Ja jag är inte ett dugg avundsjuk.Helt sanslöst, usch
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag är inte ett dugg avundsjuk.Helt sanslöst, usch
Jag sällar mig nog till @Malibu_Stacy och hennes halta skara.
Det är något knas med Pivi, han funkar helt plötsligt inte riktigt bak. Han rör sig väldigt stelt och sätter inte ner baktassarna som vanligt, utan sätter dem typ på linje under sig. Står han stilla så sätter han baktassarna på samma kvadratcentimeter centrerat under sig, väldigt konstigt. Svansen är uppe, men "låst", antar för balansens skull...
Han vill INTE att jag ska undersöka eller ta på honom, utan pep och skrek när jag försökte känna försiktigt.
Han har inte blivit blöt, kall eller överansträngd utan haft en väldigt lugn helg, så jag vet inte alls vad det kan bero på.
Nu ligger han i soffan med fleecetäcke på, och jag ska testa att använda Novafonen om en stund.
Men neeeej!
Har han feber?
Låter som att han har ont i ryggen och försöker avlasta den. Typiskt att de skriker vid beröring.
Halta Winzi hade ingen fraktur tack och lov utan verkar mest bara varit mjukdelarna som tagit skada. Nu på kvällen är hon ohalt tack och lov utan smärtis också!
Dahlia är ultrlajudad, ingen ny pankreatit och ingen pyo övrigt såg bra ut. Troligtvis är det väl ändå ryggen som orsakat hennes symtom. På lunchen och nu ikväll kändes hon väldigt opåverkad av den i alla fall men det blev ändå bara en kort koppelpromenad. Fick medicin mot illamående, skonkost till middag och probiotika ifall det ändå är något med magen, kan ju vara Metacamet som påverkar.
På torsdag ska hon träffa sjukgymnasten så vi kan göra upp en bra plan. Vill veta exakt vad jag kan göra för att stärka hennes rygg och undvika att hon får ont igen.
Tror inte att han har feber, men det är ingen idé att ta tempen när han ligger nerbäddad. Nosen är sval och fuktig i alla fall, tandköttet ser ut som det ska.
Efter en stund med fleecetäcke på kunde jag ha honom i knät och körde två omgångar med novafonen (nej, jag tror inte på mirakel - men den funkar på mig och jag tänker att det inte gör någon skada). Efter det kunde jag palpera och känna igenom lite. Nu är han mer avslappnad och låter mig ta i honom.
Om det inte ger sig - skulle en veterinär skriva ut smärtstillande utan undersökning, eller är det ingen idé att ens försöka? Jag vill inte jättegärna åka in med honom "bara för att", i och med att han ändå inte går särskilt bra att undersöka...
Tycker det låter som ett helt ok labbeliv .Uppdatering ang hund till min pappa. Det har köpts en fin 'vanlig' svart labradorvalp. Alltså inte en jaktlabb vilket jag tycker är toppen eftersom det definitivt inte ska jagas utan bara gås promenader, vara en snäll och barnvänlig sällskapshund. Kunna följa med på cykelrundor (alltså inga jättelånga utan en och en halv km), gås i skogen.
Den kommer att få ett härligt liv, landet med skog och natur nära till vatten så en simtur på somrarna och ägare som är hemma hela dagarna - pensionärer. Hundanpassat hem där det finns soffor och fåtöljer där man kan ta sig en tupplur eller två.
Är dock lite orolig för det här med lydnadsträning, inte direkt deras starka sida sas. Men förhoppningsvis kräver inte en labb lika mycket jobb? Älskade gamla hunden, var väl inte så där otroligt uppfostrad. En av hennes favo grejer var att slicka smutsig disk när diskmaskinen fylldes och alltid komma vid inkallning eller gå fot (heter det fortfarande det?) Och tja, det här med att sova i sängen, iofs förstår jag henne eftersom olika personer hade olika regler Hon var faktiskt smart nog att veta när hon fick och inte fick sova där.
Har precis gett mig in i en tråd på fb om labbars vikt . Jag hävdar att de flesta labbar på utställning är överviktiga, men neeej då, de är grova med grov benstomme . Sen visar de bilder på labbar utan midja och med rejäl bukfylla. Stackars hundar.
Ja var annars . Just nu har det återigen kommit upp att uppfödare som haft rasen i 15 år vet mycket bättre än en veterinär hur de ska se ut, veterinärer ser det bara ur ett patientperspektiv. Hur nu det berättigar att överviktiga hundar premieras förstår jag dock inte.Är det i LÄiS-gruppen? Sådana diskussioner, liksom jaktlabbe vs. standardlabbe, brukar vara både och att läsa där. Tyvärr blir de låsta illa kvickt.
Ja var annars . Just nu har det återigen kommit upp att uppfödare som haft rasen i 15 år vet mycket bättre än en veterinär hur de ska se ut, veterinärer ser det bara ur ett patientperspektiv. Hur nu det berättigar att överviktiga hundar premieras förstår jag dock inte.
HållerNu är vi i veterinärens väntrum.
Håll tummarna!
Håller tum o tass.Nu är vi i veterinärens väntrum.
Håll tummarna!