Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man i en vegogrupp säger att man ger slaktrester i form av bla ben och färskfoder och det blir ifrågasatt och man säger att man tycker det är bättre att ta tillvara på resterna ist för att slänga/bränna och att man anser det mer respektfullt. När man då får frågan om man inte ska ta tillvara på sina föräldrars skinn och göra lampskärmar av för att man ju anser att det är respektfullt att ta till vara på kroppsdelarna när någon dör.

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt en del :cautious::arghh::banghead::laugh:

Det var ju inte heller bara jag som gav kött så :angel:

Gripa fick jobba ordentligt idag med både bad, spår, uppletande och en mindre promenad. Så tåkigt dock när spårmarkerna är så torra att hunden får svårt att gå i spårkärnan.. Speciellt nu i början när hon knappt spårat något. Måste dock säga att hon redde ut det riktigt fint och vi hittade alla godishögar och bollen i slutet :D

Så trött och nöjd är hon nu :love:

20708426_1439546756131282_7221559385079542850_n.jpg

20664569_1439546782797946_1339800977214514723_n.jpg

20664578_1439546806131277_3204664852339310745_n.jpg

När man i en vegogrupp säger att man ger slaktrester i form av bla ben och färskfoder och det blir ifrågasatt och man säger att man tycker det är bättre att ta tillvara på resterna ist för att slänga/bränna och att man anser det mer respektfullt. När man då får frågan om man inte ska ta tillvara på sina föräldrars skinn och göra lampskärmar av för att man ju anser att det är respektfullt att ta till vara på kroppsdelarna när någon dör.

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt en del :cautious::arghh::banghead::laugh:

Alltså.. what? Rimligare i så fall är väl att jämföra med organdonation? Kroppsdelar som behövs för att någon annan ska må bra, typ.

Haha, har också varit med något liknande. Jag har också provat att vara vegetarian och intresserad av jakt och jaktträning... :p

Har ni sett sidan the man that rescues dogs på fb? Tydligen nån i Thailand. En bekant hade delat en film där en hund blivit påkörd av en bil och förlamad i bakdelen och har nu en ställning med hjul på..och hon ba "min idol, vilken hjälte denna man är måste hälsa på när jag åker till thailand"..
Alltså jag kanske är konstig men jag skulle aldrig kunna ha kvar mina hundar så till varje pris att de får en ställning på hjul om de blir förlamade...:(

På väg hem efter Floyds kennelträff nu :) Såå himla nöjd med min lilla röding :love: han har en fantastisk förmåga att finna sig i nya situationer och miljöer!
Åkte upp till stockholm igår efter jobbet och sov hos ett supergulligt par som har en kullbror till honom. En resa på drygt 42 mil, träffar brorsan för första gången sedan valplådan, leker som en galning med honom, sover borta för första gången och ändå bara levererar han hela 3-timmarspasset idag :love:
Vi nötte mycket grunder - fotgående så klart, stadga, passivitet när andra hundar jobbade, vi gick en mini-walk up och så körde vi lite knixiga markeringar. En superrolig dag i härligt sällskap, med otroligt fina hundar och mycket matnyttiga träningskunskaper :)

Tinja tog hem sin första pinne i klass 2 idag, på Hopp2-debuten :love: En andraplats. Inte illa! :D

Allting blev dock försenat, vääldigt mycket försenat. Jag hade tänkt att kunna åka därifrån vid 17... Kom därifrån strax innan 19.
Jag hade inte tillräckligt med mat med mig för en så lång dag och vid sista loppet på själva aussie-sm'et så orkade jag knappt springa. Kände mig helt vimmelkantig. Tinja märkte nog av det för hon höll på med massa konstiga saker på banan, lyssnade inte, körde sitt eget race. Hon kände nog att jag inte var helt med.

Lyckades ta mig hem ändå, 2 timmar och en kvart tog det, utan telefon och utan gps. Himla jobbigt att inte riktigt veta vart man ska. Men, jag kom fram tillslut. Nu har jag tryckt i mig lite mat och socker, så snart ska jag bädda ner mig i sängen med Tinja. :heart

I dag for vi med son och en polare till honom till Vattenpalatset i grannstaden.
När jag ska ta på mig bikinin upptäcker jag att hela bikinitrosan är söndertuggad.

JAAAAARLAAA!!!!! :arghh:

Jag fick klä på mig, knalla ut i receptionen och köpa ett par asfula badshorts för herrar för 299:- :meh:

Valpar är söta, valpar är söta, valpar är söta...

Idag har Ebrah hälsat på ett pyttelitet barn! Vi mötte två föräldrar och en unge som visade sig vara 14 månader gammal. Ungen lekte i en vattenpöl och Ebrah blev mycket nyfiken. Vi pratade lite, föräldrarna och jag och sedan ville barnet hälsa på hundarna. Aysu är inte helt förtjust i barn och jag var rädd att Ebrah skulle bli överlycklig och välta ungen, men jag höll henne kort och lät henne hälsa.

Och alltså, Ebrah var galet duktig! Hon var hur lugn som helst, gick försiktigt fram och nosade försiktigt på barnets ansikte. Sedan backade hon ett steg, barnet sträckte fram ansiktet och ville pussa Ebrah och då nosade hon lugnt på honom igen :D Det var så fint att se, både hur duktig barnet var med hundarna och hur duktiga hundarna var med barnet. Ebrah har aldrig hälsat på någon så liten förut, men nu vet jag att jag inte behöver oroa mig om vi möter småbarn igen.

Den här helgen har min bristande tävlingsrutin och mina nerver sabbat vårt första försök på kvarts-SM! Vi har gjort två av de sämsta rundorna ever, allt pga mig. Det känns... befriande... att ha klarat av det. Och jättesurt för jag vet ju att det egentligen inte är nått fel på min hund. Men men. Nu ser jag fram emot att slippa tävla mer på jättejättelänge :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat