Vilken intressant sammanfattning qitis! Du verkar se en hel del samband som jag totalmissar men det kommer väl med erfarenhet antar jag.

En fundering jag har @cirkus är varför röstade du på Blacksmithfarm istället för tex Heffaklumpen(eller Jfrelin) om du skulle velat rädda dig själv igår?
Det får mig att fundera på om du heffa och Jfrelin kan sitta i lyan ihop - ergo du ville inte lägga upp ytterligare en ulv mot heffa och/ eller du skulle kunnat veta att heffa dolda röst hamnat på bsf ? (Om den nu låg där)
Men det är den tanken jag funderar lite på iom att heffa röstade på Jfrelin öppet och den rösten inte skulle räknas så undrar jag också därför om det är en alibiröst
Och det skulle i så fall göra @Harrysen Starkt misstänkt att vara svarta fåret utanför lyan som väntade in allas röster innan hon själv röstade i sista minuten.
Alternativt att cirkus är svarta fåret och harrysen ulv som såg en sista chans att försöka rädda heffa ?
Kan det vara så enkelt ?
Det som skulle kunna tala emot det är att BM redan lagt sin röst på heffa så även om det skulle blivit 3-3 i ovan tänkta scenario så avgör ju BM utslagsröst.

Fast ingen vet ju var röstfifflaren röstade så dom kanske tog en chansning?

Nästan lika svårt idag som DL1 , det enda man kan försöka teoria om är vem som följde vem i röstningen. Ska ju inte vara så jäkla svårt att lista ut vem som är ond utanför egentligen och vilken ulv den har följt.

Jag har nästan i princip gått upp. Ska ju till jobbet sen igen men ska väl försöka hitta någon tid att teoria. Måste ut i stallet och göra klart iallafall.

Nästan lika svårt idag som DL1 , det enda man kan försöka teoria om är vem som följde vem i röstningen. Ska ju inte vara så jäkla svårt att lista ut vem som är ond utanför egentligen och vilken ulv den har följt.
Om den har gjort det ja, men det är inte skrivet i sten.

Kilauea
Qitis
Harrysen
Heffaklumpen Fårulv
LenaH
Blacksmithfarm Präst
Glimra
Fio
Gabby_Ossi
Jfrelin
Lobelia
cirkus Röstar på Q

För enkelhetens skull ulgår jag från 4 onda och 8 goda även om det kanske kan vara fel. Nu har vi 10 kvar.

Om jag enbart ser till röstningen igår vid lynchen så håller jag fio och LenaH åt det goda hållet. Jag kan inte riktigt se poängen med att offra fårulven för att bli så gott som godförklarad genom att lyncha en ulv (eller ha en röst på den).

Kvar har vi då förutom jag själv och jag gissar att 3 är onda.

Cirkus Jag har reagerat en del på cirkus i leken, hon verkar hålla Q åt det goda baserat på "om q är ulv tror jag inte hon hade velat ha mig som BM. Vad är svårt att förstå med det? Visst finns en ond utanför lyan också men nej, det hade hon inte chansat på som ulv." Sen är jag lite förundrad över nedan, det gäller glimra. Hon kan vara så taskig mot glimra att hon väljer henne som BM om hon är god men inte om hon sitter i lyan ihop. Det är i mina ögon lika taskigt oavsett, men om de sitter i lyan ihop är det mycket strategiskt, utanför lyan bara lite lagom.
Du också, samma teori? Tror du att jag skulle vara så taskig mot en ny om vi satt i lyan ihop
Det blir mycket reaktioner på cirkus här, det här anser jag också noterbart i ett läge före DL 1 där goda vet väldigt lite om folk, onda inte så mycket.

Okej. Som tredje man på bollen då. Jaja. Inte en tanke på att om hon är god är det en tillgång för goda? Nu fick vi LenaH som jag reden tycker slrvat med tanken om spion och ängel.
Min fetning,, jag noterar att Cirkus tycker det är ulvigt att inte läsa rollistan ordentligt. Det känns lite ulvigt att ge sig på LenaH här, har Cirkus bestämt sig för att få LenaH misstänkt, Lena har inte röstat här än så lyan kan inte ha en aning om att det blir fårulven som blir lynchad.

Kilauea som missade BM valet, men skriver om det
"Om det inte är så att fio är ond utanför lyan. LenaH i lyan och du gärna vill ha en ulv som BM. För att du också är där.
Verkar dock dumt om lyan outade sig så, så kanske inte....det var det där att se hintar och saker som inte finns :p
." Och det som spekulation om goda BSF.

Qitis Röstar på Cirkus till BM för att hon har god koll på deltagarna. Cirkus kan göra lite vad som så för mig säger det inget. En ulv som vill ha en anledning att käka Cirkus först eller en ulv som väljer sin kollega. Eller för den delen en god som chansar på att Cirkus är god.

Glimra Blir nominerad till av av Heffa och Cirkus. Heffa är definitivt ulv och mycket död. Har hon röstat fram en kompis tro? Lite tveksamt. Har två ulvar röstat på samma goda fullt möjligt, likså på fullt möjligt att ha röstat fram en ulvkollega. Det har sin fördel för ulvarna att ha en ulv BM och nya är nästan garanterade att leva att tag. Det är smaskigt med att fårulv med avgörande röst för ulvarna. Jag lutar åt högst tveksam ond i lyan. Jag skulle kanske satsa en tia men en tjuga hade varit för mycket men hon är på spaningslista.

Gabby Röstar på Q för hon är rutinerad i BM-valet. Kanske för att hon är god och vill ha en rutinerad. och hoppas på att Q är god men ett stort kanske. En i lyan kan ju vilja ha en anledning att käka Q. Sen röstar hon på Q för att hon som får skulle börjat hinta, oklart om vad och för att hon gör en bra sammanställning vilket inte ulvar skulle gjort för de smyger i kulisserna och därför gör Q tvärt om - konstig motivering om Q- hon skriver alltid mycket oavsett roll och oavsett om hon har tid eller inte. Här gällde det i vart fall inte att rutinerad förhoppningsvis är god.

Alltså jag vet inte vad gabby är, konstiga motiveringar kan alla göra.

Jfrelin -röstar på Fio, det säger mig inte något
cirkus Röstar på Glimra och hoppas att nya överlever ett tag och inte är i lyan, det är ganska strategiskt och något som jag kunde hålla med om, om nu de inte sitter i lyan tillsammans. Sen röstar Heffa på Jfrelin i första lynchen, det säger ganska lite men ett svagt lutande mot goda. Onda tenderar som jag uppfattar det ofta rösta på goda. Åh andra sidan en tidig röst och min observation är att onda ofta röstar lite senare, så det väger tillbaks till neutral.

Harrysen Väljer Heffa men en i mina ögon fantasilös motivering, och väljer Heffa som visar sig sitta i lyan, jag tror inte en ulv skulle rösta på just fårulven som BM, eller så kanske en ulv skulle tycka det var utmärkt, fårulvsrösten i kombination med BM förmågorna ger en enormt stark roll

Nu är det här långt ifrån komplett, jag har nästan hunnit till lynchen och vill ha tid att kolla senare i leken också. Jag har knappt läst vad som skrivits idag.

Djäkligt intressant att det kommer många röster på heffa nu (vilken jag inte heller vet vart jag har ) men grunnar ändå på om det är räddningsförsök av Jfrelin ?!
Varför ett räddningsförsök av Jfrelin och inte Cirkus? De hade lika många röster?

Gabby Röstar på Q för hon är rutinerad i BM-valet. Kanske för att hon är god och vill ha en rutinerad. och hoppas på att Q är god men ett stort kanske. En i lyan kan ju vilja ha en anledning att käka Q. Sen röstar hon på Q för att hon som får skulle börjat hinta, oklart om vad och för att hon gör en bra sammanställning vilket inte ulvar skulle gjort för de smyger i kulisserna och därför gör Q tvärt om - konstig motivering om Q- hon skriver alltid mycket oavsett roll och oavsett om hon har tid eller inte. Här gällde det i vart fall inte att rutinerad förhoppningsvis är god.

Alltså jag vet inte vad gabby är, konstiga motiveringar kan alla göra.

Jfrelin -röstar på Fio, det säger mig inte något
cirkus Röstar på Glimra och hoppas att nya överlever ett tag och inte är i lyan, det är ganska strategiskt och något som jag kunde hålla med om, om nu de inte sitter i lyan tillsammans. Sen röstar Heffa på Jfrelin i första lynchen, det säger ganska lite men ett svagt lutande mot goda. Onda tenderar som jag uppfattar det ofta rösta på goda. Åh andra sidan en tidig röst och min observation är att onda ofta röstar lite senare, så det väger tillbaks till neutral.
Nu har du blandat ihop @Gabby_Ossi och Jfrelin lite.
Gabby röstade på mig som BM. Men hon röstade inte på mig i lynchen. Det var det @Jfrelin som gjorde

Hur kommer det sig att ulvarna inte valda att käka borgmästaren? Trodde nästan det baserat på tidigare spekulationer. Förväntade de sig att LenaH skulle bli skyddad av ängeln och därför valde någon annan?
Antingen är BM också ulv eller så trodde de att hon är skyddad.

Sen tror jag att BsF valdes dela för det som q skrev men också för att det nu kan vara lättare att peka på mig som ”en som röstat på en bevisligen god”. Om jag sitter i lyan vill jag undvika att käka en som fått röst av en ulv av just det skälet ffa tidigt i leken när det är så lite att gå på

Varför ett räddningsförsök av Jfrelin och inte Cirkus? De hade lika många röster?
Jag tänker att nu när vi vet Heffaklumpens roll att det egentligen besvarat sig självt ? Inser att du läser ikapp och svarar på det jag skrev då och jag i den stunden tänkte väldigt mycket att @Jfrelin var ond och lite våghalsigt ändå kände att @cirkus inte var det. Lite svårt i dl 1. Men man måste ändå gå på det man tror just då

Intressant, du kan möjligen inte utveckla det?
Ah jo när jag ser tiderna igen så tror jag att din röst på mig kan ha varit att du inte hann se LenaHs röst på mig och att du hoppades att hon skulle rösta på mig. Då hade jag med all säkerhet åkt och heffa klarat sig

Hörni - jag får gäster nu

Cirkus röstar på Lobelia

Pga ovan

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits