Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer alla känslor... :)
Har länge tänkt att jag ska plugga ekonomi för att bli (surprise) ekonom.

Men känner mig idag så sönderstressad på mitt jobb. Fick kritik från chefens chef för att min statistik börjar se riktigt kass ut. Först fick jag en riktig slap in the face utskällning, men då brast det för mig och jag förklarade hur stressad och slutkörd jag känner mig. Jobbet är inte heller perfekt för mig som person. Mycket telefonsamtal med människor och det är inte riktigt min grej. Då lugnade chefen sig och började helt plötsligt "förstå" mig.

Vi har några till kollegor på jobbet med lika statistik som jag (även de är på väg in i väggen) men en av dem fick istället beröm idag för att hon skulle vara produktiv. Hon blev helt ställd och hade förväntat sig samma typ av samtal som jag fick.

Nu är jag typ skrämd för att arbeta med sådant här som kan bränna ut mig igen. Tänker att jag inte vill göra det, fast jag borde vilja. Kanske ska jag satsa på min hundhobby på heltid? Men det känns inte heller som vad jag egentligen vill. Hundar är kul - men hobby. Karriär har alltid varit en annan sak för mig. Men nu känner jag mig bara utbränd och inte sugen på att göra annat än min hobby.

Har som tur var ansökt om tjänstledigt och min sista dag innan det är på torsdag nästa vecka. Sedan ska jag plugga, får se om det är nå vidare kul. Visste inte var jag skulle skriva av mig så det blev här.

Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?
Menar du jobba med hund som inte instruktör så gör jag inte det, jobbar däremot som djursjukskötare med smådjur så majoriteten av alla patienter är hundar.
Om du har pluggat en utbildning kanske du inte vill plugga en till, annars är det ett grymt roligt (stundom stressigt :p) jobb som kan ge stora variationer beroende på var man jobbar.

Menar du jobba med hund som inte instruktör så gör jag inte det, jobbar däremot som djursjukskötare med smådjur så majoriteten av alla patienter är hundar.
Om du har pluggat en utbildning kanske du inte vill plugga en till, annars är det ett grymt roligt (stundom stressigt :p) jobb som kan ge stora variationer beroende på var man jobbar.

Har inte pluggat så skulle faktiskt eventuellt kunna tänka mig djursjukskötare!
Så synd att utbildningen bara finns i Uppsala. :p

En dum fråga kanske!

Men resursförsvar är väldigt ärftligt, eller? :)Skulle ni kunna tänka er att avla på ett djur med resursförsvar?

En dum fråga kanske!

Men resursförsvar är väldigt ärftligt, eller? :)Skulle ni kunna tänka er att avla på ett djur med resursförsvar?
Jag skulle gissa på att det beror på varför hunden har ett resursförsvar. Ebrahs mormor hade ett väldigt resursförsvar mot hundar, men det kom sig i själva verket mot att hon råkat ut för tråkigheter med andra hundar och där allt hanterats helt fel (hon lärde sig att hon kom ifrån de läskiga hundarna om hon betedde sig riktigt illa).

Ingen av hennes 7 avkommor har haft likadana problem och de barnbarn samt barnbarnsbarn jag träffat har haft några konstigheter för sig. De har alla varit enkla och glada mot både hundar och människor.

Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?

Jag jobbar som naturbrukslärare med hundinriktning, det är väldigt kul! Det finns ju även de som jobbar som instruktörer eller djurskötare på liknande program.
För att bli yrkeslärare krävs att man har motsvarade eller mer av ämneskunskaper som 90 hp skulle ge. (Typ som ellärare ska man vara elektriker sen innan) Sen läser man 90 hp pedagogik på yrkeslärarprogram och blir då yrkeslärare, men än så länge finns inte krav på lärarlegg på den sidan.

Nu har vi varit och tränat på klubben, jag har handlat mat till tacos och så har jag stretchat Tinja.

Alltså jag är ju för pinsam. Jag känner ju inte igen folk! Det krävs typ att jag ska ha träffat personen åtskilliga gånger för att jag ska känna igen dem, och sen tar det typ ett år innan jag lär mig vad de heter. Nu var det någon kvinna, hon såg ut att ha någon aussie-liknande hund. Var ute på planen och tränade samtidigt som oss. När jag gick förbi, på väg mot bilen, hälsade hon glatt "hej Frida!" och jag hälsar ju glatt tillbaka.

Jag har inte en susning om vem hon var O_o Inte den blekaste.

Suck. En person som bor i ett närliggande bostadsområde har börjat nattrasta sin hund längs gatan vi bor på. Jag misstänker att det är för att det här området är lugnare än det hon själv bor i, meeen hunden blir sjövild och vrålar så fort den ser någon annan hund och om inte matte hinner ta tag i hunden tillräckligt snabbt så riskerar den att hugga henne i armen (det har hänt).

Inga lugna hundmöten med den alltså, och matte är ju minst sagt medveten om hur hunden beter sig, så hon flyr när de ser en annan hund. Det är vanligtvis inga problem att gå åt olika håll, men när hon flyr in mot huset vi bor i så blir det lite mer problematiskt :grin: (och ja, hon vet mycket väl vilket hus vi bor i). Nu har vi två kvällar i rad råkat vara ute samtidigt och två kvällar i rad har jag fått gå iväg och gömma mig bakom några buskar åt helt fel håll för att hon ska kunna ta sig iväg från vår port. Jag ska nog försöka rasta hundarna lite tidigare på kvällen framöver...

Kan även tillägga att Aysu gick 1 timmes skogspromenad idag och inte visade några tecken på att vara trött eller så trots jobbig träning igår. Mycket bra! :D Nu ska vi sova och jag har huvudet fullt av tankar kring ny blogg/hemsida. Har helt kommit av mig med bloggandet av diverse tråkiga anledningar. De tråkiga anledningarna är åtgärdade, men det känns trögt att komma igång med bloggandet ändå. Tänker att en ny sida skulle göra det enklare, så nu funderar jag på det perfekta bloggnamnet till oss...

Igår när jag kom hem efter att ha hämtat dottern på skolan så hade någon av hundarna kräkt på mattan. Jag misstänker att det är Karin, sen hon fick medicinen så har hon inte ätit något. Hon vill knappt gå ut för att kissa, hon gnäller om nätterna men vill inte gå ut när man går upp med henne. Funderar allvarligt på att ta bort medicinen och se om det är den som gör det.

Hon går på vetrimoxin och så får hon galastop mot skendräktigheten.

Funderar även på om jag borde ge henne lite av katternas blötmat bara för att hon ska äta nånting.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka