Hur vet vi det? Det har jag missat.Eftersom vi nu vet att fårulvens röst låg på JF så vet vi ju inte vars den dolda låg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur vet vi det? Det har jag missat.Eftersom vi nu vet att fårulvens röst låg på JF så vet vi ju inte vars den dolda låg
Heffaklumpen var den ulven som kunde lägga en öppen röst i leken (som vi alla ser ) och den rösten som hon lägger som gäller läggs i pm till LL (som bara lyan och LL vet )Hur vet vi det? Det har jag missat.
Utvecklar min tanke lite mer. Obs teorier i ett försök att nysta liteRöstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM
LenaH BM
Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:55 Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:45 Glimra röstar på Gabby_Ossi
20:53 fio röstar på heffaklumpen
20:54 LenaH röstar på heffaklumpen
20:54 Kilauea röstar på Harrysen
20: 55 Lobelia röstar på Cirkus
20:57 Cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:59 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen - ulv i fårakläder lynchas
Blacksmithfarm- präst käkas
Varför var du inne på att @Jfrelin var ond och lite våghalsig? För att hon röstade på dig eller?Jag tänker att nu när vi vet Heffaklumpens roll att det egentligen besvarat sig självt ? Inser att du läser ikapp och svarar på det jag skrev då och jag i den stunden tänkte väldigt mycket att @Jfrelin var ond och lite våghalsigt ändå kände att @cirkus inte var det. Lite svårt i dl 1. Men man måste ändå gå på det man tror just då
Såklart stort minus att hon röstade på mig (och dessutom kände jag att det var något konstigt med hennes motivering att jag skulle hinta -när jag absolut inte gjort det. Så kände att hon kanske skrev så för att hinta själv ?)Varför var du inne på att @Jfrelin var ond och lite våghalsig? För att hon röstade på dig eller?
Det är för mig konstigt om någon har bestämda åsikter om någon som man inte vet i och med sin roll eller som gjort en blopper inför DL1 och till den grad att man inte ser andra.
Jag följer Gabbys röst på cirkus och de det "Kan möjligen indikera att LenaH och /eller fio faktiskt säkrat ett vattentätt alibi ?" Och att jag är enligt dig det svarat fåret i den teorin. Hur kan det indikera att LenaH och/eller fio är i lyan?Utvecklar min tanke lite mer. Obs teorier i ett försök att nysta lite
Om @Lobelia är det svarta fåret utanför lyan så är det ändå lite intressant att hon följer @Gabby_Ossi s röst på cirkus.
Kan möjligen indikera att LenaH och /eller fio faktiskt säkrat ett vattentätt alibi ?
Blir nojig
Vore bra om fler kommer med tankar känns som det bara är jag som skriver nu
Anledningen till att jag funderade på Jfrelin var motiveringen till rösten på Q, då jag själv gillar att Q driver leken framå
Tja. Du skulle ju inte rösta på heffa för att följa en ulv -n’est-ce -pas?Jag följer Gabbys röst på cirkus och de det "Kan möjligen indikera att LenaH och /eller fio faktiskt säkrat ett vattentätt alibi ?" Och att jag är enligt dig det svarat fåret i den teorin. Hur kan det indikera att LenaH och/eller fio är i lyan?
Hur får du till det?
Eller så vill du inte misstänka dina lyakompis? Att vid DL 1 känna att någon inte är ond till den grad att man bortser från personen känns skumt.Men
Såklart stort minus att hon röstade på mig (och dessutom kände jag att det var något konstigt med hennes motivering att jag skulle hinta -när jag absolut inte gjort det. Så kände att hon kanske skrev så för att hinta själv ?)
Jfrelin var inte våghalsig. Det var jag. Som kände då där i stunden att inte @cirkus borde vara ond.
Liksom magkänslan, ulvometern osv.
Ansolut jag kan ha fel och vara lurad upp på läktaren. Men man måste ändå gå på vad man tror och känner
Annars blir ju allt bop.
Det har jag redan vänt och vridit lite på. Jag utesluter ingetEller så vill du inte misstänka dina lyakompis? Att vid DL 1 känna att någon inte är ond till den grad att man bortser från personen känns skumt.
@Jfrelin s motiveringen var dock helkonstig, det håller jag med om. Jag undrar vad du skulle hintat om.
Vad tycker du om de två sista rösterna - @cirkus och @Harrysen , kan det vara ett försök till att rädda kollegan @heffaklumpen, de kan ju räkna in @heffaklumpen s fårulvsröst om de kommit överens eller kanske bara @Harrysen s röst som var sist.
Det som jag känner inte stämmer där som jag också skrev innan är att BM röst låg på heffa. Så matematiken går inte riktigt ihop för migEn fundering jag har @cirkus är varför röstade du på Blacksmithfarm istället för tex Heffaklumpen(eller Jfrelin) om du skulle velat rädda dig själv igår?
Det får mig att fundera på om du heffa och Jfrelin kan sitta i lyan ihop - ergo du ville inte lägga upp ytterligare en ulv mot heffa och/ eller du skulle kunnat veta att heffa dolda röst hamnat på bsf ? (Om den nu låg där)
Men det är den tanken jag funderar lite på iom att heffa röstade på Jfrelin öppet och den rösten inte skulle räknas så undrar jag också därför om det är en alibiröst
Och det skulle i så fall göra @Harrysen Starkt misstänkt att vara svarta fåret utanför lyan som väntade in allas röster innan hon själv röstade i sista minuten.
Alternativt att cirkus är svarta fåret och harrysen ulv som såg en sista chans att försöka rädda heffa ?
Kan det vara så enkelt ?
Det som skulle kunna tala emot det är att BM redan lagt sin röst på heffa så även om det skulle blivit 3-3 i ovan tänkta scenario så avgör ju BM utslagsröst.
Jag hänger inte med i dina tankegångar, menar du att jag kan vara fårulv för att jag inte kan följa ulvarna @fio och @LenaH som gör sitt bästa för att lyncha kollegan @heffaklumpen utan väljer att följa ulven @Gabby_Ossi?Tja. Du skulle ju inte rösta på heffa för att följa en ulv -n’est-ce -pas?
Det har jag redan vänt och vridit lite på. Jag utesluter inget
Det som jag känner inte stämmer där som jag också skrev innan är att BM röst låg på heffa. Så matematiken går inte riktigt ihop för mig
Ja den sammanfattningen stämmer.men det är bara ett scenario jag nojar över och behöver inte stämma alls som sagt. Vill se mer av teorier och tankar som går att följa (även om de inkluderar mig )Jag hänger inte med i dina tankegångar, menar du att jag kan vara fårulv för att jag inte kan följa ulvarna @fio och @LenaH som gör sitt bästa för att lyncha kollegan @heffaklumpen utan väljer att följa ulven @Gabby_Ossi?
Så fio, lenah, gabby och heffa är i lyan?
Visst kan lyor göra konstiga saker men det ser ganska konstig ut. Eller har jag missförstått dig?
Rättelse. Alla kan inte vara i lyan. En borde vara utanför eller hur ? I det tånkta scenariotJag hänger inte med i dina tankegångar, menar du att jag kan vara fårulv för att jag inte kan följa ulvarna @fio och @LenaH som gör sitt bästa för att lyncha kollegan @heffaklumpen utan väljer att följa ulven @Gabby_Ossi?
Så fio, lenah, gabby och heffa är i lyan?
Visst kan lyor göra konstiga saker men det ser ganska konstig ut. Eller har jag missförstått dig?
Jag har varit på tävling och tittat på norrorts (och nu även Södertörns) finaste häst debutera med min vikarie!@LenaH har du ätit för mycket oxy? Lite input vore bra
Du funderade på att rösta på @Jfrelin som fick 2 tidiga röster.
Igår velade jag mellan att rösta på Jfrelin och BSF. BSF visade sig vara ett sämre val. Kände att jag inte hade så mycket att gå på. Anledningen till att jag funderade på Jfrelin var motiveringen till rösten på Q, då jag själv gillar att Q driver leken framåt (vilket nödvändigtvis inte måste göra henne vare sig god eller ond). Samtidigt är det skitsvårt att rösta i DL1 och att ha en bra motivering - me knows så det ska jag inte hänga upp mig allt för mycket på heller. Min egen röst kom in sent, dock hann jag inte se Cirkus röst innan. Hade jag gjort det hade jag nog valt att lägga min röst på någon annan som hade noll röster för att slippa spekulationer om att följa någon, men nu hann jag inte det.
oVem mer än mig av lenah, fio, gabby och heffa är utanför lyan, och vilken roll skulle det vara? Jag trodde ditt scenario gick ut på att jag var utanför lyan.Rättelse. Alla kan inte vara i lyan. En borde vara utanför eller hur ? I det tånkta scenariot