller så tar du bort det om hunden inte är gräsligt skendräktig och behöver det för att inte få mjölkstockning t ex.
Min var jag tvungen ge några tillfällen, för hon fick mjölkstockning varje gång med hög feber så hon svalt några dagar - men blev kastrerad senare just pga detta.

Absolut kan den göra det. Antingen står du ut några dagar eller så tar du bort det om hunden inte är gräsligt skendräktig och behöver det för att inte få mjölkstockning t ex.
Min var jag tvungen ge några tillfällen, för hon fick mjölkstockning varje gång med hög feber så hon svalt några dagar - men blev kastrerad senare just pga detta.
Nej inte direkt. Hon har mjölk i dem två bakersta spenarna och hennes humör mot Bobber kan vara lite si och så när han håller på att tramsa rundor som mest men annars märker jag inte av det. Tar nog bort det igen.

Så är beslutet taget; vi ska försöka hitta ett nytt hem till Stoja. Känner mig hemsk men det är rätt beslut. Hon behöver mer aktivering än jag kan ge.

Har kollat igenom Fortsättningsklass-skyltarna inför tävlingen imorgon. Känns ändå helt okej! Ser inte att det ska bli några större katastrofer.
Utom, tja... Hoppet känns lite farligt.
Tinja älskar ju hopphinder. Får hålla tummarna om att hon inte blir FÖR överlycklig och spinner iväg :p

Har kollat igenom Fortsättningsklass-skyltarna inför tävlingen imorgon. Känns ändå helt okej! Ser inte att det ska bli några större katastrofer.
Utom, tja... Hoppet känns lite farligt.
Tinja älskar ju hopphinder. Får hålla tummarna om att hon inte blir FÖR överlycklig och spinner iväg :p

Lycka till! Ska du till Vallentuna? :)

Lycka till! Ska du till Vallentuna? :)
Helt OT
Grattis!
ina_dance5.gif

Har precis läst en diskussion där en person i princip påstår att lure coursing-salukis inte är renrasiga. Helt absurd diskussion som fått mig att skratta högt den här morgonen. Så nu vet ni det buke, mina salukis är inte renrasiga (de är bara jakthundar som visat att de jagar jäkligt bra, men sådant räknas inte, för de syns inte i utställningsringar och det är där man ser riktiga salukis).
:rofl: :rofl:

Har precis läst en diskussion där en person i princip påstår att lure coursing-salukis inte är renrasiga. Helt absurd diskussion som fått mig att skratta högt den här morgonen. Så nu vet ni det buke, mina salukis är inte renrasiga (de är bara jakthundar som visat att de jagar jäkligt bra, men sådant räknas inte, för de syns inte i utställningsringar och det är där man ser riktiga salukis).
:rofl: :rofl:

Det vet ju alla att salukins ursprungliga funktion är att trava vänstervarv i en fyrkantig ring! En mycket populär syssla som beduiner har ägnat sig åt i många hundra år! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka