Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns lite avigt att skriva detta i denna tråden, men vad fasen.. :p Detta är ju typ den enda jag skriver i, haha.

Mamma har varit hos läkaren idag och fått besked om biopsin på tumören i lungorna. Det är cancer, men för att vara det så är det ändå den bästa möjliga sorten.
Den är botbar och går att operera, och tumören sitter så till att den bör vara lättopererad. Om operationen lyckas så kommer hon inte ens att behöva några cellgifter :heart Älskade lilla mamma, så oerhört jävla skönt det känns ändå. Hon kommer troligtvis att opereras inom en månad, så det känns också bra. Läkarna har varit väldigt proffsiga och snabba, guld värt!

Sitter på jobbet och lipar som ett barn, tur att jag inte har några möten idag :p

:heart:heart:heart

Det negativa med att ha snabbtänkta intensiva hundar är när man tränar lite stadga och kontaktövning medans man drar runt en leksak på och bakom hunden och säger "yes" när hunden har stadig ögonkontakt och man har leksaken på hundens rygg, hunden vänder sig blixtsnabbt med öppen mun och matte det tröga puckot samtidigt rör på leksaken så hunden missar och studsar rakt in i armen med öppen mun - dvs rätt in med tänderna på "skelettdelen" av armen så man får så satans ont att man inte vet vart man ska ta vägen..

Ställde mig i fosterställning och lilla Gripa som annars är så intensiv och oförsiktig när hon leker kom försiktigt fram med leksaken och undrar hur matte mår :love: Lilla hjärtat förstod ju ingenting.

Talade iaf om hur duktig hon var:D

Sen fick mamma komma och hämta mig för vågade inte gå sista biten med koppel om de skulle göra något ryck eftersom hon studsade in i vänsterarmen :angel:
Nu har jag iaf tagit någon stark värktablett så det känns bättre. Hoppas inte det är en spricka eller något, känns jävligt surt då man blir lite handikappad med hundarna då :p

Jag fasar redan nu för imorgon, årsdagen sen jag fick säga hejdå till lagotton. Minnena kom redan idag och tårarna rinner emellanåt. Fan vad jag saknar henne. Hon var en sån där once in a lifetime hund :heart:cry: :heart.
Hoppas du har en bra dag trots allt idag och att labben är ett extra bra sällskap idag :heart

Någon som har varit med om att hundar ändrat färg såhär mycket i vuxen ålder? Hon är ju svart och silver. Men har blivit väldigt prickig/fläckig sen hon var borta och fick valpar. Hon är tre år.

Ska försöka ta en bättre bild lite senare på henne.

20819064_1441830749236216_5095116011063464581_o.jpg

Känns lite avigt att skriva detta i denna tråden, men vad fasen.. :p Detta är ju typ den enda jag skriver i, haha.

Mamma har varit hos läkaren idag och fått besked om biopsin på tumören i lungorna. Det är cancer, men för att vara det så är det ändå den bästa möjliga sorten.
Den är botbar och går att operera, och tumören sitter så till att den bör vara lättopererad. Om operationen lyckas så kommer hon inte ens att behöva några cellgifter :heart Älskade lilla mamma, så oerhört jävla skönt det känns ändå. Hon kommer troligtvis att opereras inom en månad, så det känns också bra. Läkarna har varit väldigt proffsiga och snabba, guld värt!

Sitter på jobbet och lipar som ett barn, tur att jag inte har några möten idag :p
Vilka härliga nyheter :heart

Jag fasar redan nu för imorgon, årsdagen sen jag fick säga hejdå till lagotton. Minnena kom redan idag och tårarna rinner emellanåt. Fan vad jag saknar henne. Hon var en sån där once in a lifetime hund :heart:cry: :heart.
Kram :heart
Hoppas labben varit till hjälp idag, visst brukar han känna på sig när det behövs lite extra?

Klart du ska skriva här, vi är många här som tänker på er och blir glada för er skull! Sååå skönt med så positiva besked som möjligt!!

Skulle aldrig få för mig att titta på det. Bara tanken på att se vad folk gör med sina stackars valpar ger mig högt blodtryck :nailbiting::rofl:
Ungefär det jag känner nu också. Jag sitter dock hos morsan och så fort jag stänger av ljudet så protesterar hon. Nu dök Fredrik Steen upp också. Fantastiskt... :banghead: :banghead: Några skulle köpa hund för ungarna ville, pappan vill absolut ha en hund med ett specifikt utseende och mamman säger "vi är ju inte speciellt hundintresserade". Jag hoppas verkligen att det låter värre i tv än vad det är i verkligheten.

Ungefär det jag känner nu också. Jag sitter dock hos morsan och så fort jag stänger av ljudet så protesterar hon. Nu dök Fredrik Steen upp också. Fantastiskt... :banghead: :banghead: Några skulle köpa hund för ungarna ville, pappan vill absolut ha en hund med ett specifikt utseende och mamman säger "vi är ju inte speciellt hundintresserade". Jag hoppas verkligen att det låter värre i tv än vad det är i verkligheten.
SVT?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka