Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är benägen att hålla med. Jag är älskar deras karaktär, så otroligt kloka djur :love:. Dessutom är de otroligt häftiga rent biologiskt, klarar av att kapsla in infektionsprocesser som skulle döda vilken häst som helst, och överlever alldeles utmärkt. Himla tåliga djur, kossorna...
De är verkligen inte hästar. På så många sätt. Följer med på promenader och kliver modigt rakt ut i sjön! :D
20615925_10154989663193666_8904293538912256614_o.jpg

Jag är benägen att hålla med. Jag är älskar deras karaktär, så otroligt kloka djur :love:. Dessutom är de otroligt häftiga rent biologiskt, klarar av att kapsla in infektionsprocesser som skulle döda vilken häst som helst, och överlever alldeles utmärkt. Det händer att vi får in djur på slakteriet med fotbollstora bölder i bukhålan som de uppenbarligen inte varit särskilt påverkade av. Himla tåliga djur, de där kossorna...

Jag saknar kossorna något enormt (jag jobbade på ett jordbruk med mjölkkor efter 9:an). De är väldigt smarta vilket många inte tror :love:

Något är fel, Dahlia ville inte ha frukost :cry:
Kan vara ryggen igen, men inte ens de två dagar där hon hade som mest ont skippade hon en måltid och hon rörde sig fint på promenaden och hade inga problem att hoppa upp på mig för att hälsa som sist.
Orolig matte...

Något är fel, Dahlia ville inte ha frukost :cry:
Kan vara ryggen igen, men inte ens de två dagar där hon hade som mest ont skippade hon en måltid och hon rörde sig fint på promenaden och hade inga problem att hoppa upp på mig för att hälsa som sist.
Orolig matte...

Oj, det låter inte särkilt kul... Verkar hennes humör påverkat?

Oj, det låter inte särkilt kul... Verkar hennes humör påverkat?

Hon var glad som vanligt när vi klev upp och på promenaden. Nu åt hon precis lite av min äggröra så får väl se hur det utvecklas! Jag blir alltid så himla orolig och hönsig med mina egna djur, kanske för att man får se så mycket tråkigheter i yrket.
Hade det varit en djurägare som ringt in hade jag inte alls tyckt att det låter så farligt :laugh:

Hon var glad som vanligt när vi klev upp och på promenaden. Nu åt hon precis lite av min äggröra så får väl se hur det utvecklas! Jag blir alltid så himla orolig och hönsig med mina egna djur, kanske för att man får se så mycket tråkigheter i yrket.
Hade det varit en djurägare som ringt in hade jag inte alls tyckt att det låter så farligt :laugh:
Mina barn och andras ungar stämmer nog väl in på patient vs eget djur också :p.
Hoppas hon kryar på sig snart.

Jaha då har man två trasiga hundar för nu blev Winzi halt på höger fram. Hon har ont i yttersta tån och det kan ha varit pappa som klev på hennes tass tidigare idag då hon skrek till en gång.
Dahlia åt sin middag, har inte kräkts men har legat och huttrat efter det.
Kul är också att Klura aka damphunden kommer tillbaka från Gotland imorgon och jag då har två hundar som bara får gå runt kvarteret och en valp/unghund som kommer vara rejält understimulerad pga det. Yay, välkommen tillbaka från semestern! :down:

Häromdagen när jag plockade hallon var labben med. Nu vet han om hallonen så nu tar han varenda chans han får att gå dit och plocka. När man ropar på honom ser man antingen en viftande svans ("jag är här, men jag äter!) eller att snåren rör sig a la jurrasic park.

Jag pratade med Gissas uppfödare i Budapest via fb,dom har 41 grader i skuggan :wtf::eek:
Dom kan inte ta ut hundarna mer än med vattenflaska och snabba rundor.

Dom senaste tre dagarna har vi varit ute pch hejar i blåbärs/svampskogen så i tre dagar har jag haft en blå/lilarandig hund! Och det är såklart inte samma blåa/lila ränder för han har badat och duschat mellan promenaderna. Så att eh, blått och lila är det nya vita så att säga :D

(Dessutom äter han typ bara blåbär som är plockade, hans höghet kan givetvis inte plocka sina egna blåbär :grin: Men han är söt, det är han :D)

Dom senaste tre dagarna har vi varit ute pch hejar i blåbärs/svampskogen så i tre dagar har jag haft en blå/lilarandig hund! Och det är såklart inte samma blåa/lila ränder för han har badat och duschat mellan promenaderna. Så att eh, blått och lila är det nya vita så att säga :D

(Dessutom äter han typ bara blåbär som är plockade, hans höghet kan givetvis inte plocka sina egna blåbär :grin: Men han är söt, det är han :D)
Får du intressanta mönster på sängkläderna?

Varför är jag medlem i rassegrupper på FB och sitter och diskuterar emot rasism och homofobi? Allt hat mot Pride :( Detta gör MIG trött och frustrerad och då påminns jag om hur de drabbade av dessa skitmänniskor måste känna varje dag året om. Kan de för i helvete inte få ha en vecka ifred?:banghead::rage:

I övrigt har vi idag varit och kollat på SSM IPO och det var kul iaf :D

Passade på att träna lite med Gripa och satans så roligt. Tränade lite fot speciellt utanför området och hennes underbara attityd! Hur hon helt blundade för dom mötande hundarna och vi hamnade i en magisk liten bubbla :love: Testade även lite fria möten och hon är ju så jäkla lättlärd. Börjar redan kolla på mig när hon ser en annan hund, även på riktigt nära håll och slöt direkt upp vid min sida vid fotkommando och så var vi i den där bubblan igen även genom "skogsvägstajta" möten.

Även Ninja och Viggo fick vara med ute lite. Ninja var som vanligt oproblematisk :p Och Viggo lyckades jag filma lite då jag faktiskt tycker det är kul att ha på film hur långt vi har kommit :) Får se om jag kanske slänger upp den imon eller ngt.

Hon bor i stan o asfalten bränner tassarna och dom som människor orkar inte heller med värmen.

Aha, ja är det asfalt och solen ligger på förstår jag problemet. Jag hade ju turen att ha grus och gräs att vara på när det var runt 40 grader :D

Eller skuggig asfalt när man var inne i Florens..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024