Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fasar redan nu för imorgon, årsdagen sen jag fick säga hejdå till lagotton. Minnena kom redan idag och tårarna rinner emellanåt. Fan vad jag saknar henne. Hon var en sån där once in a lifetime hund :heart:cry: :heart.

Jag fasar redan nu för imorgon, årsdagen sen jag fick säga hejdå till lagotton. Minnena kom redan idag och tårarna rinner emellanåt. Fan vad jag saknar henne. Hon var en sån där once in a lifetime hund :heart:cry: :heart.
Ursch, jag avskyr årsdagar. Och facebooks "den här dagen"..
KRAM! :heart

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Kommer ni ihåg min kusin som ville ge bort sin hund till mig och samma dag skulle de ta bort den om jag inte kunde?

Hörde i efterhand nu att veterinären sa nej och letade själv upp ett nytt hem eftersom min kusin var för lat. (Hejja veterinären)

I helgen la de upp (instagram) att de nu skaffat en kanin. Jag kunde inte låta bli utan la kommentaren Jättesöt, Hoppas ni tar bättre hand om den här än den förra.
Förra kaninen glömde de bort i sin bur...

Så nu är kriget i full gång. Gissa vem som ska kontakta länsstyrelsen om ca 1-2v när nyhetens behag om kaninen går över?

Hästarna sköter de i alla fall. Största lasset drar dottern som är 12 år och de har folk runtomkring sig som håller ett öga på hästarna.

Fan för folk som skaffar djur utan att ta hand om dem! Så J*vla less!

Kommer ni ihåg min kusin som ville ge bort sin hund till mig och samma dag skulle de ta bort den om jag inte kunde?

Hörde i efterhand nu att veterinären sa nej och letade själv upp ett nytt hem eftersom min kusin var för lat. (Hejja veterinären)

I helgen la de upp (instagram) att de nu skaffat en kanin. Jag kunde inte låta bli utan la kommentaren Jättesöt, Hoppas ni tar bättre hand om den här än den förra.

Så nu är kriget i full gång. Gissa vem som ska kontakta länsstyrelsen om ca 1-2v när nyhetens behag om kaninen går över?

Hästarna sköter de i alla fall. Största lasset drar dottern som är 12 år och de har folk runtomkring sig som håller ett öga på hästarna.

Men vafan! Varför får man ens för sig att skaffa djur när men eg inte ens tycker om dem?? Jävla folk! :wtf:

Katterna har nu lärt sig att klättra över kompostgallret så nu springer dem lösa i huset. Bobber och hankatten kommer hyfsat överens, men honan är livrädd för Bobber och fräser och krafsar så fort han kommer nära vilket resulterar i att han gärna vill ge henne ett tjuvnyp tillbaka. :meh: Så nu får han springa runt med en munkorg ett tag så han inte råka bita sönder henne. Efter en stund brukar jag stänga in kisarna i badrummet igen så alla får sitt space ett tag. Sicket jäkla jobb för att kunna ha ett par stallkatter :meh:

Tant Karin går bara efter en stund och undrar vad i helvete vi har släppt in i huset. Sen går hon och lägger sig igen :D

Heja dig! Det är alldeles för lätt att skaffa husdjur...

Tinja debuterade ju i Hopp2 i lördags och landade på en andraplats med pinne. Ett faktum hon uppenbarligen tar väldigt seriöst. :rofl:
20729359_10209175766899328_660496949901590330_n.jpg

Maken har börjat jobba igen efter 4 veckors semester. I vanliga fall brukar jag tycka att det är rätt skönt att det bara är jag och hundarna igen :p men i år känns det tomt och tråkigt. Jag får inte köra bil än, men när han är hemma märks det inte så mycket för han kan ju köra mig.
Förhoppningsvis får jag köra om lite drygt en månad iallafall. Och min pappa har lovat skjutsa mig när jag börjar plugga, går inga bussar här heller. Så skjuts till viktiga saker är ordnat.
Men ändå..det är som att friheten försvann när hans semester tog slut. :(
Tur att jag har hundarna :love:

Känns lite avigt att skriva detta i denna tråden, men vad fasen.. :p Detta är ju typ den enda jag skriver i, haha.

Mamma har varit hos läkaren idag och fått besked om biopsin på tumören i lungorna. Det är cancer, men för att vara det så är det ändå den bästa möjliga sorten.
Den är botbar och går att operera, och tumören sitter så till att den bör vara lättopererad. Om operationen lyckas så kommer hon inte ens att behöva några cellgifter :heart Älskade lilla mamma, så oerhört jävla skönt det känns ändå. Hon kommer troligtvis att opereras inom en månad, så det känns också bra. Läkarna har varit väldigt proffsiga och snabba, guld värt!

Sitter på jobbet och lipar som ett barn, tur att jag inte har några möten idag :p

Känns lite avigt att skriva detta i denna tråden, men vad fasen.. :p Detta är ju typ den enda jag skriver i, haha.

Mamma har varit hos läkaren idag och fått besked om biopsin på tumören i lungorna. Det är cancer, men för att vara det så är det ändå den bästa möjliga sorten.
Den är botbar och går att operera, och tumören sitter så till att den bör vara lättopererad. Om operationen lyckas så kommer hon inte ens att behöva några cellgifter :heart Älskade lilla mamma, så oerhört jävla skönt det känns ändå. Hon kommer troligtvis att opereras inom en månad, så det känns också bra. Läkarna har varit väldigt proffsiga och snabba, guld värt!

Sitter på jobbet och lipar som ett barn, tur att jag inte har några möten idag :p
Åh men så skönt! Var ju ett bra besked av det dåliga sas. Hoppas operationen går bra också!
:heart

:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka