Var är bilderna?
Nu blev något fel. Ska försöka ladda upp en ny!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är bilderna?
Hoppas din mamma kryar på sig @AraSlei
Det låter som en tuff sommar för dig @AraSlei även om det varit mycket roligt. Hoppas allt går bra med din mamma och att du får lite vila!
Duktig labradårFina lilla labradåre
Till helgen ska vi på kennelträff hos uppfödaren, det ska bli väldigt kul vi tränade ju för henne i maj senast, så det ska bli spännande att se hur hon tycker att han utvecklats nu.
Vi körde lite närsök idag, sedan en ca 50m lång linje. Först fick han linjen utan störning, sedan när vi skulle sätta ut dummien andra gången slängde jag en störningsdummie till höger ungefär mitt på linjen - satte ut linjedummien (dirren) - gick tillbaka dit jag ville skicka från och kastade en störningsdummie rakt bakåt. Vid det här laget hade han fullt upp att hålla ordning på alla tre dummiesarna
När jag sedan skulle skicka på dirren gick han först spikrakt ut innan han vek av mot störningsdummien till höger. Bröt superfint på pipan och sedan tog han dirren som en spik rakt fram när han kom tillbaka fick han gå på störningsdummien till höger innan han fick ta den som låg som störning rakt bakåt. Fina, fina killen
Från närsöket
Otis klo har läkt fint, så vi kan börja motionera honom ordentligt igen. Idag har han dock fått ett getingstick i ena ögonbrynet, men den svullnaden lär ha lagt sig till imorn
Ladda slog sönder svansen så att den började blöda rätt rejält häromdagen, så även hon har haft några lugna dagar nu.
Har börjat jobba igen efter semestern, huset börjar bli klart och invigningsdag för hundhallen är bokat. Det händer mycket kul nu, men det börjar kännas att det har varit en lite slitig sommar.
Mamma har även diagnosticerats med lungcancer, och det är så klart inte alls roligt pepparpeppar verkar det vara upptäckt i ett tidigt stadium och de tror att det ska räcka med operation, men vågar så klart inte sia om något innan svaren på vävnadsproverna kommit.
Lite bergochdalbana just nu kan man säga, med massa kul som händer och samtidigt en fruktansvärt mörk skugga som hela tiden hänger över en.
Det har varit restnoterat hos importören i flera år. Droppa koksaltlösning i ögat innan du torkar bort mojset.Finns det något bra alternativ till noviform? Verkar slutsålt överallt..
Ammo har grönt kladd i ena ögat, helt obrydd i övrigt (förutom när jag tar bort det) och ser för blotta ögat inte irriterad ut i/runt ögat, så tänkte testa något receptfritt innan vi åker in till vet om det inte ger sig. (Han varken kniper, det rinner inte och han kliar sig inte över ögat. Enda symtomet är grönt mojs)
Håller tummarna för bra prognos för din mamma @AraSlei och se till att ha det skönt på semestern
@AraSlei Håller tummarna för din mamma och önskar er en skön semester. Ni är så värda det!
Håller tummarna för din mamma @AraSlei . Jävla cancer .
@AraSlei, fy så jobbigt allt låter Du är verkligen värd en vecka på stranden i Kroatien!
för huggorm. Hur ser det ut för hunden?En hund blev biten av en huggorm på jaktträningen idag
Otäcka huggormar .En hund blev biten av en huggorm på jaktträningen idag