Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem från jobbet igår och mötes av en rejält halt hund.. fick akuttid hos veterinären, upptäcktes en smärta från armbåge/bog. Nu väntar 2 veckorna koppelvila och medicinering tills vi har tid hos ortopeden..:( Kexet är vid gott mod i alla fall, trots att frambenet inte vill funka som vanligt.

Drömde åter igen att jag hade en valp. En svart-vit liten tik. :cry:
Suck.

Men snart ska vi iallafall ut på långpromenad med en vän och hennes hund, sen ska jag vara hundvakt för den hunden tills ikväll :D

Ang lägga ut upphittade hundar på Facebook osv, ingen bra idé!
Lämna alltid hunden till polis.
Dels för chipavläsning men hunden kan också vara en notorisk rymmare/ha en ansvarslös ägare eller ställt till med något på rymmen.
Förutom det så kan oärliga göra anspråk på hunden.

Förstår att man gör det i välmening, bara ett tips till nästa gång :)

Jag la upp ett inlägg på FB efter att den polis jag pratade med sa till mig att jag kunde göra så. Hon sa att det ofta gick fortare att hitta ägaren på det viset.
Denna gången stämde det bra, för ägaren bodde i närheten av där vi hittade hunden.
Men om jag skulle hitta en hund någon gång i framtiden ska jag säga att de får komma och hämta hunden.

Ööhh Tant Karin är skendräktig igen :meh: Brukar tikar kunna bli det efter varje löp? Nu förstår jag varför hon dem senaste dagarna sprungit fram och lagt sig tätt tätt intill bebis när hon gråtit. Haha nu får vi se om hon smyger in till kattungarna som kommer i morgon om nätterna :cautious:

Här hade jag uppskattat om de som hittat hundarna lagt ut på Facebook först. Vi har 4,5 mil till närmsta polisstation, så kan man slippa åka dit så gör det ju inget :p

Vår grannes hane rymde för några år sedan och sprang ut på en lite större riksväg. De som plockade upp honom stannade inte och frågade i några av de intilliggande husen (varav grannen bor i ett) utan körde honom direkt till polisen 4,5 mil bort..

Så klart är man jättetacksam att någon plockat upp dem, men att fråga i närmsta hus känns ändå som sunt förnuft :p

Jag la precis ett litet viltspår till Lasse. Kan inte vara mer än 50-75 meter men jag är helt slut. Terrängen här är tyvärr inte nådig. Vi får försöka åka iväg och hålla oss till fält istället medan hjärtat läker.

SMBWPAY.jpg

Vad hände med valpen? :eek: Han blir 5 månader den 25, och ser redan så vuxen ut. Tonto såg ut som en skranglig liten räv i den här åldern.

Jag är helt exalterad över den fantastiska service jag upplevde hos lokala hund- och kattbutiken här vid sommarstället. Ringde i morse för att dubbelkolla att de har femkilos förpackningar av färskfodret till valp så jag kan hämta på måndag. Dessvärre har de stängt måndagar och jag har ingen bil idag, men de har gratis hemleverans vid köp för minst 500! Handlade på mig till storhunden också, totalt tre femkilos förpackningar, och de kommer nu i eftermiddag efter stängning. Betalas med swish vid leverans. Så himla smidigt! Priset är dessutom lägre än hos Animail, där man dessutom måste köpa 30 kilo, sex femkilosklumpar, för att få ner priset till samma nivå.

Det gjorde min dag!

Sen vi bytte foder till hönsen har labben börjat svälla upp. Han är som en vandrande gasballong. Funderar på om han reagerar på deras bajs på nåt vis, för själva fodret har vi sett till att han inte kommer åt.

Idag var vi och hämtade nästa steg i självhushållings/betesvårds/hundutbildningsprojektet som är ständigt pågående här på gården. Två fjällkor! <3 Hundarna blev helt lyriska, men de får allt vänta ett tag innan de får börja jobba med dem.
20451838_10154979012418666_1055387524888017192_o.jpg

Men åh, jag älskar fjällkor! :love:

(Dessutom blir jag just nu glad att se levande kor efter en sommar i slakthallen... Det finns en fanstastiskt fin avelsbesättning med Hereford i närheten som jag går förbi med hunden flera gånger i veckan bara för att få se levande kossor :angel:)

Kor kan vara bland de härligaste djuren som finns faktiskt. Är dökär i mina tanter <3

Jag är benägen att hålla med. Jag är älskar deras karaktär, så otroligt kloka djur :love:. Dessutom är de otroligt häftiga rent biologiskt, klarar av att kapsla in infektionsprocesser som skulle döda vilken häst som helst, och överlever alldeles utmärkt. Det händer att vi får in djur på slakteriet med fotbollstora bölder i bukhålan som de uppenbarligen inte varit särskilt påverkade av. Himla tåliga djur, de där kossorna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024