Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
:yuck: för huggorm. Hur ser det ut för hunden?
En liten jaktcocker. Hon verkade inte påverkad, husse trodde nästan hon sluppit undan... Men en minut senare svullnade halva ansiktet upp och hon skrek så fort husse försökte ta i henne, stackarn hade jätteont :( Så de åkte in akut. Vet inte hur det gått.

Finns det något bra alternativ till noviform? Verkar slutsålt överallt..
Ammo har grönt kladd i ena ögat, helt obrydd i övrigt (förutom när jag tar bort det) och ser för blotta ögat inte irriterad ut i/runt ögat, så tänkte testa något receptfritt innan vi åker in till vet om det inte ger sig. (Han varken kniper, det rinner inte och han kliar sig inte över ögat. Enda symtomet är grönt mojs)

Fanns på apoteket för en vecka sedan så det är inte restat längre. Kolla nätapoteken om inte de i din närhet har.

20663768_10155010463678666_694288273211091213_n.jpg

Karla godkänner valplådan. 12-14 dagar kvar nu! :love:

När ett tiotal personer vill ha en allmänlydnad grund men man står utan villiga instruktörer... :arghh:

Tränade rallylydnad med hundarna idag. Och alltså, ÅH :love: Bara korta pass inomhus, jag var för trött efter jobbet för annat.

Men i alla fall, Ebrah fick belöning med gosedjursboll (sån där billig sak från ikea) och var väldigt pepp! Så jäkla snabba sättanden att jag undrade vad det tagit åt henne. Hon for runt åt de håll jag ville ha henne och verkligen slängde ner rumpan när jag sa "sitt" :p Tror att jag lyckades få till en bra blandning av moment och försökte att verkligen tänka på vad jag belönade.

Dagens utmaning för henne var platsliggning och gå runt bakom mig från vänster till höger sida. Det tog ett tag innan hon hängde med på det sistnämnda, för hon var helt inställd på att hon skulle gå från höger till vänster sida. Där har vi lite att jobba med.

Aysu, hon belönades med gammalt kattgodis :p Hon var hur glad som helst och idag fick hon vara på min högra sida nästan hela tiden. Några byten framför mig från vänster till höger sida och tvärt om, men alla moment gjordes på höger sida. Det blev snäva svängar åt båda hållen, tempoväxlingar, ställande under gång, ett sättande och en rad med tricks. Hon var SÅ glad och otroligt duktig. Jag är hur sugen som helst på att tävla henne nu och förhoppningsvis dröjer det inte jättelänge innan vi kan ge oss ut på rallytävling igen.

Förutom att vi blev glada alla tre så resulterade träningspasset i två hundar som sov läänge i soffan. Även salukis mår bra av lite mental träning ibland :D

Funderar på att nästa år satsa lite mer på att träna sådant, visa upp det för "allt och alla" (kanske främst vinthundsfolk) och se om några fler kan förstå hur kul och nyttigt det kan vara att träna med hundarna, även om man har "icke-brukshund".

Tinja har inte haft det lätt idag med en matte på pysselhumör :rofl:
Klorna är klippta supernoggrant, tassarna är ansade, ljumskarna och byxorna är ansade, och nu har hon precis behövt genomlida dusch och föning :angel: Eller ja, föningen tycker hon är rätt trevlig, för då rufsar matte en massor i pälsen och det är skönt :p

Hon behövde egentligen ingen dusch, men tänkte att det kunde hjälpa till med att få bort den sista döda pälsen. Satans vilken fällperiod hon haft :rofl: Även på grund av fällningen jag ansat hennes ljumskar och byxor, hon är rätt pälsfattig förutom konstiga långa strån som ser helskumt ut :cautious:

Imorgon bär det av till Aussie-SM! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025

Hästrelaterat