DTBK, min hemmaklubb. Det står att den är för de som vill tävla eller har tävlat, så tror inte det krävs mer än att man vill börja tävlaÅh vart finns den kursen och vad ska hunden kunna innan man går den kursen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
DTBK, min hemmaklubb. Det står att den är för de som vill tävla eller har tävlat, så tror inte det krävs mer än att man vill börja tävlaÅh vart finns den kursen och vad ska hunden kunna innan man går den kursen?
Menar du jobba med hund som inte instruktör så gör jag inte det, jobbar däremot som djursjukskötare med smådjur så majoriteten av alla patienter är hundar.Här kommer alla känslor...
Har länge tänkt att jag ska plugga ekonomi för att bli (surprise) ekonom.
Men känner mig idag så sönderstressad på mitt jobb. Fick kritik från chefens chef för att min statistik börjar se riktigt kass ut. Först fick jag en riktig slap in the face utskällning, men då brast det för mig och jag förklarade hur stressad och slutkörd jag känner mig. Jobbet är inte heller perfekt för mig som person. Mycket telefonsamtal med människor och det är inte riktigt min grej. Då lugnade chefen sig och började helt plötsligt "förstå" mig.
Vi har några till kollegor på jobbet med lika statistik som jag (även de är på väg in i väggen) men en av dem fick istället beröm idag för att hon skulle vara produktiv. Hon blev helt ställd och hade förväntat sig samma typ av samtal som jag fick.
Nu är jag typ skrämd för att arbeta med sådant här som kan bränna ut mig igen. Tänker att jag inte vill göra det, fast jag borde vilja. Kanske ska jag satsa på min hundhobby på heltid? Men det känns inte heller som vad jag egentligen vill. Hundar är kul - men hobby. Karriär har alltid varit en annan sak för mig. Men nu känner jag mig bara utbränd och inte sugen på att göra annat än min hobby.
Har som tur var ansökt om tjänstledigt och min sista dag innan det är på torsdag nästa vecka. Sedan ska jag plugga, får se om det är nå vidare kul. Visste inte var jag skulle skriva av mig så det blev här.
Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?
DTBK, min hemmaklubb. Det står att den är för de som vill tävla eller har tävlat, så tror inte det krävs mer än att man vill börja tävla
Det verkar inte finnas någon åldersgräns på kursen. Det brukar skriva in det, t.ex får inga hundar under 12 månader gå på agilitykurserna.Skulle gärna gå med lillskiten, men han kanske är för liten med sina 7 månader vid kurstillfället?
Menar du jobba med hund som inte instruktör så gör jag inte det, jobbar däremot som djursjukskötare med smådjur så majoriteten av alla patienter är hundar.
Om du har pluggat en utbildning kanske du inte vill plugga en till, annars är det ett grymt roligt (stundom stressigt ) jobb som kan ge stora variationer beroende på var man jobbar.
Har den flyttat från Skara?Har inte pluggat så skulle faktiskt eventuellt kunna tänka mig djursjukskötare!
Så synd att utbildningen bara finns i Uppsala.
Har den flyttat från Skara?
Nu vet vi varför hon blev så dålig, lilla Skorpan. Livmodersinflammation.
Nej och ja.En dum fråga kanske!
Men resursförsvar är väldigt ärftligt, eller? Skulle ni kunna tänka er att avla på ett djur med resursförsvar?
Jag skulle gissa på att det beror på varför hunden har ett resursförsvar. Ebrahs mormor hade ett väldigt resursförsvar mot hundar, men det kom sig i själva verket mot att hon råkat ut för tråkigheter med andra hundar och där allt hanterats helt fel (hon lärde sig att hon kom ifrån de läskiga hundarna om hon betedde sig riktigt illa).En dum fråga kanske!
Men resursförsvar är väldigt ärftligt, eller? Skulle ni kunna tänka er att avla på ett djur med resursförsvar?
Just det, du har ju träffat henne en del. Världens goaste flatte. En riktig drottningSå himla sorgligt med fina Skorpan. Hon var en riktigt go hund Beklagar
Någon här som jobbar med hund på heltid, vad har ni för utbildning sedan innan och vad jobbar ni som?
En dum fråga kanske!
Väldigt ärftligt- kan jag inte påstå.
Avla på- ja.
Resursförsvar kan också skapas utan att det finns där från början.
Resursförsvar kan även användas men inte av den oerfarna.@dobbis @Red_Chili Okej, tack för er input!
Då kan jag känna mig lite tryggare i det då kanske. Är sådant riktigt noggrann nu med att det ska bli rätt hund