Ok, vet som sagt att en annan gjort det, men då tror jag på dig gällande just det tills motsatsen är bevisad :)
Tänkte ifall Cirlus med skulle varit ulv med i så fall. På ett sätt hade det ju varit väldigt övertydligt, men samtidigt hör man ju många som säger att vissa ulvar gör saker ”som ulvar aldrig skulle göra” just för att förvilla dubbelt 😅
Min erfarenhet är snarare att ulvar gör allt de kan för att undvika strålkastarljus i början av leken. Och de flesta försöker nog spela som de hade gjort som goda. Med siare eller liknande i en lek är man ju extra utsatt om man sticker ut i början och eventuell taktik brukar inte löna sig förrän senare i leken när man har ett litet hum om roller eller chans på vinst.

Med det sagt vill jag förtydliga att jag absolut inte hävdar att någons röst i det här läget tyder på godhet, utan att allt kan vara vad som ur min synvinkel.
 
Madalitso röstar på Yem
Yem röstar på Ceta
Ceta röstar på Aliisa
Fio röstar på Snurrfian
Qitis röstar på Madalitso
Glömmerallt röstar på fio
Aliisa röstar på Yem
Yem ändrar röst till fio
Cirkus röstar på Aliisa
Niyama röstar på Aliisa
Hedinn röstar på Qitis
Snurrfian röstar på Ceta


Yem och Fio hade två röster var när cirkus och Niyama la ”andraröster” (utifrån vad de själva trodde) på Aliisa. Det skulle ju potentiellt kunna innebära att någon av de två sitter i lyan och cirkus eller Niyama är kollega/får som ville jämna ut för mindre risk att en ulv skulle ryka.

Behöver dock kolla upp tiden på de rösterna, om det är rimligt att de hann registreras.
 
Madalitso röstar på Yem
Yem röstar på Ceta
Ceta röstar på Aliisa
Fio röstar på Snurrfian
Qitis röstar på Madalitso
Glömmerallt röstar på fio
Aliisa röstar på Yem
Yem ändrar röst till fio
Cirkus röstar på Aliisa
Niyama röstar på Aliisa
Hedinn röstar på Qitis
Snurrfian röstar på Ceta


Yem och Fio hade två röster var när cirkus och Niyama la ”andraröster” (utifrån vad de själva trodde) på Aliisa. Det skulle ju potentiellt kunna innebära att någon av de två sitter i lyan och cirkus eller Niyama är kollega/får som ville jämna ut för mindre risk att en ulv skulle ryka.

Behöver dock kolla upp tiden på de rösterna, om det är rimligt att de hann registreras.

Möjligt, men det kan ju finnas andra orsaker till att jämna ut röstningen tex är det ju tråkigt om en ny spelare åker ut första dagen och Fio vet vi var god
 
Möjligt, men det kan ju finnas andra orsaker till att jämna ut röstningen tex är det ju tråkigt om en ny spelare åker ut första dagen och Fio vet vi var god
Absolut, det säger jag inte emot. Och glömde helt bort att fio rykt, snodde den listan från en tidigare sida. :o
 
@Mirtai jag märker att jag är alldeles för trött för ulvlek, blev lite mycket när det sammanföll med hästpassning och sjuk katt denna helgen. Tror du det går att hitta en ersättare?

Jag ska försöka komma med någon teori och röst om jag inte blir ersatt, men det blir inte förrens efter mat och nattning.
 
Jag undrar varför fio dödades? Marginalerna var små förvisso men man brukar vilja behålla de som är misstänkta.
 
1Madalitso röstar på Yem 18:46
2 Yem röstar på Ceta 19:15
3Ceta röstar på Aliisa 19:15
4 Fio röstar på Snurrfian 20:51
5Qitis röstar på Madalitso 21.07
6 Glömmerallt röstar på fio 21.13
7 Aliisa röstar på Yem 21.20
8Yem ändrar röst till fio 21 21
9 Cirkus röstar på Aliisa 21:26
10 Niyama röstar på Aliisa 2127
11 Hedinn röstar på Qitis 21:29
12 Snurrfian röstar på Ceta 21:30

LenaH ej röstat

Det här är utifrån mitt perspektiv därav är jag grön.
 
Jag tror inte på att cirkus och niyama är ulvar tillsammans. En ulv men inte två tror jag skulle försöka föra upp en tredje god kandidat till hängning. Fårigt eller ej har jag ingen aning om.
Yem röstar på snurrfian. Jag, aliisa och fio var i toppen alla goda. Jag tror minst en varg är på en av singelrösterna. Snurrfian är den mest troliga. Jag tror att är hon vargså skulle hon vilja rösta bort från toppen om hon kom sent och behövde få in en röst. Jag tycker också att hon behöver pressas lite och desto tidigare desto bättre så det inte blir som i går.

Dag 2
1 Snurrfian (Yem).
 
Jag tror inte på att cirkus och niyama är ulvar tillsammans. En ulv men inte två tror jag skulle försöka föra upp en tredje god kandidat till hängning. Fårigt eller ej har jag ingen aning om.
Yem röstar på snurrfian. Jag, aliisa och fio var i toppen alla goda. Jag tror minst en varg är på en av singelrösterna. Snurrfian är den mest troliga. Jag tror att är hon vargså skulle hon vilja rösta bort från toppen om hon kom sent och behövde få in en röst. Jag tycker också att hon behöver pressas lite och desto tidigare desto bättre så det inte blir som i går.

Dag 2
1 Snurrfian (Yem).
Varför ser du Snurrfian som mer trolig ulv än t.ex jag som också la en sen uddaröst?
 
Jag undrar varför fio dödades? Marginalerna var små förvisso men man brukar vilja behålla de som är misstänkta.
Fast fio var väl inte särskilt misstänkt? Sen gissar jag att ulvarna mest ville undvika fåret. Fio röstade på Snurris men i övrigt skrev hon väl inte så mycket om nån?
 
Hon kom sent och behövde sätta en röst någonstans. Hon vet att alla vi i toppen är goda alltså tänker jag att hon som ulv hellre skulle rösta bort från toppen och på någon annan.
Jaha okej. Ja, jag tycker ju inte det är ovanligt att ulvar undviker att spika igen för en god. Sen kan hon ju vara ond med dig och därmed vara nöjd med att fio hade lika många som dig och Aliisa tre, så hon lugnt kunde lägga en udda röst.
 
Fast fio var väl inte särskilt misstänkt? Sen gissar jag att ulvarna mest ville undvika fåret. Fio röstade på Snurris men i övrigt skrev hon väl inte så mycket om nån?
Det var små marginaler så ja allt måste vi såklart ta med en nypa salt. Fio låg i top såklart misstankarna mot henne inte var stora men nu vet vi eller allafall jag att vi alla tre var goda. Om inte fio inte dödats hade argumentet kunnat vara att hon räddats i går ungefär såsom någon nämnde gällande mig.Det är därför jag ville samla rösterna i går.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 982
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp