Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså :rofl::rofl::rofl: . Vissa går inte att diskutera med! Men du ser väl hur mkt muskler utställningslabradoren har runt magen, enbart muskler så det så ;):p.
Jag gick nyligen med i gruppen Läis på FB och får hela tiden avhålla mig från att kommentera på nästan varje bild att hunden behöver banta rejält...

Du menar väl musklerna kring käken/halsen? :angel:

Aaahhhhh.... Släpper ut hundarna i trädgården för kvällskissen. In kommer en haltande Bobber :arghh: Snyggt skärsår på tassen och helt grönt runt om så antagligen har han snubblat i gräset och skurit sig på något :banghead:

Blir så trött :wtf:

Fick precis reda på att Skorpan har fått somna in :cry:
18882076_10208618084237610_8633559245997242893_n.jpg

Hon var bara hos oss i några månader.. Men fan, jag kommer sakna henne! Så kär i alla, så kelig, så följsam och glad i livet. Hon och Tinja kom så bra överens, hade så roligt ihop.. Usch. Jag orkar inte. Kvällen var redan jobbig. :(

Fick precis reda på att Skorpan har fått somna in :cry:
18882076_10208618084237610_8633559245997242893_n.jpg

Hon var bara hos oss i några månader.. Men fan, jag kommer sakna henne! Så kär i alla, så kelig, så följsam och glad i livet. Hon och Tinja kom så bra överens, hade så roligt ihop.. Usch. Jag orkar inte. Kvällen var redan jobbig. :(
Vad tråkigt!! :(
Varför? Såg en annons i min kommungrupp för någon vecka sen att hon skulle omplaceras?

Vad tråkigt!! :(
Varför? Såg en annons i min kommungrupp för någon vecka sen att hon skulle omplaceras?
Jag har inte träffat henne på ett tag eftersom jag varit hemma.. Tydligen hade hon rasat i vikt, ville inte äta och var allmänt dålig. Blev liksom inte bättre..

Jag vet inte om det är på grund av det, men tankarna går ju till de där jävla grillspetten hon åt upp :cry:

Jag har inte träffat henne på ett tag eftersom jag varit hemma.. Tydligen hade hon rasat i vikt, ville inte äta och var allmänt dålig. Blev liksom inte bättre..

Jag vet inte om det är på grund av det, men tankarna går ju till de där jävla grillspetten hon åt upp :cry:
Usch vad tråkigt, hon verkade himla go :cry:

Spårade två spår igår med lillgrabben och han älskar verkligen att spåra. Det är så himla roligt att vi båda tycker om det lika mycket, måste bara få honom att älska apporterna också ;) Just nu är spåret så självbelönande att han noterar apporterna och skyndar sedan iväg. Så vi har lite att jobba på. Lydnaden på kvällen gick galant, har lärt mig att när svansen slår i mitt ben så är han i en bra position! Tränade lite stadga också, som även det gick smärtfritt. Känns som vi är på rätt väg. Skulle ha tävlat appellen i maj, men fick stryka mig. Nu hoppas jag att vi kan ta tag i det snart. Imorgon åker vi till fjällen och vandrar i några dagar! Ska bli så skönt.
image1.jpg

Glad grabb efter spåren:love:

Jarla gjorde en krumilutt i går på träningen och blev halt fram. Så i dag har hon fått tagit det lugnt. Då roade sig hon med att mörda ännu en soffkudde. Denna gången en dunfylld. Det var ju spännande att städa upp :meh:

Sen har skägget och jag varit på liten promenad med nya grannen och deras lilla läderråtta iklädd pyjams. Hunden hade pyjamas, inte jag.

Alltså, hahaha.
Jag har precis haft en diskussion om tjocklabbar vs jaktlabbar på facebook, människan är inte sann. Hen hävdade att det inte finns några tjocka utställningslabradorer längre, så jag länkade in en bild på henoms tiks pappa och lade in en på Floyds pappa, och frågade om hen seriöst inte såg skillnad på formen på dem.
Kommentaren hen lade var "Jag tycker din hane har för lite muskler".
Alltså, jag orkar inte :laugh: tämligen dödfödd diskussion, som att försöka diskutera med en vägg. :banghead:

Bilderna jag lade in?

Bark_6years.jpg

vs

Nettlefields-Falco-p%C3%A5-spr%C3%A5ng.jpg
Det ser väl vem som helst att den översta labben har massa, inte fett :confused:. De ska se ut sådär förstår du. Det är inte automatiskt feta för att de saknar midja, de skulle faktiskt vara underviktiga om de hade det.

(*ironi* och tyvärr kommentarer jag läst i trådar om vikt :banghead:)

Alltså :rofl::rofl::rofl: . Vissa går inte att diskutera med! Men du ser väl hur mkt muskler utställningslabradoren har runt magen, enbart muskler så det så ;):p.
Jag gick nyligen med i gruppen Läis på FB och får hela tiden avhålla mig från att kommentera på nästan varje bild att hunden behöver banta rejält...
Jag kunde inte hålla mig en gång. Det var inte populärt :angel:.

Jarla gjorde en krumilutt i går på träningen och blev halt fram. Så i dag har hon fått tagit det lugnt. Då roade sig hon med att mörda ännu en soffkudde. Denna gången en dunfylld. Det var ju spännande att städa upp :meh:

Sen har skägget och jag varit på liten promenad med nya grannen och deras lilla läderråtta iklädd pyjams. Hunden hade pyjamas, inte jag.
Var det mindre läskigt att vara nära en läderråtta när den hade pyjamas på sig ;)

Det är precis som att någon tycker vi har för mycket pengar över :meh: Karins sår varar som fasen och Bobber vill inte stödja på sin tass alls :arghh: och Dottern har skolstart idag. Tur man kan klona sig när det behövs.. Eller :confused::wtf:

Alltså, kolla vilken härlig bild husse till Floyds brorsa tog på oss under kennelträffen :love:
Min lilla labradåre :heart:
20838759_360876604348380_3744067075191078912_n.jpg

Som ju tydligen inte kan simma eller flyta, pga ej dubbel päls som showlabbarna tydligen har, samt ej tunnformad så han saknar flytförmåga :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka