Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
gvyo6wo.jpg

Funkar det nu?

Fina lilla labradåre :love:
Till helgen ska vi på kennelträff hos uppfödaren, det ska bli väldigt kul :) vi tränade ju för henne i maj senast, så det ska bli spännande att se hur hon tycker att han utvecklats nu.
Vi körde lite närsök idag, sedan en ca 50m lång linje. Först fick han linjen utan störning, sedan när vi skulle sätta ut dummien andra gången slängde jag en störningsdummie till höger ungefär mitt på linjen - satte ut linjedummien (dirren) - gick tillbaka dit jag ville skicka från och kastade en störningsdummie rakt bakåt. Vid det här laget hade han fullt upp att hålla ordning på alla tre dummiesarna :D
När jag sedan skulle skicka på dirren gick han först spikrakt ut innan han vek av mot störningsdummien till höger. Bröt superfint på pipan och sedan tog han dirren som en spik rakt fram :) när han kom tillbaka fick han gå på störningsdummien till höger innan han fick ta den som låg som störning rakt bakåt. Fina, fina killen :heart
Från närsöket :)

Otis klo har läkt fint, så vi kan börja motionera honom ordentligt igen. Idag har han dock fått ett getingstick i ena ögonbrynet, men den svullnaden lär ha lagt sig till imorn :)

Ladda slog sönder svansen så att den började blöda rätt rejält häromdagen, så även hon har haft några lugna dagar nu.

Har börjat jobba igen efter semestern, huset börjar bli klart och invigningsdag för hundhallen är bokat. Det händer mycket kul nu, men det börjar kännas att det har varit en lite slitig sommar.
Mamma har även diagnosticerats med lungcancer, och det är så klart inte alls roligt :( pepparpeppar verkar det vara upptäckt i ett tidigt stadium och de tror att det ska räcka med operation, men vågar så klart inte sia om något innan svaren på vävnadsproverna kommit.

Lite bergochdalbana just nu kan man säga, med massa kul som händer och samtidigt en fruktansvärt mörk skugga som hela tiden hänger över en.

Det låter som en tuff sommar för dig @AraSlei även om det varit mycket roligt. Hoppas allt går bra med din mamma och att du får lite vila! :heart

Tack :heart Ja, det har varit en fantastiskt rolig sommar, men när vi fick cancerbeskedet häromveckan så kändes det att det nog varit rätt slitiga veckor ändå. Men snart är vi inne i huset, och då tror jag att allt kommer lugna sig :) förhoppningsvis får vi även ett bra besked från biopsin.
Det blev lite dumt när det aldrig blev någon riktigt lugn period efter jaktsäsongen (som var intensiv med i princip två dagar jakt/vecka frånoktober till januari), utan det var full fart direkt och har varit sedan dess. Jag och sambon räknade ut innan att vi haft 3 helger sedan mars där vi inte haft något inplanerat eller renoverat :p

Nu ska jag bara klara av kennelträff denna helgen och sedan ska jag vara värdinna och toastmaster på en av mina bästa vänners bröllop nästa helg, SEDAN lugnar det äntligen ner sig lite. Vi har en veckas semester bokad i Kroatien i september, det ska bli riktigt skönt att sova på stranden i en vecka :D

Fina lilla labradåre :love:
Till helgen ska vi på kennelträff hos uppfödaren, det ska bli väldigt kul :) vi tränade ju för henne i maj senast, så det ska bli spännande att se hur hon tycker att han utvecklats nu.
Vi körde lite närsök idag, sedan en ca 50m lång linje. Först fick han linjen utan störning, sedan när vi skulle sätta ut dummien andra gången slängde jag en störningsdummie till höger ungefär mitt på linjen - satte ut linjedummien (dirren) - gick tillbaka dit jag ville skicka från och kastade en störningsdummie rakt bakåt. Vid det här laget hade han fullt upp att hålla ordning på alla tre dummiesarna :D
När jag sedan skulle skicka på dirren gick han först spikrakt ut innan han vek av mot störningsdummien till höger. Bröt superfint på pipan och sedan tog han dirren som en spik rakt fram :) när han kom tillbaka fick han gå på störningsdummien till höger innan han fick ta den som låg som störning rakt bakåt. Fina, fina killen :heart
Från närsöket :)

Otis klo har läkt fint, så vi kan börja motionera honom ordentligt igen. Idag har han dock fått ett getingstick i ena ögonbrynet, men den svullnaden lär ha lagt sig till imorn :)

Ladda slog sönder svansen så att den började blöda rätt rejält häromdagen, så även hon har haft några lugna dagar nu.

Har börjat jobba igen efter semestern, huset börjar bli klart och invigningsdag för hundhallen är bokat. Det händer mycket kul nu, men det börjar kännas att det har varit en lite slitig sommar.
Mamma har även diagnosticerats med lungcancer, och det är så klart inte alls roligt :( pepparpeppar verkar det vara upptäckt i ett tidigt stadium och de tror att det ska räcka med operation, men vågar så klart inte sia om något innan svaren på vävnadsproverna kommit.

Lite bergochdalbana just nu kan man säga, med massa kul som händer och samtidigt en fruktansvärt mörk skugga som hela tiden hänger över en.
Duktig labradår:)

Tråkigt besked med din mamma, håller tummarna för att allt går bra :heart

Finns det något bra alternativ till noviform? Verkar slutsålt överallt..
Ammo har grönt kladd i ena ögat, helt obrydd i övrigt (förutom när jag tar bort det) och ser för blotta ögat inte irriterad ut i/runt ögat, så tänkte testa något receptfritt innan vi åker in till vet om det inte ger sig. (Han varken kniper, det rinner inte och han kliar sig inte över ögat. Enda symtomet är grönt mojs)

Finns det något bra alternativ till noviform? Verkar slutsålt överallt..
Ammo har grönt kladd i ena ögat, helt obrydd i övrigt (förutom när jag tar bort det) och ser för blotta ögat inte irriterad ut i/runt ögat, så tänkte testa något receptfritt innan vi åker in till vet om det inte ger sig. (Han varken kniper, det rinner inte och han kliar sig inte över ögat. Enda symtomet är grönt mojs)
Det har varit restnoterat hos importören i flera år. Droppa koksaltlösning i ögat innan du torkar bort mojset.

Håller tummarna för bra prognos för din mamma @AraSlei :heart och se till att ha det skönt på semestern :)

@AraSlei sicken propeller svans labtadåren har :love:

Hoppas din mamma kryar på sig :heart

@AraSlei Håller tummarna för din mamma och önskar er en skön semester. Ni är så värda det!

Håller tummarna för din mamma @AraSlei . Jävla cancer :rage:.

Tack hörrni :heart Jag hade en liten dipp igårkväll, men idag känns det bra igen. Jag älskar ju att ha fullt upp, men det är nog inte dumt att vila upp sig lite emellanåt också :)

Och ja, fuck cancer :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka