Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:55 Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
20:45 Glimra röstar på Gabby_Ossi
20:53 fio röstar på heffaklumpen
20:54 LenaH röstar på heffaklumpen
20:54 Kilauea röstar på Harrysen
20: 55 Lobelia röstar på Cirkus
20:57 Cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:59 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen - ulv i fårakläder

På samma sätt som någon borde lyft @fio som tänkbar ulv eftersom du följde hennes röst.
Jag tycker det är konstigt att @cirkus röstade på dig men fio hade väl iofs inga röster.

Men någon borde lanserat teorin?

Edit: Du hade ju inte heller några röster då? Och varför röstade @Harrysen på dig?
Ja, jag vet att hon svarat men ändå? Skumt spelat av flera.
Ja, det hade jag nästan förväntat mig att bli ifrågasatt om.

På samma sätt som någon borde lyft @fio som tänkbar ulv eftersom du följde hennes röst.
Jag tycker det är konstigt att @cirkus röstade på dig men fio hade väl iofs inga röster.

Men någon borde lanserat teorin?
Jag grunnar hårt -tro inget annat ;) försöker få lite klarhet så småningom (förhoppningsvist)

Röstlista BM-valet

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
Heffaklumpen - ulv i fårakläder
Vi vet inte om Heffas dolda röster stämmer med de i tråden eller inte.
Iom att BM röstade på henne och ingen annan hade 3 röster så är det inte troligt att hon kunnat rädda sig. Men vi har en god röstfifflare med, men heffa visste inte vem denna var eller vart dennes eventuella dolda röst låg.

Harrysen nominerade Heffaklumpen till BM. Behöver inte betyda ngt, men noterar ändå.

Heffaklumpen nominerar Glimra och röstar på Jfrelin. Om det säger något om någon av dem är än så länge oklart. Men LenaH kanske kan ha blivit BM utan lottning, fast återigen kan en god röstfifflare ha påverkat utan vår vetskap.

Jag, fio och Lenah röstar på heffaklumpen. Iom att vi är i DL 1 och inga sior är i omlopp så vågar jag kanske sätta lenah och fio åt sidan. Kanske.

Edit. Trycker "n" istället för mellanslag ibland, korrigerade ett sådant misstag.

Senast ändrad:
Röstlista BM-valet

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
Heffaklumpen - ulv i fårakläder lynchas
Blacksmithfarm- präst käkas

Jag lär ju inte bli käk för lyan kan tro att jag är ond utanför pga röstningen till BM.

Nu röstade q på mig innan mig i nominering till BM annars hade hon kunnat tro att jag vinkat till ulvar och som ulv då velat ha den utanför som BM.
En fundering jag har @cirkus är varför röstade du på Blacksmithfarm istället för tex Heffaklumpen(eller Jfrelin) om du skulle velat rädda dig själv igår?
Det får mig att fundera på om du heffa och Jfrelin kan sitta i lyan ihop - ergo du ville inte lägga upp ytterligare en ulv mot heffa och/ eller du skulle kunnat veta att heffa dolda röst hamnat på bsf ? (Om den nu låg där)
Men det är den tanken jag funderar lite på iom att heffa röstade på Jfrelin öppet och den rösten inte skulle räknas så undrar jag också därför om det är en alibiröst
Och det skulle i så fall göra @Harrysen Starkt misstänkt att vara svarta fåret utanför lyan som väntade in allas röster innan hon själv röstade i sista minuten.
Alternativt att cirkus är svarta fåret och harrysen ulv som såg en sista chans att försöka rädda heffa ?
Kan det vara så enkelt ?
Det som skulle kunna tala emot det är att BM redan lagt sin röst på heffa så även om det skulle blivit 3-3 i ovan tänkta scenario så avgör ju BM utslagsröst.

En fundering jag har @cirkus är varför röstade du på Blacksmithfarm istället för tex Heffaklumpen(eller Jfrelin) om du skulle velat rädda dig själv igår?
Det får mig att fundera på om du heffa och Jfrelin kan sitta i lyan ihop - ergo du ville inte lägga upp ytterligare en ulv mot heffa och/ eller du skulle kunnat veta att heffa dolda röst hamnat på bsf ? (Om den nu låg där)
Men det är den tanken jag funderar lite på iom att heffa röstade på Jfrelin öppet och den rösten inte skulle räknas så undrar jag också därför om det är en alibiröst
Och det skulle i så fall göra @Harrysen Starkt misstänkt att vara svarta fåret utanför lyan som väntade in allas röster innan hon själv röstade i sista minuten.
Alternativt att cirkus är svarta fåret och harrysen ulv som såg en sista chans att försöka rädda heffa ?
Kan det vara så enkelt ?
Det som skulle kunna tala emot det är att BM redan lagt sin röst på heffa så även om det skulle blivit 3-3 i ovan tänkta scenario så avgör ju BM utslagsröst.
öh jag vet inte. Jag kände inget stort behov av att rädda mig själv i det läget. Jag röstade på en där jag kunde rösta med hyffsat egen teori och inte bara tänka i andras banor.

Jag tycker ändå att LenaH är osannolik som ulv eller så fläskade hon dit bästa alibit. Jfrelin är inte avskriven alls inte minst med avseende på att vi inte vet om heffas röst i leken är samma som i bakrunden. Iom hur spioneriet funkar kan hon ha lagt olika utan nån större risk att avslöjas.

Om du är god så tror jag att Gabby_ också kan vara god av samma skäl som jag tror att du kan vara god. Även om hon röstat på mig.

Jag fattar att du tänker mig i lyan och då Harry som följande en ulv och invänta till sista. Men så enkelt är det inte. Hon kan iofs vara får men inte pga ovan.

Om Jfrelin har polisonger borde heffa lagt sin dolda röst på mig eller bsf men att BMs utslag gjorde att det blev som det blev.

Jag funderar på Lobelia som möjlig ulv.

@qitis är inte omöjlig som utanför lyan inser jag även om jag inte tror hon hade velat ha mig som BM om hon är ond, men konstigare saker har hänt. Qs röst på Jfrelin kan vara ett får som följer ulven heffa.

Hur kommer det sig att ulvarna inte valda att käka borgmästaren? Trodde nästan det baserat på tidigare spekulationer. Förväntade de sig att LenaH skulle bli skyddad av ängeln och därför valde någon annan?

Alltså jag måste rösta snart och jag vet inte var jag har någon av er 😅 . Kommer välja att lägga min röst på en person som inte har några röster, vill inte rösta utslagsgivande i DL1. Svag teori som vanligt av mig i DL1 och egentligen känner jag att jag helst skulle hoppa över att rösta. Men måste ju. Velar mellan Jfrelen pga röst på den första att teoria, men väljer BFS pga: Jag tyckte kanske det var lite märkligt att BSF röstade på Cirkus som eventuellt vinkade till Heffaklumpen och i så fall lägga rösten på Heffaklumpen och inte på Cirkus?

Harrysen röstar på BSF
Nu la du ju inte en första röst, cirkus hade också röstat på bsf ? Hur kommer det sig ?

Skönt att bli av med en ulv direkt, speciellt fårulven så blir röstningarna lite lättare att följa i alla fall! Har varit inne och läst lite på telefonen innan men känner att jag får gå tillbaka och läsa igenom röstningen igen lite noggrannare under dagen.

Hur kommer det sig att ulvarna inte valda att käka borgmästaren? Trodde nästan det baserat på tidigare spekulationer. Förväntade de sig att LenaH skulle bli skyddad av ängeln och därför valde någon annan?
Varför vet bara ulvarna😁

Men tror de ville ha ett ”säkert ” käk. Någon som inte borde vara skyddad och som också inte torde vara deras svarta får
Samt någon som inte var så misstänkt i leken
Kanske (beroende på vilka som är i lyan ) kan de också resonerat att de tar någon som lekte länge i förra leken

Har försökt hitta något i BSFs inlägg som skulle kunna indikera att hon fått någon bikt. Hittar inget sådant ,🤷‍♀️ men inte så konstigt då leken precis startat.
Synd att hon inte fick leva ett dygn till -tror nog hon skulle använda sin sia direkt nämligen

Röstlista BM-valet

LenaH BM

Röstlista DL1 - 21.00
Heffaklumpen - ulv i fårakläder lynchas
Blacksmithfarm- präst käkas
Har funderat lite sedan @cirkus slängde ur sig att hon funderar på lobelia som ulv.
Om nu cirkus är god (observera om!) så är det ju inte orimligt att heffas dolda röst låg på cirkus ?
Och i så fall är ju Lobelias andra röst på cirkus väldigt intressant när heffa fått tre röster på sig. Cirkus själv var kvar att rösta och även harrysen.
Men eftersom bm röstat på heffa känns det som ett svårt läge att kunna rädda heffa ändå väl ? Om nu inte några skulle komma med ändringar ? LenaH framför allt hade väl också funderat på cirkus ?
Hm.
Tillägg: dock kom LenaH och fios röster på heffa bara minuter innan lobelia röstade på cirkus -kanske hann hon inte se dem innan hon själv röstade ? :idea:

Känns som alla kan vara ulvar ju😅

Friskriver inte alls LenaH eller fio,för det är ju idiotsäkert alibi att rösta ut fårulven faktiskt ? Samtidigt så kan det absolut betyda att en eller båda ändå är goda , kanske ändå att LenaH ligger på lite mer pluspoäng iom att hon som BM kan spika igen kistan för den hon röstar på
Jag tror dock inte att någon av dem bör vara svarta fåret iom gårdagens röstning

Lite fundersam på de lite mer anonyma i leken också , kan vara IRL såklart , lekstart en fredag då många ofta har mycket att göra
Dock kan också att ligga lite lågt även indikera på att man är ond så skulle gärna se mer av
@Gabby_Ossi
@Kilauea
@Jfrelin
De känner jag att jag inte vet hur de tänker och varför (alla spelar ju med sitt eget perspektiv så det brukar klarna lite allteftersom om man delger hur man tänker )

Nykomlingen Glimra blev nominerad till BM av heffa vilket kan funderas lite över. Beror ju på vart den dolda rösten låg faktiskt ? Låg även den på glimra är det ju suspekt och om inte så borde den dolda rösten kunna avslöja en ev ond faktiskt ?

Kan vi hoppas att @Blacksmithfarm fick den spioneraden månne 🙏. Sedan är ju frågan vem hon ska lita på att skicka raden vidare till eftersom hon bara får en rad.
Inte lätt att hitta en god.
Visst får hon raden ängeln skyddar …..så vet hon ju troligen om en god -men ingen idé att skicka den infon till ängeln då hon bara får skicka till en person en gång.

Har funderat lite sedan @cirkus slängde ur sig att hon funderar på lobelia som ulv.
Om nu cirkus är god (observera om!) så är det ju inte orimligt att heffas dolda röst låg på cirkus ?
Och i så fall är ju Lobelias andra röst på cirkus väldigt intressant när heffa fått tre röster på sig. Cirkus själv var kvar att rösta och även harrysen.
Men eftersom bm röstat på heffa känns det som ett svårt läge att kunna rädda heffa ändå väl ? Om nu inte några skulle komma med ändringar ? LenaH framför allt hade väl också funderat på cirkus ?
Hm.
Tillägg: dock kom LenaH och fios röster på heffa bara minuter innan lobelia röstade på cirkus -kanske hann hon inte se dem innan hon själv röstade ? :idea:

Känns som alla kan vara ulvar ju😅

Friskriver inte alls LenaH eller fio,för det är ju idiotsäkert alibi att rösta ut fårulven faktiskt ? Samtidigt så kan det absolut betyda att en eller båda ändå är goda , kanske ändå att LenaH ligger på lite mer pluspoäng iom att hon som BM kan spika igen kistan för den hon röstar på
Jag tror dock inte att någon av dem bör vara svarta fåret iom gårdagens röstning

Lite fundersam på de lite mer anonyma i leken också , kan vara IRL såklart , lekstart en fredag då många ofta har mycket att göra
Dock kan också att ligga lite lågt även indikera på att man är ond så skulle gärna se mer av
@Gabby_Ossi
@Kilauea
@Jfrelin
De känner jag att jag inte vet hur de tänker och varför (alla spelar ju med sitt eget perspektiv så det brukar klarna lite allteftersom om man delger hur man tänker )

Nykomlingen Glimra blev nominerad till BM av heffa vilket kan funderas lite över. Beror ju på vart den dolda rösten låg faktiskt ? Låg även den på glimra är det ju suspekt och om inte så borde den dolda rösten kunna avslöja en ev ond faktiskt ?

Kan vi hoppas att @Blacksmithfarm fick den spioneraden månne 🙏. Sedan är ju frågan vem hon ska lita på att skicka raden vidare till eftersom hon bara får en rad.
Inte lätt att hitta en god.
Visst får hon raden ängeln skyddar …..så vet hon ju troligen om en god -men ingen idé att skicka den infon till ängeln då hon bara får skicka till en person en gång.
Tillägg 2. Även kilaueas röst kom där precis innan lobelias röst på cirkus
@Kilauea hade också uttryckt misstankar mot cirkus. Hm

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 489
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar